Rapport bestrijdt datacompressieclaim Jan Sloot

Rapport bestrijdt datacompressieclaim Jan Sloot

Re: Rapport bestrijdt datacompressieclaim Jan Sloot

Messagepar Johan1951 » Lun 04 Oct 2010, 16:43

From: Jace / TBL

om een beeldje te beschrijven neem je voor iedere pixel het x en y-coordinaat en een kleurcode
(...)
Het lijkt me dat er dan wel veel rekenkracht nodig zou moeten zijn om zoiets te realiseren, maar je zou dus in drie stappen een regel code kunnen omzetten naar een film.

Om dit te laten werken zou die code dezelfde orde van grootte als de film zelf hebben.
(de x,y coordinaten sla je trouwens niet op, iedere film heeft namelijk de pixels op dezelfde positie staan)
Wat een mooie grap zou zijn aan deze methode is dat je met een willekeurige regel code een blockbuster zou kunnen maken. Dan wordt die aap die een werk van shakespear bij elkaar typt ineens weer een stuk actueler.

Je kunt ook gewoon een randomgenerator willekeurige beelden laten uitspugen, de kans dat daar een blockbuster uitkomt is bijna net zo groot :)
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: Rapport bestrijdt datacompressieclaim Jan Sloot

Messagepar Johan1951 » Lun 04 Oct 2010, 16:43

From: Tbpot

Wat een gezever en gezanik kan het wel, kan het niet, ik weet het niet, wat ik wel weet is dat sommige dingen niet uit te leggen zijn en dat er altijd één iemand is die ergens als eerste mee moet beginnen.
Dat hiermee de verbeelding van velen op de proef wordt gesteld vertellen de verhalen van deze en alle vorige treads over dit fenomeen.
raar is wel dat er vele "groten der aarde" zich dan wel bij de neus hebben laten nemen, wat ik op zich dan ook weer niet geloofwaardig vind.
hoe het ook zij, we zullen het voorlopig nog niet weten, pas als hij terug komt in "de opstanding" zullen we het hem kunnen vragen.(ja lees de bijbel maar eens)

:)
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: Rapport bestrijdt datacompressieclaim Jan Sloot

Messagepar Johan1951 » Lun 04 Oct 2010, 16:44

From: Scuzzyyy

Als ik even wat recht mag zetten doe ik dat nu even. Er schijnen namelijk allemaal feitjes verdraaid te worden in dit verhaal (64 bits card, 64Kb card, 64mb enz...)

Het was een 64K kaartje waarop hij 16 films had staan van 5Kb elk.

En er wordt beweerd dat hij alle films ooit gemaakt op 1 CD kwijt zou kunnen (dit zouden dan (650Mb*1024) / 5 = 133120 Films zijn. Niet écht veel denk ik, maarja...)

@een reactie eerder hier.
Hij maakte inderdaad geen gebruik van het binaire stelsel (1en 0en) VOOR HET CODEREN! Voor het decoderen wel uitterraard want Kb's = 0-en 1-en.

In het boek 'De Broncode' staat dat Sloot vertelde lichtstralen te gebruiken (optische technologie?) en van de lichtstralen gebruikten hij de kleuren gradaties. Als zo'n lampje 16 miljoen kleuren kan laten zien zou dat betekenen dat we de huidige bit (0 of 1) zouden kunnen delen door 16 miljoen, en dus 16miljoen keer zoveel data kwijt kunnen! :D

Ik blijf sceptisch, maar ik heb het boek ook nog niet uit :) Maar naarmate ik vorder en zie hoeveel bedrijven erbij betrokken waren en geïnteresseerd waren geloof ik het steeds meer :)
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Précédent

Retour vers Tweakers.net (1204)

cron