Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Notapor Johan1951 » Jue 30 Sep 2010, 19:37

From: Willem Kerstholt


Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Door Willem Kerstholt, maandag 6 december 2004 18:08
Bron: De Telegraaf


Van het verhaal omtrent Jan Sloot wordt een film gemaakt, zo lezen we in de Telegraaf. Jan Sloot vond eind jaren negentig van de vorige eeuw een techniek uit waarmee "alle films die ooit zijn uitgebracht op slechts één cd" zouden passen, maar nam de broncode van de techniek bij zijn overlijden mee het graf in. Quote-journalist Eric Smit schreef een boek over de zaak, dat nu verfilmd wordt door regisseur Pieter Kuijpers. Voor het verfilmen was nogal veel animo, dertien filmmaatschappijen toonden hun interesse. In 2006 zullen de opnames beginnen, de hoofdrolspelers zijn nog niet bekend.







Bron: http://tweakers.net/nieuws/35312/boek-d ... filmd.html
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Notapor Johan1951 » Jue 30 Sep 2010, 19:58

From: Cow_tipping

Ben benieuwd hoe Roel Pieper hier uit komt. :)
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Notapor Johan1951 » Jue 30 Sep 2010, 19:59

From: Zalazar

Dan moet je waarschijnlijk het boek even lezen...
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Notapor Johan1951 » Jue 30 Sep 2010, 20:01

From: Ron.IT

Wat mijn mening betreft is het één van de grootste Nederlandse 'practical jokes'. Het was bekend dat Jan Sloot hartpatient was, als ik zou weten dat ik kort te leven had, wat is er dan leuker om je stempel op geschiedenis te plaatsen zoals Jan heeft gedaan.

Het is erg simpel om een filmploeg of journalist voor de gek te houden. Kijk maar eens op TV naar zo'n gogelaar met kaart truukjes, je weet dat ie de truuk voor elkaar krijgt door snelle handbewegingen, maar zelfs als ik het met 24fps opneem op mijn TiVo en frame voor frame afspeel, dan nog mis ik vaak de handbeweging.

Er is dus nooit wat getoont door Jan Sloot, wat niet via truukjes nagebootst kon worden, omdat de omgeving waarin de demo was gedaan volledig onder zijn controle stond.

Toch gun ik het hem van harte, hoeveel geeks zijn er nu waar een film over gemaakt is (helemaal Nederlands), de enigste die bij mij opkomt is Antritrust met een fiction-spoof op Bill Gates.

[edit]@thekip :D
En jij dacht dat Philips te stom was om een produkt te reverse-engineeren? Laat me toch niet lachen. Ohhh nee, laat me raden, 'de broncode' self-destructed

@Terminated
Het blijft allemaal een theorie, er zijn ook mensen die in groene mannetjes geloven en geesten, dus ga jij maar lekker slapen met knoflook bij je bed, een vampire zou anders langs kunnen komen :P

En wat betreft het feit dat ie zijn eigen dood exact getimed had, daar zijn methodes voor, extra inspanning zoals gaan hardlopen kan een natuurlijke dood teweegbrengen als je een zwak hart hebt.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Notapor Johan1951 » Jue 30 Sep 2010, 20:04

From: Thekip

Je moet niet doen alsof hij niets had. Ik denk dat hij wel degelijk iets revolutionairs had, zeker omdat alle grote investeerders van Sillicon valley geinteresseerd leken.

Ook zegt het genoeg dat Roel Pieper hier zich persoonlijk mee is gaan bemoeien, natuurlijk kon hij veel geld verdienen hieraan als dit echt revolutionair was. Toch denk ik dat hij niet aan zomaar een project waar niet veel mee is te verdienen zijn naam verbind. Roel Pieper is namelijk persoonlijk met Jan Sloot naar de Sillicon Valley gevlogen en dat doe je dus echt niet zomaar.

We zullen nooit weten wat hij heeft gehad, zeker niet omdat het kastje van hem ergens in een lab bij philips ligt (daar ben ik van overtuigd). Toch jammer.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Notapor Johan1951 » Jue 30 Sep 2010, 20:05

From: RM-rf

Marcel Boekhoorn:
andere belangrijke projecten: NovaXess , Worldonline, Telfort

Roel Pieper:
andere belangrijke projecten: Lernout & Hauspie, PaperX, Quokka Sports, BitMagic, GameGate, Xoip, Yournews en Stonehenge Telecom....

Hoeveel zou je nu uitgeven om van deze bedrijven aandelen te kopen?

Broekhoorn is bv bekend van de uitspraak ''Met een boerenlullenverstand speel je het ook klaar in de IT.".. en noemde zijn private geld-opslag BV Bowolar BV: (Broekhoorn Wordt Lachend Rijk B.V.)

Zulke jongens zijn juist typerend voor de enorme luchtbel-hype die internet rond 1999 was, waar het ging om veel lullen en grote verhalen ophangen, mensen overtuigen geld te stoppen in luchtkastelen, die, zodra de 'managers' zelf hun geld opgestreken hadden opeens ineen donderden.

Natuurlijk, Broekhoorn en Pieper hebben zelf 'privaat' veel geld verdiend (vaak zelfs nog meer omdat ze zichzelf op de loonlijst lieten plaatsen, dan dat ze ooit uit eigen investeringen in hun eigen bedrijven gehaald hebben, zo stond Pieper zelf doodleuk ook bij Sloot op de loonlijst en verdiende een dik salaris), maar achter zich hebben ze een sterke geur van oplichting en geldklopperij gelaten, doordat ze altijd slim genoeg waren om zelf net weg te zijn als de boel ineenstortte ...
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Notapor Johan1951 » Jue 30 Sep 2010, 20:06

From: Beathoven

Ik weet nog steeds niet wat ik hier van moet denken. Aan de ene kant is het een mooie grap als het niet waar is en aan de andere kant is het wel een hele dure grap. Misschien is het totale onzin, misschien gedeeltelijk.

Dat het kastje in demonstratie gezien is zegt nog niet alles. Het kastje is voornamelijk gedemonstreerd aan topmensen en dat zijn vaak geen IT'ers. De ex-topman van Apple, Sculley was b.v. jarenlang de ex-topman van Pepsi. En die verbazen zich een stuk sneller dan techneuten.

Er is wel vaker geld gestoken in gebakken lucht. :)
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Notapor Johan1951 » Jue 30 Sep 2010, 20:07

From: Jeroenr

Waarschijnlijk wordt hij, zoals elke keer, neergezet als een briljant visionair die alles van IT weet. Terwijl de praktijk laat zien dat de man nog nooit iets zinnigs over IT gezegd heeft, en totaal geen visie heeft. Hij is een goede crisismanager en heeft een aantal keer het geluk gehad om op het juiste moment op de juiste plek te zijn geweest.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Notapor Johan1951 » Jue 30 Sep 2010, 20:08

From: Terminated186

@ Ron.It Onzin, zelfs als hij wist dat hij een hartpatient was neem ik aan dat hij zijn dood niet tot op de dag zelf kon voorspellen. Hij nam dus volgens jou een zeer groot risico om als held dood te gaan. Maar als hij een paar dagen langer had geleefd dan had uitgekomen dat het een practical joke was geweest. En zou hij dus gestorven zijn as loser...; En dit wilt niemand, dus jou argument dat hij als held wilde sterven klopt niet.

@ jeroenr, wat jij zegt is helemaal onzin! Dus om iets spectaculairs op gebied van IT uit te vinden moet je van de hele IT markt verstand hebben?? Bill Gates anyone ?? Hoeveel GOEDE uitvidingen zijn er wel niet gedaan door echte nerds, maar nooit doorgebroken omdat niemand in hun geloofde en het product uiteindelijk het daglicht niet ziet?? Om iets uit te vinden zoals sloot heb je slechts verstand nodig van electronica en programmeren, meer niet. Wie heeft gezegd dat je dan van de IT sector verstand moet hebben? Roel Pieper werd geacht hier wel verstand van te hebben.... maar laat hem maar eens zijn eigen computer samenstellen en alle compononenten zelf inbouwen.... Wedden dat ie dit niet kan/nooit gedaan heeft??
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Notapor Johan1951 » Jue 30 Sep 2010, 20:17

From: Dual Infinity

jeroenr:"Terwijl de praktijk laat zien dat de man nog nooit iets zinnigs over IT gezegd heeft, en totaal geen visie heeft."

Terminated:" Dus om iets spectaculairs op gebied van IT uit te vinden moet je van de hele IT markt verstand hebben?? "

Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar je lijkt het uiteindelijk met jeroenr eens te zijn dat Roel Pieper niet als controlerende autoriteit gezien mag worden omdat hij schijnbaar geen verstand heeft van achterliggende technieken (maar wel van managen en de IT-sector als markt op zich).
Ik weet niet in hoeverre dit laatste waar is, maar het lijkt me dat dit het belangrijkst is in de discussie over of het bestaat of niet (dat het wiskundig gezien niet zou kunnen is met name voor leken onvoldoende reden om aan te nemen dat het niet kan ["Die lui spreken elkaar toch allemaal tegen!"]).

Ik denk dat meneer Pieper ofwel de technische kennis niet bezat om te verifieren of het kan, ofwel deze niet gebruikt heeft, ofwel deze niet heeft kunnen gebruiken.

De motieven van Sloot hoeven niet per se rationeel te zijn. Het zou ook best kunnen dattie zichzelf op een gegeven moment voor de gek heeft gehouden en dat die KB-tjes gewoon pointers naar data op een HD waren (misschien heeftie de bestanden wel gewoon gewist en issie naar de (ongewijzigde) data blijven refereren). Daar kun je Pieper waarschijnlijk ook wel mee foolen:" Kijk, vrije ruimte is 153 (/153)GB" :)
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Siguiente

Volver a Tweakers.net (1204)

cron