De oplossing van de broncode

Archief Forum van Eric Smit & Uitgever (http://www.debroncode.nl)

Re: De oplossing van de broncode

Messagepar Webmaster » Mer 18 Août 2010, 06:28

From: Cugel

Wakker is denk ik niet het goede woord, het blijft een onopgelost probleem als iedereen het op dezelfde manier oplost.
Misslaan doe je dan ook niet.

Een heel andere manier van benadering zou bijvoorbeeld zijn door een foto van de data te nemen en die foto op te slaan en wel zo verkleind dat deze op één frame van bijv. een videoband kan.
De foto is dan niet het eindresultaat wat het nu juist alleen wel is.
Kun je je voorstellen dat je de spirale data van een DVD zo kunt fotograveren en optisch verkleind dat het werkelijk op één videoframe kan. Geen kleur of geluid of wat dan ook sla je op.
Frame optisch weer uitvergroten en scannen, opladen en afspelen.

En dan te weten dat als je bijv. 1/4 per DVD op één frame krijgt dan kun je op één videoband duizenden DVD's kwijt.

Ze zeggen wel steeds dat Jan een HDD gebruikte maar volgens mij was het een filmspoel en op de stick staat de software om de data überhaupt te lezen.

Een goochelaar vertelt ook nooit gelijk zijn truukje.

En nu maar eens naar de zuidelijke- en noordelijke hemel 's nachts kijken.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: De oplossing van de broncode

Messagepar Webmaster » Mer 18 Août 2010, 06:36

From: Limbique

Een heel ander manier van benadering zou bijvoorbeeld zijn door een foto van de data te nemen en die foto op te slaan en wel zo verkleind dat deze op één frame van bijv. een videoband kan.
De foto is dan niet het eindresultaat wat het nu juist alleen wel is.
Kun je je voorstellen dat je de spirale data van een DVD zo kunt fotograveren en optisch verkleind dat het werkelijk op één videoframe kan. Geen kleur of geluid of wat dan ook sla je op.
Frame optisch weer uitvergroten en scannen, opladen en afspelen.

Het voorbeeld van een foto maken van je data en deze verkleinen, gaat denk ik niet echt op. Het probleem is, dat er hardware moet zijn, die in staat zou moeten zijn om de data weer (non lossy) moet kunnen terug halen.

Aangezien zoals een foto op een HD staat, neemt dit al een erg kleine ruimte in.

Om bijv. foto achtige data op een videoband te kunnen zetten (aangezien je een videoband voor anoloog kunt aannemen) ben je erg afhankelijk van de kwaliteit van de band zelf en ook de recorder.

Waar ik wel in geloof, is dat er zeker een opslag medium komt die op moluculair niveau werkt. Dit is helaas nog steeds niet voor consumenten te realiseren.

over debroncode:
Ik heb de klokken wel gehoord, maar weet niet precies wat er nu gebeurd is.
Wat ik mee heb gekregen is, dat jan sloot het mogelijk gemaakt had om een dvd tot floppy te kunnen comprimeren?

Ik heb al heel wat avonden lopen brainstormen over non lossy compressie en eigenlijk is het bijna vergelijkbaar met wat er na het heelal komt :)


Zal me trouwens ff voorstellen,
Ben Jeroen, 27, software ontwikkelaar.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: De oplossing van de broncode

Messagepar Webmaster » Mer 18 Août 2010, 06:37

From: Cugel

Waar ik wel in geloof, is dat er zeker een opslag medium komt die op moluculair niveau werkt. Dit is helaas nog steeds niet voor consumenten te realiseren.

over debroncode:
Ik heb de klokken wel gehoord, maar weet niet precies wat er nu gebeurd is.
Wat ik mee heb gekregen is, dat jan sloot het mogelijk gemaakt had om een dvd tot floppy te kunnen comprimeren?

Ik heb al heel wat avonden lopen brainstormen over non lossy compressie en eigenlijk is het bijna vergelijkbaar met wat er na het heelal komt :)


Zal me trouwens ff voorstellen,
Ben Jeroen, 27, software ontwikkelaar.


Tja het menselijk brein werkt al op moluculair niveau.

2De lamp van de interstellaire beamer wordt met de tijd inderdaad minder waardoor de data geen kwaliteit verliest
maar de beelden wel.

Lees de Quantum organum eens

Jan's project was idd een floppie
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: De oplossing van de broncode

Messagepar Webmaster » Mer 18 Août 2010, 06:38

From: Defosse

Tja het menselijk brein werkt al op moluculair niveau.

De lamp van de interstellaire beamer wordt met de tijd inderdaad minder waardoor de data geen kwaliteit verliest
maar de beelden wel.

Lees de Quantum organum eens

Jan's project was idd een floppie


ERICS BVBA - Concept Licensing
Eric Parein - Managing Director
Boomsesteenweg 259/8 - 2020 Antwerp - Belgium
e-mail: eric@erics.be - http://www.erics.be

Joseph From
GVA 12.11.01 – DAGTHEMA – Nieuwe professors Gobelijn
VONDST – Happy Cube begin van succesverhaal ZOERSEL, Berchem – In
1086 vond Dirk Laureyssens uit Zoersel de Happy Cube uit. Drie jaar
later was het speelgoedje een absolute hit. De man is één van de
meest succesrijke en gedreven uitvinders van België. Hij kon er
zelfs zijn beroep van maken.
Laureyssens deponeert zo’n dertig patenten per jaar. Hij kan zonder
te slapen zeventig uren doorwerken aan een uitvinding. De minst
interessante patenten laat Dirk verlopen, omdat anders de kosten te
hoog worden. Achteraf gezien soms spijtig, want zo liet hij het
patent voor de double Magnum (de frisco) verlopen. Iemand anders
ging met zijn idee aan de haal en verdiende er veel geld aan.
De essentie van Dirks werk is dat je je als uitvinder nooit mag
neerleggen bij de bestaande wereld. Weinigen weten het, maar
eigenlijk is de Furby een Belgische uitvinding. “Met mijn
interactieve pop Kelly ben ik in 1994 naar de speelgoedbedrijven
gegaan. Toen waren ze zogezegd niet geïnteresseerd, maar vorig jaar
brachten ze zelf de Furby uit. Bijna exact hetzelfde als Kelly. In
mijn geval was het een pop, maar ik hield de mogelijkheid open om er
een pluchen beest van te maken.”
Dirk Laureyssens ging zelfs nog een stap verder. Via internet konden
er talen op de pop worden gedownload, zodat ze de kinderen kon leren
spreken. Op dit moment is hij bezig met een totaal nieuw goksysteem
via internet. Als je weet dat on line casino’s vorig jaar een waarde
van een triljoen dollar vertegenwoordigde en Laureyssens zeker weet
dat zijn uitvinding zal slagen, is zijn bedje weer gespreid.

GVA 20.11.01 – HAPPY CUBE, Eric Parein, Antwerpen
TOT MIJN ontzetting las ik hoe Dirk Laureyssens zich nogmaals de
uitvinder van de Happy Cube noemt (GAZET van Antwerpen 12 november).
Al jaren heb ik de bewijzen in handen dat dit niet het geval is. Hij
bezit het octrooi niet. Ere wie ere toekomt, de Happy Cube heeft
vele vaders. Gerald Freedman (USA, 1974), Sukeo Tsurumi (Japan,
1975) en Joseph From (Belgie, 1981) ontwierpen gelijkaardige blokjes
in mousse. In een oud interview gaf Laureyssens zelfs toe dat hij de
Happy Cube maakte naar het ontwerp van de Brusselaar (J.From). De
rechtszaak die ik in 1996 tegen Laureyssens inspande werd
geseponeerd, wat nog niet wil zeggen dat de man zich uitvinder van
de Happy Cube mag blijven noemen en daardoor mensen blijft misleiden
om hem in vertrouwen te nemen.

GVA 24.11.01 – HAPPY CUBE, Dirk Laureyssens, Zoersel
MET HET vallen van het blad zijn sommige mensen niet te houden. Zo
ook Eric Parein. Op mijn naam en op Happy Cube reageert Parein in
een lezersbrief (Gazet van Antwerpen 20 november) als een stier op
een rode lap. Het zij zo. Wat hij vergeet te vertellen is dat het
zogenaamde patent Fromm door een beëdigde vertaler werd vertaalt uit
het Frans. Er is sprake van ‘identieke’ stukken. En het betreft een
constructie-spel, geen puzzel.Er was geen volledige kubus mee te
maken. Na het seponeren van de rechtzaak heb ik met Fromm gesproken.
Hij vertelde hoe Parein samen met Mr.G.V. (een berucht Nederlandse
vervalser) een tijdelijke licentie kreeg om het Fromm
constructie-spel te commercialiseren. Hun einddoel was echter de
Happy Cubes in te pikken via de licentie. Hun dossier: drijfzand.
Qua inpikken van andermans idee heeft Parein inderdaad ervaring.
Zijn ‘uitvinding’ 953 kwam van zijn toenmalige vriend Kris Burm.
Twee dagen nadat Kris hem het idee vertelde deponeerde Parein het op
zijn eigen naam. Ik investeerde en verloor circa 5 miljoen fr. aan
‘zijn’ 953-uitvinding.

GVA - HAPPY CUBE, Eric Parein , Antwerpen
HET ANTWOORD van Dirk Laureyssens op mijn rechtzetting van 20
november tracht enkel mij verdacht te maken en te ridiculiseren.
Laat het ons eenvoudig houden: Laureyssens, als jij de uitvinder
bent van die leuke Happy Cube, waar is uw octrooi dan?… Wel,
Laureyssens heeft geen octrooi! Hij heeft, en dit naar eigen zeggen,
zijn wijsheid gehaald uit het octrooi van iemand anders, n.l. dat
van Joseph From. En je kan geen octrooi bekomen op iets dat iemand
anders reeds heeft uitgevonden. Bewijzen hiervan zijn te vinden op
www.erics.be., onderdeel "dossiers”. Meer, het octrooi kon niet in
stand gehouden worden door de oorspronkelijke uitvinder en daardoor
was iedereen vrij deze techniek te gebruiken. Als ambtenaar bij het
Ministerie van Economische Zaken wist Laureyssens dit ook maar al te
goed. Daarom is hij zich als uitvinder gaan voordoen om de markt te
kunnen monopoliseren. Dat laatste is hem even gelukt en zodoende
heeft hij mij toen kunnen misleiden om hem in vertrouwen te nemen
voor het commercialiseren van mijn 953-spel... De Happy Cube geniet,
mijn inziens, zelfs onterecht auteursrecht en/of modelrecht. Om
auteursrecht te genieten dient het werk een onafhankelijke schepping
te zijn of mag er geen ontlening zijn van een ander werk. Voor het
modelrecht staat het octrooi in de weg als voorbekendheid, en totaal
uitgesloten zijn vormen die noodzakelijk zijn voor het verkrijgen
van een technisch effect.

Bijkomende repliek op de door Dirk ingebrachte derden.
‘G.V.’ zou volgens Dirk Laureyssens een berucht Nederlandse
vervalser zijn waarmee ik zou samengewerkt hebben. Wel, Ger
Verschoor is mij voorgesteld geweest door Dirk zelf, en dit op de
speelgoedbeurs van Neurenberg. Hierna gaf Ger mij stiekem de raad
vooral niet met Dirk in zee te gaan. Helaas was er reeds een
samenwerkingsakkoord. Dat Ger een berucht vervalser is laat ik voor
Dirk’s rekening. Ger is steeds een potentiële klant voor mij
geweest, meer niet.
Voor KRIS BURM, die mij was komen opzoeken, heb ik mij vroeger
ingezet om voor zijn fascinerend ‘hoofdbrekenspel’ licentienemers te
vinden. Dit was juist na het succes van de Rubics Cube. Mijn deel
zou bij een succesvolle deal 20% zijn. De resterende 80% zouden voor
Kris zijn. Zijn ontwerp was uiteindelijk véél te moeilijk om te
spelen en daarvoor zocht ik een oplossing. Deze oplossing kwam er in
de vorm van héél eenvoudige kubusjes, maar met aparte eigenschappen
die ik had bedacht (potje met anders gekleurd dekseltje). Aangezien
deze kubusjes een gans nieuw begrip in de spellenwereld waren, en
waarvan ik de uitvinder was, heb ik er inderdaad octrooi op genomen.
Dit met medeweten en akkoord van Kris. Ik wou toen mijn vinding
toepassen op Kris zijn spel en stelde voor als vergoeding voor de
aldus bekomen meerwaarde dat we voortaan op 50-50 basis zouden voort
werken. Kris was daar niet mee akkoord en vroeg plots al zijn
rechten schriftelijk terug. Ik was maar al te blij hem daarbij
gewillig te zijn. Mijn gemaakte investeringen heb ik dan benut om
van mijn kubusjes een nieuw, totaal anders, gezelschapsspel te
maken. De enige gelijkenis die overbleef met het hoofdbrekenspel dat
Kris had bedacht en mijn gezelschapsspel was dat er kubusjes werden
gebruikt. Voor zover ik weet is Kris Burm niet de uitvinder van de
kubus. Later kwam ik verschillende versies van Kris zijn spel tegen
die reeds al geruime tijd bestonden… « previous 1 2 3 4 5 next
»
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: De oplossing van de broncode

Messagepar Webmaster » Mer 18 Août 2010, 06:40

From: Cugel

Voor zover ik weet is Kris Burm niet de uitvinder van de
kubus. Later kwam ik verschillende versies van Kris zijn spel tegen
die reeds al geruime tijd bestonden… « previous 1 2 3 4 5 next

Yes yes..the alfabet is wrong too.

It actually starts with a Q and patent.

Een brandje her en der zou geen kwaad doen.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: De oplossing van de broncode

Messagepar Webmaster » Mer 18 Août 2010, 06:40

From: FredZ

Het is rustig hier. Dat terwijl de oplossing het verschil maakt om tot een som te komen. Het is moeilijker dan 1 + 1 = 2. En nog is de oplossing er niet.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: De oplossing van de broncode

Messagepar Webmaster » Mer 18 Août 2010, 06:41

From: Cugel

Het is rustig hier. Dat terwijl de oplossing het verschil maakt om tot een som te komen. Het is moeilijker dan 1 + 1 = 2. En nog is de oplossing er niet.

Goh eindelijk weer eens een contradicti in termino.

Een oplossing vindt je alleen voor werkelijke vraagstellingen..als je die goed formuleerd heb je gelijk je antwoord.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: De oplossing van de broncode

Messagepar Webmaster » Mer 18 Août 2010, 06:42

From: FredZ

Goh eindelijk weer eens een contradicti in termino.

Een oplossing vindt je alleen voor werkelijke vraagstellingen..als je die goed formuleerd heb je gelijk je antwoord.

Lezen is een vak. De oplossing zit al meerdere malen in mijn reacties. Hoe complex je ook wilt reageeren of denkt het te moeten zijn. Het blijft het verschil tussen jou en mij dat de oplossing tot maakt. 1 + 2 = geen 3 het verschil is dat 1 + 2 het verschil maakt.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: De oplossing van de broncode

Messagepar Webmaster » Mer 18 Août 2010, 06:43

From: Cugel

Lezen is een vak. De oplossing zit al meerdere malen in mijn reacties. Hoe complex je ook wilt reageeren of denkt het te moeten zijn. Het blijft het verschil tussen jou en mij dat de oplossing tot maakt. 1 + 2 = geen 3 het verschil is dat 1 + 2 het verschil maakt.

Welke oplossing en hoe vaak dan ?

Dat het verschil ook -5 + 8 kan zijn is logisch net als 1 + 2 het verschil is.
Als het verschil per digit tussen de 0 en 9 ligt en pos of neg is heb je digitaal aan 4 plaatsen genoeg;
0010
0100
0010
1000

En moet je zowel van onder naar boven als van links naar rechts werken.
Alsof je een japanner nederlands leert en vice versa.

Maar dat zegt net zoveel over een hash vorm formule als er helemaal niets over zeggen.

Wellicht dat absolute stilte en geen licht de broncode is (was)
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: De oplossing van de broncode

Messagepar Webmaster » Mer 18 Août 2010, 06:44

From: Ralphs

Absolute stilte???

Of gewoon druk met andere dingen.

Oke, het zit hem niet in het spelen met getallen. Maar het omzetten van data in beweging en samenstelling. Doordat je dit doet kan je een interactie creeeren die je in de natuur ook ziet.

Stel je hebt het getal 1000000

geef je 1 stukje het getal 10 mee, een snelheid van 1 en een richting x. Dan creert dit getal vanzelf het getal 1000000.

Het enige wat je moet doen is het creeren van afspraken van waarde voor een bepaalde locatie, snelheid en richting voor wanneer en of die dit punt raakt.

Maak een raamwerk met een xx hoeveelheid waardes. Pak vervolgens het getal wat je wilt comprimeren, hak deze in stukjes die met formules langs het raamwerk zijn te sturen en voila. De broncode.

Benodigdheden:

1= een 3dimensionaal waarde schema.
2=Waardes om in te zetten in het schema.
3= formules waarmee je kan berekenen welke route een stukje moet afleggen om tot een waarde te komen.
4=toelaatbare waarden die tot een eindresultaat kunnen komen.

Zie het als een auto die een bepaalde route af moet leggen. Hiervoor gebruik je nu een routeplanner. Dit kan dus ook met data. Hiervoor hoef je de data niet mee te nemen, maar leg je alleen uit waar je het kan vinden.

Dit vergt echter software die ik niet kan schrijven. Misschien leuk om een project op www.sourceforge.net te starten.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

PrécédentSuivant

Retour vers Forum Archief (wwww.debroncode.nl)

cron