De oplossing niet digitaal

Archief Forum van Eric Smit & Uitgever (http://www.debroncode.nl)

De oplossing niet digitaal

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 17:59

From: Mkars

Ik kan het even niet laten. Moet mijn ei ook kwijt. Helaas niet het ei van Columbus. Maar we kunnen (ja ik ook) blijven zoeken naar digitale oplossingen in de zoektocht naar de broncode, maar is dat wel juist? Sloot werd, als ik het goed heb gelezen, narig van het woord compressie, terwijl juist daar iedereen over schrijft?! Hij was TV-monteur. Het enige digitale in een tv is de besturing, maar beeld en geluid in deze apparaten waren zeker toen, nog hartstikke analoog. Als JS zocht naar een (geheugen) oplossing voor zin RePaBAse, waarom stapte hij dan over naar beeld en geluid om in zijn vinding te verwerken? Ook onlogisch. Je zou veel meer database technieken verwachten. Ik denk eerlijk gezegd dat hij iets "out-of-the-box" (sorry voor de woordspeling) heeft bedacht dat niet uitsluitend gebaseerd is op compressie en digitale technieken, maar ook analoge informatie gebruikt. Verder blijft zijn gedrag vreemd, hij geeft telkens aan dat zijn uitvinding zo simpel is dat bij de eerste blik iemand het al begrijpt! Waarom heeft hij dan geen haast met het aanvragen vanpatenten, want simpele dingen kunnen ook zeer snel door anderen worden bedacht. Toch?
Nogmaals, in mijn beleving ligt de waarheid op het analoge kerkhof, als er al sprake is van waarheid.......
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: De oplossing niet digitaal

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 18:00

From: Matrixveiw

Je hebt gelijk mkars maar hoe zou hij dat gedaan kunnen hebben?
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: De oplossing niet digitaal

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 18:01

From: Lymon

Ik heb ook het vermoeden dat 't meer in de analoge hoek gezocht moet worden.
Misschien had Sloot een nieuwe/andere/betere manier gevonden om video/audio te digitaliseren, waardoor
compressie helemaal overbodig werd.

Misschien dat iemand ooit gehoord heeft van het Video Backup Systeem uit het commodore Amiga tijdperk (begin jaren '90) ?
Dit was een heel simpel electronisch schakelingetje + software ontworpen door de Nederlander Hugo Lyppens uit Eindhoven.
VBS maakte het mogelijk om je VHS video recorder te gebruiken als tapestreamer. (+/- 500Mb op een band van 4 uur)
Er is nog wat informatie over te vinden op de website van Hugo : http://www.hugolyppens.com/lVBS.htm

de schakeling werkte oa. met een simpele voltage comparator om het video signaal om te zetten naar een rs232 signaal.
zie het onderste schema: http://www.savel.org/old/amiga/hardware.html

Misschien dat Sloot's uitvinding op vergelijkbare manier werkte.....
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: De oplossing niet digitaal

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 18:01

From: Supervalentino

Zou Sloot niet een mogelijkheid hebben verzonnen dat elke pixel in een frame van een analoog tv-signaal omzet in een digitale code ?

Oftewel, heeft iemand meer kennis van analoge televisie-signalen en -antennes ?
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: De oplossing niet digitaal

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 18:02

From: Cugel

Zou Sloot niet een mogelijkheid hebben verzonnen dat elke pixel in een frame van een analoog tv-signaal omzet in een digitale code ?

Bingo!

De pixel die gevormd wordt is een elctron die uit het kleurenkanonkomt en zichtbaar werd op de fosforlaag.
Het enige wat dan nog belangrijk is is de frequentie (kleur) en de spanning op de horizontale en verticale plaat.
Het verschil in potentiaal is absoluut en dus aan een maximum gebonden net als bij de verticale platen.
het gaat dus om coördinaten met een kleurtag. Die kleurtag kun je vastleggen in een matrix daar er maar een fixed
aantal kleuren te zien zijn. Per pixel in de refreshrate heb je dus eerst de kleurcode en dan de coördinaten nodig
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: De oplossing niet digitaal

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 18:03

From: Drazic

Wil je nog steeds nie samenwerken Cugel?
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: De oplossing niet digitaal

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 18:03

From: Cugel

Wil je nog steeds nie samenwerken Cugel?


Het is niet een kwestie van niet willen maar de huidige fragtal tech. lijdt niet tot het gewenste resultaat.
Het gaat met lange tussenposen wel steeds beter maar zal nooit de analoge techniek benaderen omdat
de digitale techniek een gesuperpositioneerde benadering is van frequenties maar dan binair weergegeven.
Van een fixed analoog signaal hoef je bijv. maar één miliseconde op te slaan en je hebt het hele signaal al
ZONDER afwijkingen. Tov. een dititaal signaal kun je infinitesimaal kleiner werken. Dat voordeel heb je al in de analoge techniek. Het nadeel is is dat de apperatuur groter is. Als je je voor kunt stellen dat een analoog signaal
de vorm heeft van een dubbele helix ( gaan we weer ) zijn de mogelijkheden eindeloos kleiner dan in de digitale
techniek.

Gebruik liever: samen werken...dat wil ik wel.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: De oplossing niet digitaal

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 18:04

From: Lucas88

Zou Sloot niet een mogelijkheid hebben verzonnen dat elke pixel in een frame van een analoog tv-signaal omzet in een digitale code ?

Oftewel, heeft iemand meer kennis van analoge televisie-signalen en -antennes ?


Ik zoek het ook in de analoge hoek. Sloot werkte natuurlijk veel met analoge aperatuur.
Neem nu de LP. Eén zo'n groef kan veel zeggen als het wordt omgezet naar een digitaal signaal. Een groef kan misschien wel 1000 verschillende dieptes hebben of meer! (Wie heeft daar verstand van?) Op die manier beslaat 1 groef al ruim een bite. Dat is op zich al een compressie van factor 8. Niet de factor die we zoeken natuurlijk, maar wel een eerste stap ...
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: De oplossing niet digitaal

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 18:05

From: Ralphs

Tip: Zet bij het patent van jan sloot bij elke verbinding die er ligt een extra verbinding.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: De oplossing niet digitaal

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 18:05

From: David01

Onderaan dit forum staat een mooie en zinvolle verklaring over de inhoud van het kastje, naar mijn mening.

Ik heb het interview met Pieper (2001) gelezen en daar zegt Pieper "de inhoud van de database kan niet over een netwerk worden verzonden". Dat blijkt een zo groot probleem te zijn, dat niemand daar een oplossing voor had. Ook de mensen bij Philips niet.
De enige verklaring die ik heb is dat het dus Analoge informatie moet zijn, die niet gedigitaliseerd kan worden.
Mijns inziens klopt dat ook met het feit dat 2 miljoen keer comprimeren gewoon niet mogelijk deze eeuw, laat staan de vorige. Uit geen enkele aanwijzing blijkt verder dat de vinder vergaande kennis heeft van versleuteling, en welke versleuteling hij ook bedacht zou hebben als het inderdaad 2 miljoen keer verkleint, dan wordt het toch een behoorlijk complexe klus om alles weer zo te de-comprimeren dat het op een TV weer een gewone film wordt. Zo'n mechanisme (of zo u wilt broncode) zou zo complex zijn, dat alleen die kennis voldoende is om met heel veel mooie eenvoudige algoritmes en programmaatjes de wereld te veroveren. Een stuk papier of een programma zou meer dan voldoende zijn om de hele wereld aan je voeten te leggen. (zie bijv. rsalabs.com)

Grappig dat veel mensen op hetzelfde (analoge) spoor zitten.

Ik vind de verklaring van een harde schijf die analoog opneemt en afspeelt dan ook heeel plausibel.
Dat zou heel veel dingen verklaren: de gevonden harddisk in het kastje, waarom "hij" zo bang was dat iemand het kastje zou zien (en niet bijv. gedeeltijk had opengewerkt/transparant had gemaakt). Een harde schijf is best gevoelig dus als die valt, dan werkt het niet meer. Er is dan ook geen broncode, want er is helemaal geen informatie versleutelt.

Ook verklaart het voor mij waarom alle investeerders niet echt meer geinteresseerd zijn en bovendien geen enkele details geven over de dingen die zij weten. Er is heus wel informatie gegeven over de werking, de compressie en evt. kenmerken van "het kastje" tijdens de presentaties. De betrokkenen hebben zo in de loop der jaren heus wel een beeld gekregen van wat er in het kastje zou zitten. Een ABN zou echt geen 50 miljoen overmaken voor een zwarte doos waarvan ze zien dat er bijvoorbeeld 16 videofilms uitkomen, of bijvoorbeeld 16 gouden eieren.

Al die mensen weten gewoon hoe het werkt, met een harde schijf, voor mijn part met een oude gloeilamp en
die techniek is hardstikke mooi als het werkt maar de marktwaarde in de IT sector is niet zo groot.
Ik vermoed dan ook dat al die mensen geen gezichtsverlies willen lijden door die details bekend te maken: immers we zouden er nu behoorlijk om schamperen als er inderdaad een harddisk in gezeten zou hebben.
De chipkaart is een afleidingsmanouvre en wordt alleen ter identificatie (=sleutel) voor het kastje gebruikt.


In 1999 was dat natuurlijk wel een technisch hoogstandje, maar nogmaals met weinig echte marktwaarde.

De echte meerwaarde van de vinding heeft gezeten in de geheimhouding van de inhoud van het kastje,
de echte rasverkopers hebben de presentatie vervolgens tot in grote proporties opgeblazen en
de investeerder waren in de ban van de TechHype en hapten gretig toe.
Vergeet niet dat veel "grote" jongens in de IT vaak geen kaas van techniek hebben gegeten. Ze beweren zelf van wel, maar vraag het maar eens aan een techneut of zijn baas kan reproduceren waar hij mee bezig is, niet dus.
Grote en en sneller spelers in de IT weten een abstract idee te verkopen op basis van schaalgrootte en mogelijkheden niet op basis van techniek.

Een octrooi zou alles openbaar maken, want in een octrooi staat alles netjes beschreven en zou de uitvinding
uiteindelijk nietig hebben gemaakt. Dat is ook de reden dat er niets is vastgelegd op die manier.

Ook past de (door mij veronderstelde) toegepaste techniek bij de kennis van de techneut, en bij het feit dat er geen broncode is gevonden op zijn computer, noch elders. Het eerder door hem geschreven patent heb ik grof gelezen en de technische kennis van de man is ook daarin puur gebaseerd op (analoge) signalen en de overdracht daarvan.

Er is dan ook voor mij geen enkele aanwijzing te vinden dat er enige vorm van versleuteling aan te pas is gekomen. Iemand?
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Suivant

Retour vers Forum Archief (wwww.debroncode.nl)

cron