Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Notapor Johan1951 » Mié 06 Oct 2010, 07:14

From: Hezik

Confusion schreef:
Dus omdat de managers van Philips, CA en andere venture capitalists zich volstrekt incompetent hebben getoond aangaande het beoordelen van een bepaalde investering (ze volgens de beschikbare documenten op geen enkel moment voldoende stappen ondernomen om te controleren of ze niet bedrogen werden, het advies van Philips Research werd genegeerd en het lijkt er sterk op dat de rest blind op het oordeel van Pieper vertrouwde), zijn keiharde sluitende argumenten tegen de technologie opeens minder keihard en sluitend?

Je draait het nu (weer) om. Ik zeg niet dat de 'sluitende argumenten' (waarvan je zelf al hebt toegegeven dat ze niet sluitend zijn overigens) hierdoor minder 'sluitend' worden. Voordat ik verder ga, moet ik je corrigereren. Je scrhijft 'omdat de managers [..] zich volstrekt incompetent'. Dat moet 'omdat de managers [..] zich mogelijk volstrekt incompetent [..]' zijn. Tenzij je bewijs hebt van hun incompetentie op dit vlak (wat niet kan, want jij bezit de 'vinding' niet).

Maar goed, je draaide het om. Wat is het geval. We nemen een stelling die hoogstwaarschijnlijk waar is. Nu zeg jij 'die is waar'. Ik zeg 'nee, die is hoogstwaarschijnlijk waar'. Jij geeft daarbij aan dat dat naar jouw mening een onwerkbare situatie zou inhouden, omdat je dan overal een 'disclaimer' bij zou moeten zetten. Dit ben ik normaliter geheel met je eens.

Het feit echter dat genoemde personen zich ermee bemoeit hebben, doet mij echter van mening zijn dat je in dit geval de disclaimer _wel_ moet plaatsen, immers dit kan ondersteunend bewijs zijn voor Sloots stelling.

Ik zeg dus niet dat dat feit 'de sluitende tegenbewijzen' ontkracht. Ik zeg dat dat feit de 'reden tot het plaatsen van een disclaimer' versterkt.
Wat aan deze situatie zeer verontrustend is, is dat men blijkbaar meer vertrouwen heeft in mensen die de hele tijd maar investeringen bij elkaar gokken en het slechts een deel van de tijd goed moeten hebben, dan in mensen die verstand van relevante zaken hebben.

Ik neem aan dat je hiermee niet mij bedoelt. Want als je goed leest, zul je zien dat ik meer vertrouwen in de mensen die denken er verstand van te hebben. Ik geef continu aan dat Sloots claim mij hoogst onwaarschijnlijk lijkt.
Ik zal het glashelder stellen: degenen die Jan Sloot wilden financieren hebben gegokt en verloren.

No arguments there..
Je bent naief aangaande het werk van dit soort professionele investeerders als je hun oordeel als enige indicatie voor de juistheid van Sloots verhaal beschouwd.

Wat ik dus ook niet doe. Beter lezen (of ik moet duidelijker praten).
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Notapor Johan1951 » Mié 06 Oct 2010, 07:15

From: APCIII

Na al deze betogen schiet mij opeens een stukje uit een Discovery-docu tebinnen.

Het onderwerp was 'n beetje anders, datacommuniceren met aliens. Het interresante deel kwam er op neer dat het niet alleen om de 'ruwe' data gaat, maar dat je ook informatie kan halen uit de manier waarop de informatie is neergezet.
Ze hadden als test-voorbeeld een datastroom van 77 'losse bitjes', die een aantal wetenschappers moesten proberen te 'kraken'.

De clou was dat alle enen en nullen in een matrix van 7 x 11 vakjes geplaatst moesten worden. Het eerste bitje in vakje één, enzovoort. Enen waren wit, nullen zwart. Uiteindelijk kwam er een plaatje van een poppetje tevoorschijn.

Niet één van de proefpersonen was op het idee gekomen om een 'plaatje' te maken. Iedereen staarde zich blind op codes en dergelijke.

Hieruit concludeer ik dat het op een andere manier kijken naar data-opslag zeer aannemelijk is.
Ik heb een aanzienlijke hoeveelheid kennis in m'n hoofd. En volgens mij is dat niet verdeeld in enen en nullen...
:P

offtopic:
En over het beveiligen van patenten: Op oude principe-tekeningen van bijvoorbeeld DaVinci staan bewust fouten, zoals tandwielen die niet kunnen draaien omdat de ene draairichting niet klopt met de andere... (Jawel, ook Discovery, ging over de ontdekking van de tank. Compleet nagebouwd volgens de oude schetsen. Hij bleek niet te kunnenr rijden omdat de wielen tegen elkaar in draaiden.)
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Notapor Johan1951 » Mié 06 Oct 2010, 07:16

From: Eamelink

APClll schreef:
Hieruit concludeer ik dat het op een andere manier kijken naar data-opslag zeer aannemelijk is.

Natuurlijk, maar heb je winst? Nee. Je hebt gewoon een zwart-wit bitmap opgeslagen, alleen niemand verteld dat het een bitmap is. Zolang je op deze manier geen echte foto's kan opslaan, is het nauwelijks interessant :)
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Notapor Johan1951 » Mié 06 Oct 2010, 07:17

From: PacinoAllstars

Enige opmerkelijke vind ik dat er zeer grote spelers in die loods zijn komen kijken naar de demonstratie van die vent. Ik heb het hierbij over mensen van grote bedrijven, zoals philips etc.

Zij hadden alles echt zien gebeuren en het leek toen wel echt. Ik heb ook interviews gezien en die mensen stonden perplex.

Verder lijkt het mij ook allemaal onwaarschijnlijk, maar er gebeuren wel gekkere dingen op deze aardbol. Dus geheel uitsluiten zou ik het nooit doen.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Notapor Johan1951 » Mié 06 Oct 2010, 07:18

From: Nitroserve.nl

Hebben jullie het boek gelezen?
Zo ja dan weten jullie dat Sloot pisnijdig werd op iedereen die in MB's en 1'tjes en 0'etjes dacht over zijn uitvinding.
Het is iets totaal anders geweest.

En even over het stuk wat voor klap het had geweest...
Denk eens aan alle grote HD fabrikanten (Maxtor, WD, Seagate, etc.).
Wat heb je aan een schijf van 400GB als je alle data van de wereld op 1GB kan zetten?!
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Notapor Johan1951 » Mié 06 Oct 2010, 07:19

From: MrSleeves

Nitroserve.nl schreef:
Hebben jullie het boek gelezen?
Zo ja dan weten jullie dat Sloot pisnijdig werd op iedereen die in MB's en 1'tjes en 0'etjes dacht over zijn uitvinding.
Het is iets totaal anders geweest.

Maarja, zolang hij het heeft over een geheugenkaartje van 64KB e.d., dan zal die vergelijking er toch altijd zijn.
En ik vind het ook heel toevallig dat hij niet verteld wat het dan wel is; alleen maar loos geblaat over 2-, en 3-dimensionale getalstelsels (hoe onduidelijk kan je zijn).
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Notapor Johan1951 » Mié 06 Oct 2010, 07:23

From: Nitroserve.nl

Hij wilde niet dat het uitlekte.
Dat heeft hem misschien zijn leven gekost.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Notapor Johan1951 » Mié 06 Oct 2010, 07:24

From: PacinoAllstars

Toch denk ik dat deze man echt wat had.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Notapor Johan1951 » Mié 06 Oct 2010, 07:24

From: Abeker

Ja, bijzonder goede oplichterskwaliteiten... Kom op zeg, met een sleutel van 1KB kun je zelfs niet eens alle mogelijke volgordes van frames van één film aanduiden.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Notapor Johan1951 » Mié 06 Oct 2010, 07:26

From: MetroidPrime

PacinoAllstars schreef:
Toch denk ik dat deze man echt wat had.

Het is uit zijn beweringen en patenten redelijk duidelijk op te maken dat hij of een oplichter was of dat hij dacht iets te kunnen maken, zolang hij maar genoeg geld had, terwijl hij geen flauw idee had van waar hij mee bezig was. De laatste mogelijkheid lijkt mij het meest waarschijnlijk, ik krijg niet het idee dat hij een oplichter was.

Sloot beweerde bijvoorbeeld dat hij een eigen OS had geschreven:
Sloot kon niet met een Windows OS werken, want dat gebruikt 'binair technology'. Als Sloot alleen daar gebruik van had gemaakt, ahd hij nooit die 'compressiefactor' kunnen halen, althans zo beweerde hij. Sloot beweerde dat hij voor zijn opslagmethode het binaire stelsel van nulletjes en eentjes niet meer gebruikte. Toch draaide zijn uitvinding duidelijk waarneembaar op een gewone computer. Hij heeft, om zijn coderingtechnologie op de gangbare apparatuur te kunnen gebruiken, dus een eigen OS moeten bouwen. [...]
Toen ik hem vroeg of hij inderdaad een eigen OS had ontwikkeld, waarmee de computer onder andere met zijn kaartlezer communiceerde, beaamde hij dat. Hij zei ook dat het een van de problemen was waarmee hij had langst geworsteld had.

Windows gebruikt geen "binair technology", het draait op een processor die gebruik maakt van "binair technology". Als die "binair technology" een probleem was dan zou Sloot niet genoeg hebben aan het schrijven van een OS. Bovendien is het zeer onwaarschijnlijk dat een tv-reparateur zonder IT-ervaring of kennis in zijn eentje een OS kan schrijven dat geschikt is voor multimedia toepassingen, laat staan een OS die een revolutionaire nieuwe technologie gebruikt.

In zijn patenten staat niets bijzonders behalve het idee om dubbele informatie weg te laten, iets wat door vrijwel alle compressiemethodes wordt gebruikt.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

AnteriorSiguiente

Volver a Tweakers.net (0705)

cron