Waarom komt dit ongeloofwaardig over

Archief Forum van Eric Smit & Uitgever (http://www.debroncode.nl)

Waarom komt dit ongeloofwaardig over

Messagepar Webmaster » Dim 15 Août 2010, 13:10

From: Frison

a de titel zegt genoeg denk ik. Ik moet zeggen dat na het lezen van het boek, ik het wel voor 95% kan geloven. Er zijn echter een paar vragen waar ik mee zit.

1) Waar zijn alle documenten en hardware die zgn. zoek zijn, gebleven? Wat is er dus voor Jan zijn dood met zijn zolderkamer gebeurd. Wat is de rol van de familie hierin?

2) Waarom is er nooit sectie verricht?

3) Waar is de wel aangetroffen hardware nu en wat stelt dat dan voor?

4) Waarom doet Roel Pieper hier zo geheimzinnig over

5) Is het niet mogenlijk de documenten die nog steeds in een kluis liggen, met een rechterlijk bevel te krijgen?

6) Ik weet zo gauw niet meer, maar dit wordt ongetwijfeld vervolgd ;-)

O ja, stel dat iemand alles gestolen heeft, dan kan hij of zij er toch never mee te voorschijn komen? Ergo, dit mocht dus nooit uitgebracht worden want dat kostte te veel koppen/geld/arbeidsplaatsen......
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Waarom komt dit ongeloofwaardig over

Messagepar Webmaster » Dim 15 Août 2010, 13:19

From: Novityn

1) het kastje staat bij Pieper volgens Leo Mierop (radio-interview 2003. radion am747)

2) Er is nooit sectie verricht, omdat dan vast zou komen te staan dat Sloot niet een natuurlijke dood is gestorven. Misschien vermoord (niet door Pieper) of misschien zelfmoord? Waarom zelfmoord? Stel dat zijn uitvinding een grote truc was. Dat zou dan bekend worden op de dag dattie de broncode moest deponeren en dan zou Sloot erg voor lul staan. Sloot was niet dom en wist dit. Voor iemand die snakt naar erkenning zou dat niet te verdragen zijn geweest dus dacht ie misschien van: "ik maak er een eind aan...nog altijd beter dan voor een groot publiek voor aap staan"

3) zie 1

4) Pieper doet geheimzinnig omdat hij er inmiddels misschien ook achter is gekomen dattie in de maling is genomen door Sloot. Als dat bekend word zou dat de reputatie van Pieper niet ten goede komen. ( "Pieper wilde investeren in een uitvinding die NIET werkte"...dat zou dan een mogelijke krantenkop kunnen zijn)

5) documenten uit de kluis rechtelijk verkrijgen zou kunnen


Als de uitvinding gestolen is zal diegene dat best proberen in de markt te brengen, maar dan wel heel erg gefaseerd. Dus niet de hele zooi in 1 keer, maar met kleine stapjes zodat het niet opvalt.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Waarom komt dit ongeloofwaardig over

Messagepar Webmaster » Dim 15 Août 2010, 13:21

From: Relshout

Uit bovenstaande reactie blijkt Novityn er vanuit te gaan, dat de uitvinding mogelijk niet echt was.
Pieper heeft in Amerika, zonder Sloot, zelf diverse demo's gegeven. Invloed van buitenaf was dus niet mogelijk.
Duidelijk is, dat Pieper zelf echt geloofde in de vinding. Met de stand van de techniek van 1999 (Pentium 1) was gewoon nog onmogelijk iets dergelijks te tonen (al was het MET harde schijf!).
Hoe ongeloofwaardig het ook klinkt, denk ik dus toch, dat er echt iets spectaculairs aan de hand was.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Waarom komt dit ongeloofwaardig over

Messagepar Webmaster » Dim 15 Août 2010, 13:22

From: Eigenheimer

Wie zegt dat pieper in Amerika is geweest..? Misschien heeft ie het wel op een akkoortje gegooit met die Boekhoorn. Naar de tandarts klinkt niet echt geloofwaardig. In dat geval heeft ie meerdere dagen ter beschikking gehad...Waarom geeft de Amrobank op voorhand 50 Miljoen...? Als ik Amrobank zou zijn zou ik dat ook doen maar dan wel nadat ik eerst even de kluis had bekeken die Jan Sloot aanhield en waar de broncode inlag....Of denken jullie dat er geen mastersleutel is van die kluisjes....? We hebben het hier wel over miljarden.....Mooie combinatie, Pieper en de Amrobank......
grt
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Waarom komt dit ongeloofwaardig over

Messagepar Webmaster » Dim 15 Août 2010, 13:23

From: Rijkesser

Wie zegt dat pieper in Amerika is geweest..? Misschien heeft ie het wel op een akkoortje gegooit met die Boekhoorn.


Pieper is samen met Marcel Boekhoorn in Amerika geweest. Je kan zeggen dat hij de laatste dag dat hij daar was vrij spel had (Boekhoorn was immers al naar huis). Hij was toen in de gelegenheid om een deal te sluiten over het NIET op de markt brengen van de uitvinding. Dit zou ook verklaren waarom hij telefonisch zo vreemd reageerde op de plotselinge dood van Jan Sloot, ( "Goh, da's lullig") hij zou dan immers zelf al de buit binnen hebben en niet meer geinteresseerd zijn in verdere ontwikkeling van de uitvinding !
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21

Re: Waarom komt dit ongeloofwaardig over

Messagepar Webmaster » Dim 15 Août 2010, 13:24

From: Syfer

Alles wat ongeloofwaardig overkomt, is niet per definitie niet waar. Als je even bedenkt wat het Amerikaanse leger tot nu al uitgevonden heeft, wat de modale boerelul burger niet weet, maar wat over jaren wel bekent wordt gemaakt.......

Denk maar eens in die logische gedachte

Fictie en werkelijkheid liggen dichter bij elkaar dan dat je je kunt voorstellen.......maar das mijn mening.

Ik geloof dat ze al met een expiriment bezig zijn om onzichtbaar te worden......voor het menselijk ook wel te verstaan. Als je dit 30 jaar geleden zou zeggen, zou je ook afgevoerd worden naar een inrichting.

En, veel wat mensen kunnen bedenken, wordt voreg of laat ook uitgevonden. Daar is de broncode dus ook een mooi voorbeeld van.

Bekijken uit andere invalshoeken, niet van uit een gevestigde orde richting.

De wereld zit vol complotten, die ook snel in de doofpot gestopt worden. Dan wordt het ook elke keer moeilijk om een bewijs boven tafel te krijgen. En als er mensen zijn die meer weten en in de gelegenheid kunnen komen om hun mond voorbij te praten, worden ze op natuurlijke wijze omgelegd, zodat de pot aardig uitgedoofd is.

Jammer dat Theo van Gogh hier niets over te vertellen heeft gehad, hij had als eerste een goede theorie op welke wijze Fortuyn om zeep is geholpen.
Avatar de l’utilisateur
Webmaster
Beheerder
 
Message(s) : 1848
Inscrit le : Sam 14 Août 2010, 13:21


Retour vers Forum Archief (wwww.debroncode.nl)

cron