Mijn broncode

Archief Forum van Eric Smit & Uitgever (http://www.debroncode.nl)

Re: Mijn broncode

Messagepar Webmaster » Mer 18 Août 2010, 08:30

From: MatrixView

:-) ...sommige mensen willen altijd laten zien dat ze overal verstand van hebben... Ook al hebben ze dat duidelijk niet.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Mijn broncode

Messagepar Webmaster » Mer 18 Août 2010, 08:31

From: Cugel


Is wel erg diep voor de vroege morgen...is dit een zelfbeschouwing? ;)

Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Mijn broncode

Messagepar Webmaster » Mer 18 Août 2010, 08:32

From: MatrixView


Is wel erg diep voor de vroege morgen...is dit een zelfbeschouwing? ;)



Nope... , maar dat had jij ook al in je glazen bol kunnen zien.

Er bestaan speciale forums voor jouw soort. Hurry up.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Mijn broncode

Messagepar Webmaster » Mer 18 Août 2010, 08:33

From: Jeroen

Zeg Matrix, waarom zit jij in elke post negatief te doen? Ik weet dat je een hobbyzipper ben maar wat is precies jouw frustratie? Heb je nooit zelf iets nieuw bedacht wat je dolgraag zou willen? Zit je hier te loeren tot je iets van waarde vindt om zelf iets mee te doen? Wil je er echt verstand van krijgen? Kijk dan eens verder dan je neus lang is! Op deze site staan nu al zoveel tips dat als ik tijd had ik er een compleet werkend systeem mee zou kunnen maken! Jij hebt nog helemaal niets getest of uitgeprobeerd. Kun je eigenlijk wel een beetje C programmeren of ben je gewoon een brulaap? Van de beschreven technieken op deze site kun je gewoon op het web de dll's downloaden. Daarmee bouw je in no time een programmaatje waarmee je frames kun compressen. En dan maar losexperimenteren. Nee, gewoon door blijven zeuren zoals jij doet, dat heeft zin! Er is een speciale plek voor ventjes zoals jij. Hurry up (dat is trouwens een nepTwix en dat was weer een vernoemde Raider - weet jij veel, snotaap)!
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Mijn broncode

Messagepar Webmaster » Mer 18 Août 2010, 08:33

From: MatrixView

Zeg Matrix, waarom zit jij in elke post negatief te doen? Ik weet dat je een hobbyzipper ben maar wat is precies jouw frustratie? Heb je nooit zelf iets nieuw bedacht wat je dolgraag zou willen? Zit je hier te loeren tot je iets van waarde vindt om zelf iets mee te doen? Wil je er echt verstand van krijgen? Kijk dan eens verder dan je neus lang is! Op deze site staan nu al zoveel tips dat als ik tijd had ik er een compleet werkend systeem mee zou kunnen maken! Jij hebt nog helemaal niets getest of uitgeprobeerd. Kun je eigenlijk wel een beetje C programmeren of ben je gewoon een brulaap? Van de beschreven technieken op deze site kun je gewoon op het web de dll's downloaden. Daarmee bouw je in no time een programmaatje waarmee je frames kun compressen. En dan maar losexperimenteren. Nee, gewoon door blijven zeuren zoals jij doet, dat heeft zin! Er is een speciale plek voor ventjes zoals jij. Hurry up (dat is trouwens een nepTwix en dat was weer een vernoemde Raider - weet jij veel, snotaap)!


Ah... Jeroen, je bent er nog! ik vroeg me al af waar je zat.

Tja... dit was te verwachten... een prachtige kans om die oortjes van mij 's te wassen met een alles-behalve technische aanpak (jammer...). Mijn kritiek op je -niet werkende- idee heeft je pijn moeten doen. Want op je idee en verhaal had je wellicht tijden zitten broeden... En er dan ook nog Eric Smit mee weten bij te slepen... en shit... dan komt daar zo'n zeikerd die vertelt dat 't toch echt allemaal niet zo nieuw en bijzonder is... kut hey...

Dus jouw frustatie snap ik.

Ok, nou de mijne: Ik heb een hekel aan mensen die van alles beweren zonder er enig bewijs voor te geven. Zij doen hun ideeen voor alsof het DE waarheid is (waarschijnlijk geloven zij het zelf ook) en verbloemen het met mooie quasi-wetenschappelijke termen en filosofisch gelul... Op simpele technische vragen krijg je geen antwoord. Je zult ernaar moeten raden. Het is dus meer hun "geloof" dan wetenschap... ...dat is behoorlijk irritant en ik help ze er graag vanaf met (waar mogelijk) een gedegen bewijsvoering. Maar gelul in de ruimte is niet te bewijzen.

Natuurlijk zullen genoeg mensen mij ook -terecht- verdomd irritant vinden, want in de onderbouwing denk ik als laatste pas aan het gevoel van die persoon die het idee naar voren bracht. Maar uit ervaring weet ik dat sommige dingen niet werken, en vertel waarom. Dat neemt misschien wat gewenste hoop weg, maar ik lieg in ieder geval niemand voor... Mijn bek houden en mensen in hun -soms narcistische- waan laten, zou ik ook kunnen doen, maar als ze andere mensen mee gaan slepen in diezelfde onwaarheid, dan zeg ik er wat van ... zie het als een soort bullshit-filter... ;-)

Als ik met kut-opmerkingen daarbij toch iemand heb gekwetst dan spijt me dat. Til er vooral niet TE zwaar aan.

Het is misschien moeilijk te geloven maar toch kan ik over goede en originele ideeen zeer enthousiast/positief zijn, maar die zijn hier nog niet voorgekomen tot nu toe. Die zijn ook niet zo simpel uit de mouw te schudden. Dat is jammer. Goede ideeen lees/bestudeer ik vooral in allerlei patenten, waar ik het gros van mijn vrije tijd aan besteed. Kan dat iedereen aanraden!

Nog 1 ding: ...Om mij te provoceren, spreek je je twijfel uit over m'n kennis en ervaring op programmeer en compressie-gebied. Dat mag. Het tegendeel kan ik in anonieme toestand ook moeilijk bewijzen, niet?

Maar goed, programmeren doe ik nog regelmatig (C(++), assembly, pascal, java, php, python), maar vooral tijdens m'n studie informatica was ik hier actief mee. Onder Windows doe ik niet veel, dus dll's genereer/gebruik ik niet. Wel grappig dat je daar over begint, want heb al jaren mijn eigen compressie-libraries met allerlei compressie-algo's. Dat loopt van Arithmetic tot Lempel-Ziv en van Fractals tot Huffman en de vele varianten daarop. Maar ook lossy methoden voor video, audio en images. Maar mijn allergrootste interesse ligt bij "transforms" die meestal voorafgaan aan de eigenlijke compressie-methoden. (De data zo slim mogelijk rangschikken dat ie redundanter wordt).

Nou, tot kijk maar weer.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Mijn broncode

Messagepar Webmaster » Mer 18 Août 2010, 08:35

From: Cugel

(De data zo slim mogelijk rangschikken dat ie redundanter wordt).

Slimme matrix. Volgens mij zit je helemaal goed.
Je zou jezelf eens af moeten vragen in hoeveel signalen jijzelf beeld ontvangt met je ogen.
Maw...wat wordt er nu exact uitgezonden wat jij ontvangt en denkt/weet te zien.
Data is slim...wij rangschikken deze alleen fout met de huidige comm. methoden.
Lees eens wat over DNA/RNA!
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Mijn broncode

Messagepar Webmaster » Mer 18 Août 2010, 08:35

From: Jeroen

Raar meisje ben je, matrix! Je concludeert maar aan maar je hebt geen idee! Allereerst, hoe kom je erbij dat ik de Jeroen ben die het stuk geschreven heeft? Dat zou ik best wel willen! Zijn verhaal heeft me reuze geinteresseerd. En op ideeen gebracht...

Wel grappig dat je niet onder Windows met dll's van anderen programmeert (hoewel het gros natuurlijk Visual Basic knutselwerk is zijn daar toch belangrijke zaken bij) terwijl je toch de hele dag eenzaam zit af te wachten tot er iets te posten valt. Als je nu eens verder keek dan je neus lang is en gaat zoeken via Iterated Systems en verder... Jeroen kon er niets van vinden schreef hij maar ik ben er via Google achter gekomen welke bedrijven de technologie en patenten (he, had je ze toch moeten vinden, patentenlezer dat je er bent!) hebben overgenomen. En zowaar kon ik daar gewoon de dll's downloaden en de eerste resultaten zijn al bereikt. Maar dat gaat jou niks aan, negatieveling! Jij bent weer een van die mensen waar Sloot over verzuchtte dat ze helemaal verkeerd keken en er niets van begrepen. Blijf het rustig zoeken in standaard compressiemethoden en inderdaad, je kunt eeuwig negatief blijven want zo werkt het niet. En blijven zeuren dat het lossless moet zijn en dat dat niet kan heeft ook weinig zin. De wiskunde heeft al eeuwen geleden bewezen dat dergelijke compressie lossless niet mogelijk is. Luister maar eens wat meer naar Cugel. Je hele wereld is lossles. Denk je dat onze hersenen snel genoeg zijn om alle beelden die we ontvangen real-time te verweken? Sukkel! Natuurlijk niet. De natuur heeft het prachtig opgelost, er gaat informatie verloren maar je merkt er niets van. Is dat mooi of wat?

Jouw frustratie is me trouwens nu helemaal duidelijk! Als het al waar is wat je scrhijft, je hebt niet eens een naam: eerst informatica gestudeerd (jij bent een nerd maar vertel me eens welk jaar en waar je afgestudeerd bent dan heb je wellicht nog bij mijn colleges gezeten) en dan op een afdeling als systeembeheerder aan de slag. Hier wijze verhalen schrijven dat je zo'n beetje alles weet van compressie (niet dus) en dan geen enkel bedrijf die je daar een goedbetaalde baan in aan wil bieden. Ik wil niet raden naar je uiterlijk en leefomstandigheden maar ik denk dat je een zielig iemand bent. Om de paragraaf maar eens in je eigen trant af te sluiten: get a life!

En doe ons een lol en post hier pas weer als je zelf een mooie vinding gedaan hebt (jammer, geen fantasie) of als je het BEWIJS wilt posten dat iets niet kan (ook jammer want zelfs in het voorgaande priemgetallen voorbeeld, dat zich in een programmaatje van acht minuten laat weerleggen heb je dat niet gekund). Ik ben bang dat je helemaal niet gewenst bent hier. Terug naar de spiegel maar weer en hop met die nageltjes!
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Mijn broncode

Messagepar Webmaster » Mer 18 Août 2010, 08:36

From: MatrixView

Hoi Jeroen,

Je boosheid zit wel HEEL erg diep merk ik. Je grijpt echt alles aan om mij te provoceren (of het nu op waarheid berust of niet...) En lezen is ook niet echt je sterke kant... tjonge jonge... :-)
Ga eens goed na wie er wat heeft gezegd...

Calm down. Take a breath. Er is niks aan de hand, anders dan dat je reputatie een deukje opliep... en nu maak je 't zelfs nog erger... dat wil je vast niet...

Ik zou een lange post kunnen maken, die jouw domheid op door jezelf genoemde vlakken aantoont, maar volgens mij is dat niet meer nodig. De lezer is slim genoeg. 't moet ook een beetje een technisch forum blijven... geen persoonlijke flame-war.

Moest zo lachen om je veronderstellingen over mijn persoonlijk leven, thanx! :-)
Meer geduld heb ik niet voor je, dus ik ga nu weer verder, sorry.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Mijn broncode

Messagepar Webmaster » Mer 18 Août 2010, 08:37

From: Jeroen

Nou jammer, kinderachtig hoor.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Mijn broncode

Messagepar Webmaster » Mer 18 Août 2010, 08:37

From: Marinusprins

Idealist en de realist ,levert altijd leuke confersaties op.
Matrixview geloof jij nog wel in de behaalde compressie van Sloot
Wat ik denk: Hij heeft die 'zogenaamde' compressie gebruikt om iets anders wat hij uitgevonden heeft te versluieren.
Ik denk dat hij die 80% procent inefficientie van de cpu heeft weggewerkt.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

PrécédentSuivant

Retour vers Forum Archief (wwww.debroncode.nl)

cron