De Broncode van Jan Sloot bestaat niet?

De Broncode van Jan Sloot bestaat niet?

Re: De Broncode van Jan Sloot bestaat niet?

Messagepar Michael1954 » Jeu 26 Août 2010, 16:09

From: Dr.A

Anyway, het is een leuk stukje uitleg voor de leek, en een chronologisch verhaal over hoe dhr. Sloot z'n "uitvinding" aan een select publiek demonstreerde. Wat echter een beetje jammer is, is dat er geen enkel, maar dan ook geen enkel argument wordt aangedragen dat 't niet zou kunnen. Ik zeg hiermee niet dat de uitvinding niet of wel zou kunnen maar ik mis zoveel in dit stuk, het is -sorry beste schrijver- niets zeggend. Het is puur en alleen interessant voor mensen die globaal iets willen weten over hoe "globaal" werken. Ik zeg er wel eerlijk bij dat een dergelijk alghoritme mij onwaarschijnlijk lijkt...
Avatar de l’utilisateur
Michael1954
 
Message(s) : 3618
Inscrit le : Dim 22 Août 2010, 16:39

Re: De Broncode van Jan Sloot bestaat niet?

Messagepar Michael1954 » Jeu 26 Août 2010, 16:10

From: Webspin

Die vent werdt ge-inspireerd door Lu(d)llum .Alleen bij het laatste hoofdstuk kon zijn hart de spanning niet meer aan en kreeg hij zijn laatste climax.
Avatar de l’utilisateur
Michael1954
 
Message(s) : 3618
Inscrit le : Dim 22 Août 2010, 16:39

Re: De Broncode van Jan Sloot bestaat niet?

Messagepar Michael1954 » Jeu 26 Août 2010, 16:10

From: SkunkAh

@CasaMan: Dat is mijn eigen conclusie, en die wordt dus bevestigd door het idee dat de schrijven van dit boek/artikel dit ook denkt, en dat Roel Pieper het letterlijk in het interview zegt.
Avatar de l’utilisateur
Michael1954
 
Message(s) : 3618
Inscrit le : Dim 22 Août 2010, 16:39

Re: De Broncode van Jan Sloot bestaat niet?

Messagepar Michael1954 » Jeu 26 Août 2010, 16:11

From: Mr.T

@ Dr.A Heb je het helemaal gelezen dan? Dan heb je vast het stukje over de zgn. Bit by Bit film gemist, of niet?
Avatar de l’utilisateur
Michael1954
 
Message(s) : 3618
Inscrit le : Dim 22 Août 2010, 16:39

Re: De Broncode van Jan Sloot bestaat niet?

Messagepar Michael1954 » Jeu 26 Août 2010, 16:12

From: Hak

Quote uit de pdf: 1995 zomer: Jan Sloot heeft naar eigen zeggen een doorbraak bereikt in zijn technologie om bestanden te verkleinen en laat dit thuis zien aan zijn vrouw. nazomer: Jan Sloot demonstreert zijn videocompressie op een laptop-PC aan investeerder Jos van Rossem. 1998 januari: Demonstratie met laptop en cardreader aan investeerder Mark Herweijer. januari: Eerste en enige demonstratie waarin getuigen verklaren dat er daadwerkelijk overdracht via chipkaart van beelden (live gefilmd tijdens vergadering) plaatvindt. Aanwezig: investeerder Leon Sterk, diens vriendin en accountant Balthasar Kakisina. Jan Sloot maakt gebruik van laptop met cardreader. voorjaar: Investeerder Eckhart Wintzen uit zijn twijfels met de woorden ‘demo or die’ en stelt aan een verdere demonstratie de eis dat bewezen wordt dat de chipkaart de daadwerkelijke drager is van informatie. Hier komt verder geen vervolg op. november: Mislukte grootschalige demonstratie in Stork-fabriek. Nu voor het eerst niet met een laptop, maar voor het eerst met een “solid state��? kastje, dat echter net voor de demonstratie kapot valt. 1999 januari: Demonstratie, nu weer met laptop en cardreader, voor ondernemer Bart van Rheenen, aanwezig onder andere Dick Vesters, database expert van Oracle Nederland. 4 maart: Demonstratie met kastje (geen harddisk hoorbaar) en door Jan Sloot meegebrachte 24-inch monitor op hoofdkantoor Philips, aanwezig Roel Pieper, eerdere investerders in het project en NatLab-ingenieur Carel-Jan van Driel. 17 maart: Tweede demonstratie voor Philips in kantoor van de Picus-fabriek. Getoonde beelden op het scherm zijn afkomstig van een DVD die eerder door Philips is opgestuurd en door Jan Sloot moet zijn gecodeerd. 2 april: NatLab doet schriftelijk demonstratievoorstel om te bewijzen dat chipkaart het werkelijke overdrachtsmedium is. Aan voorstel wordt geen gehoor gegeven 9 juni: Demonstratie bij Computer Associates in New York met kastje. juni Demonstratie met kastje op kantoor venture capitalist Kleiner & Perkins in Silicon Valley. Eerste demonstratie zonder aanwezigheid Jan Sloot. Kleiner & Perkins doet voorstel voor Due Diligence om technologie te bewijzen. 9 juli: Demonstratie in Bloemendaal aan investeerder Tom Perkins. Nu bevindt zich in het kastje plotseling wel een harddisk, volgens Jan Sloot wegens technische problemen. 11 juli: Uitvinder Jan Sloot overlijdt in Nieuwegein. Alleen kastje met harddisk wordt teruggevonden. Geen spoor van programmatuur en broncode van Jan Sloots vinding. I rest my case.
Avatar de l’utilisateur
Michael1954
 
Message(s) : 3618
Inscrit le : Dim 22 Août 2010, 16:39

Re: De Broncode van Jan Sloot bestaat niet?

Messagepar Michael1954 » Jeu 26 Août 2010, 16:13

From: Mr.T

@ hak Misschien de volgende keer even met een pagina nummer verwijzen naar de .pdf, want je hebt nu zo ongeveer het halve document gequote...
Avatar de l’utilisateur
Michael1954
 
Message(s) : 3618
Inscrit le : Dim 22 Août 2010, 16:39

Re: De Broncode van Jan Sloot bestaat niet?

Messagepar Michael1954 » Jeu 26 Août 2010, 16:14

From: Spongebobine

We hebben geen eindeloze compressie nodig. Mag ik de dames er aan herinneren dat we tien jaar terug een HDD van wel 20MB (!) in een pc propten. En daarvoor het hele zaakje met 360 KB flops werkte? Dus wat denk je dat er over tien jaar in je PC zit? Tig terrabyte inderdaad. Nou daar kunnen jullie al je pr0n ongecomprimeerd op kwijt!
Avatar de l’utilisateur
Michael1954
 
Message(s) : 3618
Inscrit le : Dim 22 Août 2010, 16:39

Re: De Broncode van Jan Sloot bestaat niet?

Messagepar Michael1954 » Jeu 26 Août 2010, 16:15

From: Kim Sung-Il

@CasaMan Voor zover ik het heb begrepen is inderaad niet het probleem dat al die films niet op 64 Kb passen. Duidelijk... Dat is ook niet nodig vanwege die vaststaande algoritmen van vele Mb's groot die als een soort ´mediadraaiorgel´ fungeren met de chipcard als magische 'ponskaart'. Het probleem is echter dat uit het algoritme dus een oneindige hoeveelheid combinaties van beeld en geluid getoverd moet kunnen worden doormiddel van een ´query´ uit een key van 64 KB. DAT is volgens die informatietheorie onmogelijk. Het is alsof een draaiorgel aan een rol van 10 cm met 8 gaatjes genoeg heeft om honderd jaar lang onophoudelijk telkens andere muziek te spelen. Maar goed, ik zal dat www.endlesscompression.com eens doorlezen. Wellicht heb ik iets gemist. Vooralsnog mis ik elk huidig praktisch bewijs dat Sloot WEL gelijk had.
Avatar de l’utilisateur
Michael1954
 
Message(s) : 3618
Inscrit le : Dim 22 Août 2010, 16:39

Re: De Broncode van Jan Sloot bestaat niet?

Messagepar Michael1954 » Jeu 26 Août 2010, 16:15

From: Public Enemy

Hmm die pdf gaat helemaal nergens over... hij zegt alleen dat t nu niet mogelijk is, en hij spreekt zichzelf tegen, wat een loser...
Avatar de l’utilisateur
Michael1954
 
Message(s) : 3618
Inscrit le : Dim 22 Août 2010, 16:39

Re: De Broncode van Jan Sloot bestaat niet?

Messagepar Michael1954 » Jeu 26 Août 2010, 16:17

From: Rini

Wat jullie allemaal vergeten, wat ik erg slordig vindt voor IT'ers (!), is dat er nog steeds mensen bestaan die OUTSIDE OF THE BOX 'durven' denken, waardoor je dus nieuwe en INOVATIEVE dingen kunt verzinnen en ontwikkelen. Al dat gezeik van HOAX dit en dat, wat weet JIJ NOU ???? Ben je ALWETEND ofzo ??? Als iemand iets niet kent dan is het niet waar, wat een gelul joh.... Juist door buiten de bestaande protocolen te denken kun je meer verzinnen.... 1. Casettebandje 2. Langspeelplaat 3. AudioCD 4. Laserdisk 5. Videocd 6. dvd etc, etc, etc Laat me niet lachen joh, dat bestaat allemaal niet eens, dat is een HOAX !!!
Avatar de l’utilisateur
Michael1954
 
Message(s) : 3618
Inscrit le : Dim 22 Août 2010, 16:39

PrécédentSuivant

Retour vers VK Magazine (1204)

cron