De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Re: De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Messagepar Johan1951 » Ven 28 Jan 2011, 17:12

From: Indo4life

Elrond schreef:
Het lijkt me dat compressie in theorie nog veel verder door kan gaan zo lang je maar snellere computers krijgt, en die hebben we.

In elke compressietechniek is er een kleinst mogelijke sleutel die aan de basis ligt. Het aantal posities die deze kleinst mogelijke sleutel telt, is gebaseerd op het aantal mogelijkheden aan de volgorde waarin de date moet worden weergegeven. Als ik stel dat ik elke film ter wereld volgens dezelfde compressie wil comprimeren, dan zal het aantal mogelijkheden qua volgorde en combinatie van data zo goed als oneindig worden. Bij een zo goed als oneindig mogelijkheden aan data volgorden en combinaties, zal er dus ook een bijna oneindig mogelijkheden aan sleutels zijn.
Jullie leven nog in het stenen tijdperk.

Een oplossing voor het probleem zou zich kunnen uiten in een soort van fractal comprimerings algoritme, dat dus voor elk soort data een eigen sleutel vindt, en dan als het ware als een zaadje wat ontkiemt weer kan uitbloeien tot de oorsrponkelijke data.

Het klinkt ongeloofwaardig, maar dit kan de toekomst zijn.

Als ik een code van 2 posities heb dan zijn daar maar een bepaald aantal aan mogelijke codes van te ontlenen. Dit zijn er niet meer dan 4, dan kun je het ingewikkelste algoritme toepassen, als er maar 2 posities zijn om een code in weer te geven dan zijn er hoe dan ook maar 4 mogelijke codes. (Vanuit het binaire systeem.)
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Messagepar Johan1951 » Ven 28 Jan 2011, 17:13

From: Democraat

De Britse natuurkundige Stephen Wolfram beschrijft in zijn boek "A new kind of science" hoe hij ontdekte dat schijnbaar eenvoudige programma's (die niet meer dan een paar bytes hoeven kosten) kunnen leiden tot extreem complexe patronen. Hij gebruikt cellular automata om de werking van deze programma's te illustreren.

Ik kan me voorstellen dat Sloot wellicht het omgekeerde heeft gedaan. Een ontzettend groot, complex patroon (een film) terugbrengen tot het eenvoudige programma, dat, indien geactiveerd met een bepaalde sleutel, als output de hele film heeft.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Messagepar Johan1951 » Ven 28 Jan 2011, 17:15

From: Elrond

Edje schreef:
Je kan het wel steeds kleiner comprimeren maar je krijgt dan een steeds grotere sleutel, die toch ook op moet slaan. Leuk als je een film van 10 mb hebt en een sleutel van 2 gieg.

Als die sleutel van 2 gig op elke film van 10mb werkt dan is het toch wel interessant. Maar goed, ik zit hier in wageningen op een netwerk waar ik elke film kan streamen (bij iemand anders op de pc kijken) zonder wachttijd of binnen drie minuten kan downloaden. Ik denk dat die fractals zelfs als ze bestaan niet zullen worden bedacht omdat supersnel internet onvermijdelijk de toekomst is.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Messagepar Johan1951 » Ven 28 Jan 2011, 17:16

From: Guest_Jeroen

Democraat schreef:
De Britse natuurkundige Stephen Wolfram beschrijft in zijn boek "A new kind of science" hoe hij ontdekte dat schijnbaar eenvoudige programma's (die niet meer dan een paar bytes hoeven kosten) kunnen leiden tot extreem complexe patronen. Hij gebruikt cellular automata om de werking van deze programma's te illustreren.

Ik kan me voorstellen dat Sloot wellicht het omgekeerde heeft gedaan. Een ontzettend groot, complex patroon (een film) terugbrengen tot het eenvoudige programma, dat, indien geactiveerd met een bepaalde sleutel, als output de hele film heeft.

Maar hoe doet hij dat dan, volgens welke formule werkt atamotua ralullec?
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Messagepar Johan1951 » Ven 28 Jan 2011, 17:20

From: Democraat

Jeroen schreef:
Democraat schreef:

De Britse natuurkundige Stephen Wolfram beschrijft in zijn boek "A new kind of science" hoe hij ontdekte dat schijnbaar eenvoudige programma's (die niet meer dan een paar bytes hoeven kosten) kunnen leiden tot extreem complexe patronen. Hij gebruikt cellular automata om de werking van deze programma's te illustreren.

Ik kan me voorstellen dat Sloot wellicht het omgekeerde heeft gedaan. Een ontzettend groot, complex patroon (een film) terugbrengen tot het eenvoudige programma, dat, indien geactiveerd met een bepaalde sleutel, als output de hele film heeft.

Maar hoe doet hij dat dan, volgens welke formule werkt atamotua ralullec?

:-)

Als ik dat wist was ik nu wellicht met Roel Pieper in gesprek.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Messagepar Johan1951 » Ven 28 Jan 2011, 17:20

From: Elrond

Ik heb gisteren beide afleveringen van Netwerk gezien, moet zeggen dat het erg overtuigend was, dat al die belangrijke investeerders er mee in de boot gingen en dat zelfs de abn al 40 miljoen lening had aangeboden doet me toch wel twijfelen of het niet echt wat was.
Het schijnt overigens dat Philips nu een nieuw systeem op de markt gaat brengen dat er verdacht veel op lijkt, het gaat om een kaartje ter grote van een dikke creditcard waar je ook meerdere films op zou kunnen zetten, alleen beweerd philips dat het hier gewoon om een andere opslagmethode gaat. Op zn minst opmerkelijk. Ik ben alleen de site kwijt waar het stond.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Messagepar Johan1951 » Ven 28 Jan 2011, 18:30

From: Niccion

Indo4life schreef:
Als ik een code van 2 posities heb dan zijn daar maar een bepaald aantal aan mogelijke codes van te ontlenen. Dit zijn er niet meer dan 4, dan kun je het ingewikkelste algoritme toepassen, als er maar 2 posities zijn om een code in weer te geven dan zijn er hoe dan ook maar 4 mogelijke codes. (Vanuit het binaire systeem.)

Maar bij Sloot zou het gaan om een nieuwe manier van coderen, buiten het binaire stelsel om. Ofschoon ik dit ook wat vreemd vind, aangezien hij een 64kb chip kaart gebruikte die waarschijnlijk wel volgens het binaire stelsel werkte.

2 posities (bits) hebben maar 4 mogelijkheden, maar 1 kb = 1024 bytes = 1024*8 bits = 8184 bits hebben 2^8184 mogelijkheden.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Messagepar Johan1951 » Ven 28 Jan 2011, 18:32

From: Democraat

Niccion schreef:
Maar bij Sloot zou het gaan om een nieuwe manier van coderen, buiten het binaire stelsel om. Ofschoon ik dit ook wat vreemd vind, aangezien hij een 64kb chip kaart gebruikte die waarschijnlijk wel volgens het binaire stelsel werkte.

Wellicht dat Sloot, die een reparatiewerkplaats voor audio- en videoapparatuur had, wel een nieuwe manier gevonden had om analoge informatie op te slaan. Als het op vinyl of tape kan, kan het wellicht ook op andere materialen.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Messagepar Johan1951 » Ven 28 Jan 2011, 18:34

From: Niccion

Democraat schreef:
De Britse natuurkundige Stephen Wolfram beschrijft in zijn boek "A new kind of science" hoe hij ontdekte dat schijnbaar eenvoudige programma's (die niet meer dan een paar bytes hoeven kosten) kunnen leiden tot extreem complexe patronen. Hij gebruikt cellular automata om de werking van deze programma's te illustreren.

Ik kan me voorstellen dat Sloot wellicht het omgekeerde heeft gedaan. Een ontzettend groot, complex patroon (een film) terugbrengen tot het eenvoudige programma, dat, indien geactiveerd met een bepaalde sleutel, als output de hele film heeft.

Dit is waar fractal comprkimering op is gebaseerd. Met eenvoudige wiskundige vergelijkingen, fractals genaamd, kan je complexe patronen verkrijgen. Al gauw werd aan de mogelijkheid gedacht of dit wellicht ook andersom zou kunnen. Dus of een patroon ook in een wiskundige vergelijking zou kunnen worden gestopt.

Maar ik denk zelf niet dat als Sloot;s systeem dan al waar zou zijn, hier niet op is gebaseerd, daar het om een heel eenvoudige systeem ging.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

Re: De Broncode: uitvinding van de eeuw of luchtbel ?

Messagepar Johan1951 » Ven 28 Jan 2011, 18:35

From: Democraat

Niccion schreef:
Maar ik denk zelf niet dat als Sloot;s systeem dan al waar zou zijn, hier niet op is gebaseerd, daar het om een heel eenvoudige systeem ging.

Revolutionaire oplossingen voor de meest complexe problemen zijn vaak juist erg eenvoudig.
Avatar de l’utilisateur
Johan1951
 
Message(s) : 3752
Inscrit le : Mar 31 Août 2010, 17:04

PrécédentSuivant

Retour vers TerDiscussie.nl (0305)

cron