Wat had er gebeurt als de broncode had uitgekomen

Archief Forum van Eric Smit & Uitgever (http://www.debroncode.nl)

Wat had er gebeurt als de broncode had uitgekomen

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 08:40

From: Yoshi

Met grote verbazing en indruk ben ik al meerdere maanden bezig met dit onwaarschijnlijke onderwerp.
Mijn interesse was gewekt vanaf het eerste artikel dat ik over de broncode las.
Dit topic boeit me zo dat ik heb besloten om hier een scriptie over te schrijven.

De inleiding is reeds af, waardoor ik nu ben aangekomen bij de vraagstukken.
Mijn tweede hoofdstuk gaat over het technische aspect achter het verhaal. Daar is verschrikkelijk veel over te vinden, ook hier op het forum. Voor mij is door die vele aanwezige informatie daarvan het interessanter om de vraagstelling in het eerste hoofdstuk hier te bespreken. Die gaat er namelijk, los van het feit dat de code misschien niet zou kunnen bestaan, over wat er had gebeurd als de werkelijke broncode uitgekomen was. Een revolutie of een totale klap voor de hele ICT en economische wereld? Ik hoop dat er hier wat boeiende visies op deze vraagstelling gegeven kan worden.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Wat had er gebeurt als de broncode had uitgekomen

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 08:41

From: Marinusprins

Ik denk dat de ICT de klap na 2 jaar te boven was gekomen.
Het ligt ook wie de broncode kreeg ,en op welke manier er mee om was gegaan.
Verenigde staten kreeg de grootste economische klap.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Wat had er gebeurt als de broncode had uitgekomen

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 08:42

From: MatrixView

Yoshi, welke studie volg je?

Informatica? Economie? Bedrijfskunde? ...... HBO of Uni?
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Wat had er gebeurt als de broncode had uitgekomen

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 08:43

From: Yoshi

Ik doe de HBO opleiding Communicatie & Multimedia Design in Rotterdam.

Ik heb als opdracht gehad om een scriptie te schrijven waarvoor het onderwerp open stond.
Ik heb dat dus direct aangepakt om het over dit zeer boeiende onderwerp te doen.

P.s. Ik heb precies hetzelfde topic ook op het tweakers forum geplaatst (http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... s/1050357/) en daar woedt inmiddels een grote discussie.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Wat had er gebeurt als de broncode had uitgekomen

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 08:44

From: MatrixView

Hoi,

In 't weekend zal ik de rest even lezen, maar heb even snel de eerste pagina van de thread op tweakers gelezen en daar maakt ene "Pooh" 3 posts die in ieder geval naar mijn mening de spijker op z'n kop slaan.

"Pooh" zegt:
--------------------
Wellicht niet wat je wilt horen: Volgens mij kun je de vraag wat er gebeurd zou zijn niet los zien van de vraag of het technisch mogelijk is. Als duizenden wetenschappers hebben nagedacht over een probleem, en massaal een oplossing over het hoofd hebben gezien, zou dat natuurlijk een enorme schok teweeg hebben gebracht. Niet alleen in de wetenschappelijke wereld, maar ook in de commerciele. Aan de andere kant is zo'n omwenteling juist daarom onwaarschijnlijk: op terreinen waar veel belangen zijn, gaan de ontwikkelingen langzaam.

.....Die duizenden mensen die bezig zijn met datacompressie, -codering, -transport, etc. werken allemaal voor verschillende bedrijven, bij onderzoekscentra, universiteiten, et cetera. Bovendien gaat het langzaam-aan principe lang niet altijd op. Veel moderne technieken leveren ook weer geld op. Mobiele telefonie, mp3-spelers, etc. De bedrijven die geld verdienden aan de voorlopers hiervan (vaste telefonie, audio-apparatuur, muziekindustrie) hebben ook 't meeste geld verdiend aan de nieuwe.

....Ik vermoed eerder dat hij er zelf in geloofde. Vermoedelijk was het een systeem dat precies werkte zoals hij aangaf dat het werkte: door de overeenkomsten tussen films op te slaan in een centrale database, en dan met behulp van indices op die database de verschillende films weer tevoorschijn halen. Hij heeft alleen met veel pijn en moeite een stuk of 6 films gedaan, en volledig over het hoofd gezien dat de database bij meer films weliswaar steeds minder zou groeien, maar wel zou blijven divergeren, itt convergeren, zoals hij dacht/beweerde.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Wat had er gebeurt als de broncode had uitgekomen

Messagepar Webmaster » Mar 17 Août 2010, 08:46

From: Cugel

Yoshi,

Succes met je scriptie.

Wellicht dat je in het nawoord elke zin zonder spaties kunt weergeven (teruggerekend).

De waarde van de zin geef je aan als het verschil met het naast gelegen priemgetal.

Dat priemgetal heeft nl. ook een plaatswaarde waardoor het niet te lang wordt.

De oplettende lezer zal vanzelf de juiste woorden ittereren net als een klein kind dat dat
na een tijd met het gesproken woord doet.

Ik lees je werk wel eens
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21


Retour vers Forum Archief (wwww.debroncode.nl)

cron