Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Re: Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Notapor Johan1951 » Lun 04 Oct 2010, 18:01

From: Blade

Duidelijk een hoax... Dit stond gister (of eergister?) ook al in het UN... Ik had ze daar intelligenter ingeschat dan aan dit soort onzin tijd te besteden.. :(
ALS er al iets uitgevonden gaat worden dat iets dergelijks mogelijk maakt, dan ook echt niet door een nederlander... :)
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Notapor Johan1951 » Lun 04 Oct 2010, 18:01

From: Abom

Even voor de duidelijkheid: ze hebben het hier over de manier van opslaan van gegeven, ze hebben het immers over de broncode van ee programma. (Tenzij hij iets heeft uitgevonden wat ik helemaal niet mogelijk acht en hier dus ook niet post.)

Het gaat dus niet over het medium, zou het hier wel over gaan, dan is het niet eens zo interesant wat zoals hier boven al gepost is: men is bezig met een schijf waar men holografisch gegeven op kan slaan en volgens de ontwikkelaars 'oneindig' veel gegevens kan bevatten (oneindig is uiteraard afhankelijk van de groote)
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Notapor Johan1951 » Lun 04 Oct 2010, 18:02

From: Pulsar_

Lol, telegraaf nieuws op t.net....
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Notapor Johan1951 » Lun 04 Oct 2010, 18:02

From: Leopard

Ik kom uit Nieuwegein en heb Jan Sloot persoonlijk gekend. Ook zijn zoon Ben is een bekende van mij. Hij is ooit begonnen als een kleine tv-reparateur in Jutphaas en heeft in korte tijd een enorme groei doorgemaakt met zijn bedrijf Sloot Service. Hij was inderdaad een zeer pientere kerel en het zou mij niets verbazen als hij inderdaad zoiets ontdekt heeft.
De feiten over de man kloppen 100%, en waar rook is, is vuur.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Notapor Johan1951 » Lun 04 Oct 2010, 18:03

From: Japs

Dat kan best. Waarschijnlijk ging het niet om een foutloze compressie (zoals Zip/ARJ/RAR), maar een compressie waarbij info verloren gaat (net als bij JPEG).
Als je dan ook nog bedenkt dat Appel veel werkt met primaire kleuren, en grote vlakken, is het heel goed mogelijk dat er een hele goede compressie mogelijk is.
Maak maar eens een bitmap, met een paar een-kleurige vlakken, en gooi dit door Winzip. Dan heb je best wel een indrukwekkende compressie (zeker als je een 24-bits bitmap heb gepakt) zonder kwaliteitsverlies.

Nu is een Karel Appel natuurlijk wel wat complexer, maar toch.
In ieder geval zal die student uit Twente evenveel bitmap-data aan Rembrandts (of foto's) een stuk minder goed kunnen comprimeren, aangezien daarin veel meer kleuren aanwezig zijn, en meer detail.

Nadeel van film is dat het het bestaat uit heelveel plaatjes (frames), met heel veel kleuren. Voordeel dat er vaak maar weinig veranderd van frame tot frame.
Een simpele voorstelling van MPEG compressie is dan ook dat alleen de verandering van frame tot frame wordt opgeslagen.

Maar de compressie waar hier over wordt gesproken is gewoon echt onmogelijk Burat had al voorgerekend dat het gemiddeld 5 bits per seconde is, zelfs al zou je films van een uur pakken, dan zit je nog op 10 bits.

Ik geloof zelfs niet eens dat het geluid op een acceptabele manier zover kan worden gecomprimeerd (een standaard MP3-tje zit al op 128.000 bits per seconde, je moet dan dus 12800 x beter comprimeren dan een MP3); laat staan het beeld)
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Notapor Johan1951 » Lun 04 Oct 2010, 18:03

From: Darkness2003

Ik zal jullie even allemaal helpen..!!

Hij kreeg een hartaanval in spanje in benidorm daar blijkt dat hij die zelfe avond al 7 lichte aanvallen heeft gehad. Hij en zijn vrouw en mijn ouders zijn daar op vakantie geweest. Over de uitvinding het is waar!!!!
Ze weten alleen niet in welke kluis het ligt maar ze hebben wel het sleuteltje. Hij heeft een bedijf gehad in nieuwegein (ECS) daar heeft hij zijn hele leven al in de audio/video techniek gezeten. Dus geloof mij maar die uitvinding word gevonden ooit...
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Notapor Johan1951 » Lun 04 Oct 2010, 18:04

From: Nightshadow

Hmmz dat zou wel beter zijn all die movies op 1 cd, lijkt mij qua compressie nu nog wat onwaarschijnelijk......
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Notapor Johan1951 » Lun 04 Oct 2010, 18:05

From: Bendertino

Zijn er geen getuigen of opnamen van die presentaties dan die die man heeft gehouden?? Ik denk dat het mogelijk is films op een schijfje op te slaan, maar dan niet met zo weinig geheugencapaciteit. Kijk maar naar de eerste floppy van 360KB, dat vond je toen veel en je had nooit gedacht dat je ooit nog eens luttele GB's op een disk kwijt kon van dat formaat (DVD). Ik denk dus dat het idd mogelijk is om er een paar films op te zetten, maar niet zo enorm veel.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Notapor Johan1951 » Lun 04 Oct 2010, 18:05

From: --r-w--

Jammer anders kan ik eindelijk eens met CASEMA een film downloaden.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Uitvinder neemt kapitale vondst mee in het graf

Notapor Johan1951 » Lun 04 Oct 2010, 18:06

From: Dtjiang

Alle titels alleen zeker.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

AnteriorSiguiente

Volver a Tweakers.net (0201)

cron