Jan Sloot

Jan Sloot

Re: Jan Sloot

Notapor Michael1954 » Jue 26 Ago 2010, 11:40

From: Pappaharry

Wat 'de kast' betreft: ultiem dilemma: wie -op welk niveau- weet wát 'in welke kluis zit' ; en in wiens (backup-) handen die informatie veilig is.... Veel mag niet op schrift (of computer) staan; maar wát na een anthrax- (of andere) uitbraak ? Dan maar 'God's water over God's akker' etc...? Kortom; ik geloof dat al héél wat hersenwerk ontijdig in verkeerde graven is meegenomen. Sorry voor mijn rare gefilosofeer (maar een 'speurder' moet als een dief leren denken)...
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Notapor Michael1954 » Jue 26 Ago 2010, 11:43

From: Nybble

Er is overigens al ooit iemand geweest die een vervanger voor olie bedacht had. Nu weet ik het niet meer zeker maar die uitvinding is dacht ik toendertijd door een groot autobedrijf (Ford?) in de states gekocht en ergens diep begraven want dat was zo goedkoop dat de olie-economie zou instorten.
Net zoals Philips zo stom is geweest om al in 1964 of 1968 de videorecorder uit te vinden, en te besluiten om hem pas de nodige jaren later (begin jaren 70 dacht ik) op de markt te brengen.

Na de genoemde uitleg begin ik toch ietwat te twijfelen eigenlijk. Want ik ben het eens gaan vergelijken met hd's.
Die zijn in de loop van de jaren niet echt groter geworden (behalve die 5 en een kwart inch 2,5 gig toendertijd) terwijl er veel meer op kan.
Ik kan me nog een Connor 170 mb herinneren hetgeen vreselijk veel schijf was, dat kreeg je nooit vol.
Doch als ik daar nu een 250 gig hd naast leg, is deze iets dikker, maar dat was het dan ook. De laatste jaren is het van 40 tot 250 gig ongewijzigd gebleven. Er zitten een paar schijfjes in en daar gaat gewoon alles op.
Kijk ik dan naar de laptop hd's die dacht ik ook al over de 200 gig kunnen met hetzelfde formaat tja... hmmz... dan heb ik er waarschijnlijk toch niet goed genoeg over nagedacht.
Want data is ook gewoon enen en nullen. Een film is in feite ook data, ergo enen en nullen.

Alleen worstel ik dan nog met het volumeprobleem. Want door compressiemethoden past wel meer op eenzelfde grootte van schijfje (of schijfjes) wat in zo'n hd zitten doch 4 kb blijft op zo'n schijf toch 4 kb om van clustering nog maar niet te spreken.

Van de andere kant, als er een techniek ontwikkeld is door die meneer Sloot, die compressie op een andere manier doet, lijkt me 4 kb nog steeds te klein, maar begin ik toch te twijfelen aan m'n mening dat het niet zou kunnen en begin ik toch te neigen naar een andere mening.

Jij bent ook hier weer aan het denken "aan de hand van wat er al aan kennis is"... Jij denkt aan compressie en dat betekent dat alle nullen en enen - die nodig zijn voor een complete film of programma - dichter op elkaar worden gezet en dus in dit geval nog steeds achter elkaar staan.

Maar als je een reeks nullen en enen elke keer op een andere en nieuwe manier kon gebruiken dankzij bepaalde codes..... dan heb je eigenlijk al minder ruimte nodig.
Dus niet voor elke letter of cijfer - acht of zestien (enz.) - nieuwe bits, maar de opdracht (code) om een andere formule (volgorde) te maken met diezelfde bits.
Pffff... ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. :D

Enne Pappaharry, dit is ook een filosofietje.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Notapor Michael1954 » Jue 26 Ago 2010, 11:45

From: Thijs

Het enige dat ik kan bedenken waarom zulke nieuwe ideeën worden weggemoffeld is dat eerst de "oude" voorraad moet worden opgemaakt; het research naar vorige nieuwe ontwikkelingen moet er nog uit worden gehaald (productief worden gemaakt).
En als dat allemaal achter de rug is, dan wordt misschien het idee -dat al een halve eeuw bestaat - uit de kast gehaald.

Precies, maar bij olie is dit doorgeslagen, te veel investeringen en te veel mensen waren er van afhankelijk en nu zitten we met een systeem wat niet kan veranderen.

Btw al zouden we nu stoppen met het gebruik van olie als brandstof, zou dit nog niet het einde van de industrie betekenen. Plastics en kunstof worden uit olie gemaakt, als er een overschot op de markt komt, zullen de olie prijzen dalen waardoor het rendabeler wordt om plastics te gaan gebruiken ipv hout en steen voor het maken van dingen. Natuurlijk is dit wel erg idealistisch, maar als een vrij simpel mens dit al kan bedenken dan moeten een paar slimme koppen toch ook wel iets kunnen bedenken???
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Notapor Michael1954 » Jue 26 Ago 2010, 11:46

From: Gekwordikervan

Je zult maar die 'gek' zijn die ánders (onbegrijpelijk voor conform de 'logica' denkende mensen) denkt / telt / rekent ... Té ingrijpend; je zou de wereldeconomie om zeep helpen en dat 'mág niet !', dús moet je verdwijnen... Het is niet nieuw; véél ongeclaimde patenten / octrooien liggen in de kluis bij multinationals. En nét als de 'fossiele energiebronnen' uitgeput lijken komen niet-voorstelbare alternatieven opééns wel uit de kast..zoiets !.. nét als 'onvoltooide symfonieën' die achteraf tóch opduiken. Ik weiger te accepteren dat de menselijke geest beperkt is. De tijd zal het leren...

Helemaal gelijk, zo is ook op zeer duistere wijze de uitvinder van de auto op water op raadselachtige wijze van de aard bodem verdwenen. Tevens met zijn ideeën en ontwikkelingen.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Notapor Michael1954 » Jue 26 Ago 2010, 11:47

From: Pappaharry

Thijs, je zit er vlák bij ! De 'grap' is dat wij ons druk maken over destillaten van aardolie (aether, benzine enzo tot en met zware stookolie) en dat chemici geïnteresseerd zijn in wat resteert; het laatste 'zware' deel, de 'lange moleculen'. Dáár draaien moderne industrieën (de grootste 'bazen') op....álle denkbare 'kunststoffen', medicijnen, roépt U maar..(er is wel energie voor nodig). Maar al werden verder alle brandbare elementen 'afgefakkeld' (en zou er niets meer rijden of vliegen), dan nóg zou de 'nafta-basis' rendabel zijn... De mens holt 'moeder aarde' met een nóódgang uit.. En dán.... ?
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Notapor Michael1954 » Jue 26 Ago 2010, 11:49

From: Reintje

Jij bent ook hier weer aan het denken "aan de hand van wat er al aan kennis is"... Jij denkt aan compressie en dat betekent dat alle nullen en enen - die nodig zijn voor een complete film of programma - dichter op elkaar worden gezet en dus in dit geval nog steeds achter elkaar staan.

Maar als je een reeks nullen en enen elke keer op een andere en nieuwe manier kon gebruiken dankzij bepaalde codes..... dan heb je eigenlijk al minder ruimte nodig.
Dus niet voor elke letter of cijfer - acht of zestien (enz.) - nieuwe bits, maar de opdracht (code) om een andere formule (volgorde) te maken met diezelfde bits.
Pffff... ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

Precies. Helemaal mee eens.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Notapor Michael1954 » Jue 26 Ago 2010, 12:19

From: Richt

Je zult maar die 'gek' zijn die ánders (onbegrijpelijk voor conform de 'logica' denkende mensen) denkt / telt / rekent ... Té ingrijpend; je zou de wereldeconomie om zeep helpen en dat 'mág niet !', dús moet je verdwijnen... Het is niet nieuw; véél ongeclaimde patenten / octrooien liggen in de kluis bij multinationals. En nét als de 'fossiele energiebronnen' uitgeput lijken komen niet-voorstelbare alternatieven opééns wel uit de kast..zoiets !.. nét als 'onvoltooide symfonieën' die achteraf tóch opduiken. Ik weiger te accepteren dat de menselijke geest beperkt is. De tijd zal het leren...

Helemaal gelijk, zo is ook op zeer duistere wijze de uitvinder van de auto op water op raadselachtige wijze van de aard bodem verdwenen. Tevens met zijn ideeën en ontwikkelingen.

Dat had ik ook ergens gelezen.
Ik had graag een auto op water gehad.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Notapor Michael1954 » Jue 26 Ago 2010, 12:21

From: Thijs

't wordt pas leuk als je in een auto vervuild water erin gooit, energie geeft om vooruit te komen en schoon water en een vaste stof die gebruik kan worden voor wegenbouw als afvalproducten heeft.

De ideale wagen...
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Notapor Michael1954 » Jue 26 Ago 2010, 12:22

From: Reintje

We dwalen af..., maar laatst was er een man op TV die op kippenvet (restproduct van zijn vleesverwerkend bedrijf) een vrachtwagen laat rijden.....

'k Meen dat hij verder weinig met zijn vinding wil doen omdat het on-ethisch is om speciaal kippen voor dit doel te fokken (en natuurlijk te doden)...
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Notapor Michael1954 » Jue 26 Ago 2010, 12:23

From: Thijs

We dwalen af...,

Denk niet dat dat uitmaakt, als 't nodig verplaatst modje dit topic wel, jullie mening is per slot van rekening ook op een soort gelijke manier ontstaan.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

AnteriorSiguiente

Volver a Computer Idee (0806)

cron