De Broncode van Jan Sloot

De Broncode van Jan Sloot

Re: De Broncode van Jan Sloot

Messagepar Michael1954 » Ven 27 Août 2010, 19:59

From: Guderian

MVPWD ZKMAU SCLBO GZLKQ YXVPS BXGAE LCEXP JAQPN XVMKK PMCXG ZS

Audi snapt dit wel, hij decodeerd het voor je.
Avatar de l’utilisateur
Michael1954
 
Message(s) : 3618
Inscrit le : Dim 22 Août 2010, 16:39

Re: De Broncode van Jan Sloot

Messagepar Michael1954 » Ven 27 Août 2010, 20:02

From: Halfgaar

Na even het octrooi gelezen te hebben, gecombineerd met wat ik me er van toen nog kan herinneren, kan ik met zekerheid zeggen dat zijn uitvinding geen revolutionaire compressie was. Het was zelfs helemaal geen compressie.

Wat hij beschrijft:

Verdeel het 1ste videoframe in blokjes van 16x16 pixels. Loop alle 16x16 blokjes af. Bij elk blokje, sla de inhoud van dit blok op in een database, en onthoud de referentie naar het opgeslagen blok. (Als een gelijk blok al in de database staat, onthoud alleen de referentie)

In zijn voorbeeld spreekt hij van een schermresolutie van 976x640, dus na deze 1ste ‘compressie’ slag heb je 64x40 getallen over. Volgens het octrooi, herhaalt hij eenzelfde ‘compressie’ truuk uit, alleen deze keer per lijn. Na de 2e slag heb je dan 40 getallen, en na een 3e slag houd je precies 1 getal als verwijzing naar een videoframe.

Deze ‘compressie’ methode kan je blijven herhalen, net zolang tot je de complete film, en zoals beloofd lossless, terug gebracht hebt tot een enkel getal. Dit enkele getal kan je op een memory card opslaan, maar is verder compleet nutteloos zonder de database.

Persoonlijk denk ik niet dat Jan Sloot dit als een hoax bedacht heeft, zijn gebrek aan programmeer kennis is duidelijk te zien aan zijn octrooi beschrijving. Ook Roel Pieper heeft vaak genoeg bewezen weinig van techniek te snappen. Ik verdenk ze ervan dat ze van plan waren een machine te bouwen waarop een complete filmdatabase ‘voorgecomprimeerd’ was, en dat je dan alleen een sleutel hoefde te kopen om de bijbehorende film te kunnen zien. Maar dat ze nog niet wisten dat de uiteindelijke database, ipv gecomprimeerd, zelfs een aantal malen groter dan de werkelijke inhoud zou worden, en dat het ‘comprimeren’ met elke nieuwe film langzamer zou worden.

Stond er niet ergens dat die database iets van 500 MB groot zou zijn? De grootte hebben ze dus over nagedacht. Maar ik snap niet hoe hij dan kan denken dat de database zo klein is, en daar bij blijft.

Maar, als het zo werkt, dan werkt het inderdaad niet ;) Het wordt vooral lastig als er een nieuwe film komt.
Avatar de l’utilisateur
Michael1954
 
Message(s) : 3618
Inscrit le : Dim 22 Août 2010, 16:39

Re: De Broncode van Jan Sloot

Messagepar Michael1954 » Ven 27 Août 2010, 20:03

From: BeursBengel

Ik kan hier inhoudelijk niet over meepraten, maar op het FokForum kunnen ze dat - al 6 topicdelen lang - wél.

Check: http://forum.fok.nl/topic/638069

Zitten voor jullie vast interessante theoriën bij.
Avatar de l’utilisateur
Michael1954
 
Message(s) : 3618
Inscrit le : Dim 22 Août 2010, 16:39

Précédent

Retour vers Zapruder Inc (0507)

cron