****** Bijeenkomst zaterdag 22 januari 2005 ******

Archief Forum van Eric Smit & Uitgever (http://www.debroncode.nl)

****** Bijeenkomst zaterdag 22 januari 2005 ******

Messagepar Webmaster » Lun 16 Août 2010, 05:57

From: Mr-rotterdam

In aanvulling op wat ik eerder heb geschreven meld ik nog even dat we zaterdag 22 januari 2005 met een klein groepje gaan eten en praten over het boek en wat we ervan vinden!

Stuur me svp een e-mail op hanshorchner@yahoo.com als je het leuk vindt om er ook bij te zijn.

Ik hoor en zie het wel

Groeten

Hans Horchner

--------------------------------------------

L.S.

Op zaterdag 22 maart 2005 komt er een seminar waarbij er door diverse mensen gediscussierd zal worden over de nasleep van Sloot's uitvinding.

Uiteraard zal de schrijver van het boek, Eric Smit, ook worden uitgenodigd, helaas heb ik hem niet kunnen bereiken.

Er wordt een aparte site opgericht waar men zich kan aanmelden als spreker dan wel als toehoorder.

De prijs voor het mogen deelnemen aan het siminar zal niet buitensporig hoog zijn, het moet voor iedereen betaalbaar zijn. Uiteraard moet het geheel wel kostendekkend zijn.

Ook al is het regelmatig door anderen gezegd, toch wil ik het herhalen:
Het boek van Eric Smit is echt geweldig!

Zelfs als je niet van lezen houdt, dan nog lees je het in 1 a 2 dagen uit!

Mocht Eric Smit kapitalen verdienen met het boek, ik gun het hem van harte want hij geeft je niet alleen het boek maar ook veel stof tot nadenken.

Eigenlijk een beetje teveel want het lezen van het boek is EEN maar de dagen die erna komen dat is TWEE!

TEN EERSTE ga je denken werkte de uitvinding echt of liet Sloot iedereen dit geloven?

Zelf ga ik ervan uit dat Sloot het inderdaad voor elkaar heeft gekregen. Veel mensen zeggen dat het niet kan met datacompressie maar daar zit juist de denkfout. Hij maakte helemaal geen gebruik van datacompressie.

TEN TWEEDE denk je: "Wat is er gebeurd in de States?"

Is het kastje uitgelezen? Zoja bij wie is deze informatie terecht gekomen. En hoe haal je het in je hoofd om het kastje achter te laten bij wie dan ook (in dit geval was het Roel Pieper) terwijl je plechtig hebt beloofd het niet onbeheerd achter te zullen laten.

Er is door onder andere Boekhoorn en Pieper geïnvesteerd in BTC. Blijkbaar is dit een broadband bedrijf (en uiteraard niet de toetsenbord fabrikant uit Taiwan) Wat is er verder over BTC bekend en welke patenten hebben zij en aan welke partijen hebben zij licenties verleend?

Het is niet uit te sluiten dat Roel Pieper heeft gedacht "Zonder een behoorlijk patent kunnen we niets, dus laat ik de boel maar laten reverse engineeren". Het is niet perse gezegd dat hij kwade bedoelingen had, dit is iets waar we over kunnen discussiëren.

Omdat velen hier antwoord op willen hebben zullen we uiteraard Roel Pieper uitnodigen dan horen we het immers uit eerste hand.

Je kunt je wel afvragen waarom ging Boekhoorn naar de tandarts en liet hij een uitvinding die mogelijkerwijs 100 miljard waard zou kunnen zijn achter (het cancellen van een afspraak bij de tandarts kost 25-50 euro) en als de nood echt zo hoog was dan zijn er in de states ook tandartsen en hoef je ook niet 11 uur lang met kiespijn in het vliegtuig te zitten. Of wist Boekhoorn dondersgoed wat er stond te gebeuren ook hier gaan we over praten.

Bovendien kun je je afvragen in hoeverre het is te achterhalen of door BTC Inc. of door anderen gebruik wordt gemaakt van Sloot's uitvinding. Zijn er na de dood van Sloot door derden patenten aangevraagd (welke betrekking hebben opdezelfde materie) en zo ja welke patenten?

Ook al wordt er in de patenten van Sloot "slechts" van een winst gesproken van een faktor 8 (acht) dan nog kun je je afvragen of Sloot in zijn gedachten wellicht veel verder was dan hij in het patent had beschreven.
Immers in gedachten kun je veel verder gaan dan je in een patent beschrijft en een patent applicatie draai je niet even snel in elkaar.

Graag hoor ik van jullie allen welke discussiepunten we op de agenda zetten.Ook komen er vantevoren een aantal brainstorm sessies (eten + brainstormen in groepjes van 10 personen a 25 euro pp dit is goedkoper dan een zaal huren) zodat alles goed kan worden voorbereid.

De eerste brainstorm sessie is op zaterdag 22 januari 2005 van 18:00 uur tot 21:00 uur te Bleiswijk ik heb gereserveerd voor een groep van 10 personen.

TEN DERDE vraag je je af hoe het in godsnaam mogelijk is dat iemand het überhaubt voor elkaar krijgt om zoveel mensen te interesseren dit is toch iets waar Sloot heel erg trots op moet zijn geweest.

Graag verneem ik van jullie

Hans Horchner
hanshorchner@yahoo.com
0626420740

P.S. Wie weet het e-mail adres van Peter R. de Vries? (Een goede speurneus kunnen we altijd gebruiken)



karmahead


Geplaatst op: Jan 12 2005 08:35PM

Leuk idee Hans,

zou in eerste instantie Roel Pieper vragen als hoofdgast en spreker en reken maar dat die niet gaat
komen als Eric Smit komt. Eric valt hem behoorlijk aan op zijn site (en dat is zijn goedrecht) en ik geloof niet
dat Eric ooit nog een interview zal krijgen met Roel (al gun ik het hem van harte).
Ik zou dus Pieper de garantie geven dat Eric niet komt op de meeting al zou die hierom vragen
Er zijn zat mensen met brains die ook kritisch kunnen zijn richting de heer Pieper en die zeer thuis zijn in codering enz.

Ten tweede zou ik Pieper over proberen te halen om het kastje mee te nemen (dat volgens hem toch niet werkt).
In het mooiste geval zou je het kastje open kunnen maken en er foto's van kunnen maken.
Als meneer Pieper niets te verbergen heeft dan zal dit geen probleem mogen zijn.
Ook kun je de andere aandeelhouders benaderen om hem over te halen om verschillende documenten welke na de dood van Jan Sloot zijn gevonden op te "eisen" bij Pieper wanneer deze geen zin (of tijd) heeft om mee te werken.
Je kunt ze ook vragen wanneer Pieper wel zin (of tijd) heeft om te komen maar ook daar kan de heer Peper bezwaar tegen maken.

Ten derde zou ik zorgen voor opname op video / CD van alles wat er die avond gezegd zal worden.
Niet te veel krant en alles maar wel bijv, iemand van http://www.tweakers.net uitnodigen enz.

Veel succes !!!!


Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: ****** Bijeenkomst zaterdag 22 januari 2005 ******

Messagepar Webmaster » Lun 16 Août 2010, 05:59

From: Kamal

Lijkt me een leuk idee!

Ik meld me wel aan per e-mail.

Groetjes

Kamal
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21


Retour vers Forum Archief (wwww.debroncode.nl)

cron