Pieper en de domeinnaam

Archief Forum van Eric Smit & Uitgever (http://www.debroncode.nl)

Pieper en de domeinnaam

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 17:57

From: Tijmen

Vol verbazing heb ik het boek gelezen.
Met name de dubbele agenda van Pieper fascineert mij.
Pieper is een zakenman die over lijken gaat.
De dubbele agenda blijkt al een beetje tijdens de gang van zaken tussen Pieper, Sloot en de Vinding en Philips.
Het is uiterst vreemd dat een bestuurder van een groot bedrijf dit bedrijf niet zover kan krijgen langer interesse te tonen in een dergelijke vinding dan een paar maanden. Dit is zeker vreemd als je ziet dat de betreffende bestuurder wel degelijk veel interesse voor de vinding had. Dit blijkt met name uit het privé contact met het team van sloot tijdens zijn periode als bestuurder van Philips.
Stel, al stond Philips niet te trappelen, dan nog kan niemand mij wijs maken dat een multinational die zo onder de indruk lijkt te zijn van de tests de interesse na een klein aantal tests al verliest. Een multinational als Philips zal bij de minste hoop (en uit de reacties op de tests was die er) proberen tot een overeenkomst te komen.

Het volgende punt van de dubbele agenda vind ik in de domeinnaamregistratie.
Uit het boek blijkt dat op 5 juni 1999 in de vergadering van Dipro BV de naam van de vinding wordt omgedoopt tot Fifthforce. Voor een vinding als deze in natuurlijk een internetsite vereist.
Op 14-07-1999 is de domeinnaam www.fifthforce.nl, www.fifthforce.net en www.fifthforce.org vastgelegd door dhr. Bicker NAMENS Dipro BV. Dit is ruim een maand NADAT de vergadering van Dipro BV heeft ingestemd met de naamswijziging.
Echter, op 29-05-1999 is de het domein www.fifthforce.com al geclaimd door Roel Pieper, dit domein is NIET GECLAIMD NAMENS Dipro BV, maar gewoon, OP PERSOONLIJKE TITEL van Pieper. Hij heeft dit domein dus ongeveer een week VOORDAT hij de naam in de vergadering voorstelde op eigen titel geclaimd. Stel dat de uitvinding een succes was geworden onder deze naam, dan was een dergelijke domeinnaam heel erg veel geld waard geworden.
Pieper was op dat moment al 9 dagen CEO van Dipro. Als hij het echt zo goed voor had gehad met het bedrijf had hij het domein wel geclaimd namens het bedrijf.....

Tot slot zou ik het interessant vinden om van anderen te horen in hoeverre zij denken dat de "verwarde man" die in de tuin van Pieper zijn vrouw en Pieper zelf verwonden, ook daadwerkelijk impulsief en verward handelde.
Volgens mij zijn er veel mensen die belang hadden bij het uit de weg ruimen van Pieper.
Vreemd is ook dat de dader eerder al op het terrein van Pieper was gesignaleerd. Toen is hij na een waarschuwing vertrokken. Een verwarde impulsieve man komt dan niet weer terug...
Ook is het vreemd dat als dhr. Pieper een vreemde man in de tuin ziet, hij geen aangifte doet...
Het hij nog meer te verbergen?

Ik hoop op reacties.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Pieper en de domeinnaam

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 17:58

From: Cugel

Vraag het Roel zelf eens: roelpieper@msn.com

of bel 023 525 9070 tot 29 mei 2008 is de .com url van hem.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21


Retour vers Forum Archief (wwww.debroncode.nl)

cron