Broncode op chipcard

Archief Forum van Eric Smit & Uitgever (http://www.debroncode.nl)

Broncode op chipcard

Messagepar Webmaster » Dim 15 Août 2010, 10:58

From: Apothoven

In de eerste plaatst mijn complimenten voor de voortreffelijke weergave van een complex raadsel door Eric Smit. Al lezend raak je zeer betrokken en krijg je een verbazend goed beeld van het wereldje waarin Pieper cs doorgaans verkeert.
Na al eerder artikelen over de broncode te hebben gelezen laat dit boek mij een duidelijke en heldere chronologie zien die boeit van begin tot eind.

Dat het raadsel (nog) niet is opgelost en het blijft gissen waar het kastje en de broncode zijn gebleven mag duidelijk zijn. Menig lezer met speurdersneigingen krijgt het zo langzamerhand op de heupen en gaat op zoek naar een plausibele oplossing, één die net zo simpel is als de uitvinding van Jan Sloot.

Ook ik waag mij op het pad van de pseudo-Holmes? en wil een mogelijk nog onderbelichte richting aangeven waar gezocht zou kunnen worden, met name naar de broncode.

Als Jan Sloot voor het opslaan van een film op een chipcard 1 kB nodig had, wat zou er dan logischer voor hem zijn om alle informatie m.b.t. zijn vinding óók niet op een chipcard te zetten?
In plaats van de vele velletjes beschreven briefpostpapier, de floppies, diskettes en harde schijven had hij toch meer dan genoeg aan één chipcard. Er vanuit gaande dat hij inderdaad deze compressie-techniek kon toepassen, dan was hij toch zeker de laatste die zijn eigen uitvinding niet zou gebruiken voor het doel waarvoor hij het had ontworpen: gegevensopslag op een zo klein mogelijk medium.
Dat hij bij zijn demonstraties alleen films liet zien wil niet zeggen dat hij zijn chipcard niet vol kon proppen met ?platte? data zoals b.v. Word-documenten.

In de eerste dagen na het overlijden van Jan Sloot heeft men m.i. zich niet kunnen verplaatsen in zijn denk- en werkwijze en is op zoek gegaan naar bestaande informatiedragers zoals harde schijven, floppies en diskettes. In mijn optiek heeft men het ?kleine? over het hoofd gezien en had men moeten zoeken naar chipcards.
Omdat het kastje (nog) niet is gevonden zal het uitlezen van dergelijke chipcards niet eenvoudig zijn, maar toch.... ?Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd".

Mogelijk dat deze gedachtengang een bijdrage kan leveren aan het vinden van de broncode.

Met vriendelijke groet,

Arie Pothoven
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Broncode op chipcard

Messagepar Webmaster » Dim 15 Août 2010, 10:59

From: RutgerK

Zeker een te aardig idee. Had Jan Sloot niet een keer de verkeerde chipcard bij zich voor een demonstratie?
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21


Retour vers Forum Archief (wwww.debroncode.nl)

cron