De Broncode

De Broncode

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Sab 21 Ene 2012, 11:10

From: 317070

Op Wiki, http://jansloot.telcomsoft.nl en in Fok is meer over de media gecreëerde utopie te vinden. Interessant op dit gebied is een demo op youtube ( http://youtu.be/ECj_pTDt-pA ).

In die video worden ook factoren groter dan 8 geclaimd! Waar die utopie dan vandaan zou komen zal dan waarschijnlijk niet alleen aan de media liggen...

Bovendien is die video geen demo, het is gewoon een video. Het zou een demo zijn als het onweerlegbaar bewijs zou bevatten, maar een programma zoals ik dat daar zie kan ik ook op een dagje bij elkaar schrijven.

Exceptional claims require exceptional evidence.

Ik heb bijvoorbeeld ook dit octrooi opgegraven van het algoritme in de video, en hetgeen daarin beschreven wordt wijkt nauwelijks af van zip-compressie... LZW in het jargon.

Of de auteur het expres of per ongeluk doet, of het allemaal de schuld van de media is, enzovoort, spreek ik me niet over uit. Het is wel onzin.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Sab 21 Ene 2012, 11:12

From: Frans1951

Elk bestand kan reduced worden naar 1 bit, meer bestanden ==> meer bits.
Prima, dat kan. Ben meer geïnteresseerd in filecount/size wat in het table past
en w8 de whitepaper af alvorens te oordelen.

Exceptional claims require exceptional evidence.

Geheel met je eens.

To be continued ;)

Frans.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Sab 21 Ene 2012, 11:15

From: 317070

Frans1951 schreef:
en w8 de whitepaper af alvorens te oordelen.

Tuurlijk niet, waarom zou ik dat doen? Ik oordeel nu, als die whitepaper (die overigens al sinds 2010 beloofd wordt maar er nog steeds niet is) er is ga ik mijn oordeel desnoods dan wel aanpassen. Dat is wetenschap.

Moest ik wachten met oordelen, dan zou dat inhouden dat ik krediet geef aan een theorie die rechtstreeks ingaat tegen de eenvoudige logische bewijzen die het tegenspreken (zoals Rogier die hier ook al postte). En dat zonder ook maar 1 bewijs van de theorie. Dat zou pas onwetenschappelijk zijn.

Dus nee, de theorie is onzin.

Frans1951 schreef:
Elk bestand kan reduced worden naar 1 bit,

Fijn, ik heb hier een film gecomprimeerd, ik geef je het resultaat mee: "1".
Welke film is het?

Als je decomprimeertabel de film bevat, houdt dat in dat je alle informatie naar je algorimte verplaatst hebt waardoor je algoritme nu even groot is als je film was. Dat is niet meer dan semantisch en is geen compressie of reductie of hoe je het ook wil noemen.

Frans1951 schreef:
To be continued ;)

Lijkt me niet.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Sab 21 Ene 2012, 11:17

From: Frans1951

317070 schreef:
Fijn, ik heb hier een film gecomprimeerd, ik geef je het resultaat mee: "1".
Welke film is het?

Raiders of the lost Arc IV, die was te makkelijk :D
We verschillen van mening, dat kan.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Sab 21 Ene 2012, 11:18

From: 317070

Frans1951 schreef:
We verschillen van mening, dat kan.

Maar het is hier niet het vertel-eens-je-mening-forum, het is hier het wetenschapsforum. Je mening vind ik totaal niet belangrijk, enkel de argumenten die je er voor aandraagt.

En voor het Slootverhaal en afgeleiden heb ik nog 0 argumenten gehoord. Hoogstens wordt er een poging gedaan om tegenargumenten af te breken. En het laatste bericht van Rogier is bijvoorbeeld één simpele doodsteek. Zolang dat bewijs niet ontkracht wordt, kun je onmogelijk een wetenschappelijke mening hebben die van het tegendeel uitgaat.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Sab 21 Ene 2012, 11:20

From: Marko

Frans1951 schreef:
We verschillen van mening, dat kan.

Mod-opmerking: Nee, dat kan niet. De wiskunde is hier duidelijk over, laat geen ruimte voor twijfel en laat in zijn algemeenheid geen ruimte voor meningen.

Sprookjes verkondigen laten we maar aan andere fora over. Hier gaat het over wetenschap. Stellingen dienen wetenschappelijk onderbouwd te worden en anders achterwege te blijven.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Anterior

Volver a Wetenschapsforum.nl (0112)

cron