Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Re: Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Notapor Michael1954 » Jue 26 Ago 2010, 10:04

From: Chosen1

Dan moest de laptop zelf de data effectief decoderen, of zie ik dat verkeerd? Dus niet dat kastje.

Wie zegt dattet hier over een USB kabel gaat?

Ik vind het toch allemaal verdacht! ik geloof echt dat die code kan bestaan maar dan vragek mij toch af waarom iemand de wereld 100de jaren wilt trug sturen qua technologie door die code te stele/vernietigen! wat ook kan is da da effectief allemaal een truk was van Sloot en da dieje onder druk werd gezet door Pieper om da maar te verkopen! alst moment daar is kan Sloot nimmer trug en moet hij zijn grap wel verkopen maar hij wilt zoiets achterlijk niet doen en weet da hij zal worde vermoord door Pieper of eender wie als hij weigerd zijn code te verkopen voor 100de miljarden, dus hij pleegt zelfmoord! zelfmoord? ja zelfmoord: dieje mens had een ziekte (ik kon het niet tegoei verstaan door dieje Hollandse zoon maar de ziekte was onder controle door medicatie), medicatie weg, hartaanval.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Notapor Michael1954 » Jue 26 Ago 2010, 10:06

From: Sumoman_4

...dan vragek mij toch af waarom iemand de wereld 100de jaren wilt trug sturen qua technologie door die code te stele/vernietigen!...

Bijvoorbeeld:

Jij vindt een motor uit die enkel op (kzeg maar iets) lucht draait.
Denk je dat de olielanden dat zullen toestaan dat jij zoiets op de markt brengt?

Geld en macht natuurlijk.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Notapor Michael1954 » Jue 26 Ago 2010, 10:08

From: Spliffrider

Bijvoorbeeld:

Jij vindt een motor uit die enkel op (kzeg maar iets) lucht draait.
Denk je dat de olielanden dat zullen toestaan dat jij zoiets op de markt brengt?

Geld en macht natuurlijk.

Pfff

Als GIJ die uitvindt, dan doet gij daarmee wat ge wilt. Olielanden hebben daar geen knijt over in te brengen.
Auto's op (samengeperste) lucht rijden al rond, Alsook experimentele verbrandingsmotoren op biogas (goed voor mestoverschot) :mrgreen:.

De waterstofcel geraakt langzaamaan ook gelanceerd in bepaalde Europese landen, daar waar het economisch verantwoord is om dat systeem toe te passen.

Daarnaast hebt ge nog een 3 tal voertuigen die werken met hybdridemotoren. (Toyota heeft laatst zelfs nog een LEXUS model uitgebracht met V6 verbrandingsmotor, én 2 elektrische motoren dat qua verbruik ongeveer de helft van het verbruik van een vergelijkbaar voertuig met traditionele benzinemotor koppelt aan gelijkaardige, tot zelfs krachtigere prestaties-> NICE!)

Ik wil hier maar ff mee aanduiden dat die olieproducerende landen ni alle technologie opkopen/saboteren. Ik dacht zelfs da ze in Frankrijk plannen hebben om nen experimentele fusie reactor te bouwen. (VS+japan+EU)
Eens we over die technologie beschikken, en die geraakt geimplementeerd, hebben de OPEC bvb nix meer in de pap te brokkelen.

Ik heb eigenlijk altijd al gedacht dat dit verhaal zwaar naar 'urban legends' ruikt. Ik geloof er met andere woorden ni 100% in. Dat het onmogelijk zou zijn ga'k zeker niet beweren. Ik weet hoe dataopslag in zn werk gaat, en imo kunt ge door het aantal variabelen per karakter te verhogen (dus afstappen van 0 of 1, maar bvb een waarde tussen 0 en 100) uw capaciteit pijnlijk hard verhogen. Mr zo'n toestanden implementeren in een hedendaags computersysteem zie'k nog ni snel gebeuren, daarvoor moet gans de PC-architectuur terug naar de designtafel.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Notapor Michael1954 » Jue 26 Ago 2010, 10:09

From: InFerNo

So be it, als dat er voor zorgt da alles 100 keer sneller gaat.....
Dat is imo niet iets wat ons tegenhoud.

Kijk maar naar mac die zogezegd een superiere architectuur gebruike, die is ook niet compatibel met x86 (nog niet) :mrgreen:.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Notapor Michael1954 » Jue 26 Ago 2010, 10:11

From: Exploder

Onmogelijk onmogelijk ......

Ik zie ze het nu ook nog niet direct in de eerste paar jaar doen maar alles wat vandaag mogelijk is met de PC was in het verleden "onmogelijk"

Enkel zijn we nu zodanig arrogant geworden dat we denken dat we alles al weten en kunnen

IK hoor de eerste "computer" ingenieurs nog zeggen : computers zullen na complete ontwikkeling minimaal 1 kamerruimte in beslag nemen en zullen nooit in iedere huiskamer staan (uitspraak van de mensen die aan de wieg van IBM hebben gewerkt)
Dan konden "computers" ook niks meer dan gegevens vanop een ponskaart verwerken

de dag vandaag bevat een standaard uurwerk dat je koopt aan 2€ bij Ali en Co meer electronica dan die computer

Toen de eerste Nokia GSM's voor het publiek beschikbaar waren (ik denk de 1611 ??), zo een knoerten waarmee je een huis kon metsen en waar je gewoonweg 2 regels text had WAW, sprak de toenmalige chairman van Nokia dat hij een evolutie zag voor het jaar 2010, maar niet iedereen zou tegen dan een GSM hebben, ook was hun technologie dan ZO geavanceerd dat er waarschijnlijk niet veel verandering zou komen in de modellen.
De dag van vandaag zijn het eigenlijk nog Embryos die geen GSM meer hebben en kun je net geen koffie zetten met de gemiddelde GSM.

Dus "onmogelijk" - ik betwijfel het.

Zo juist wat je zegt!

Technologie maakt groeit exponentieel.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Notapor Michael1954 » Jue 26 Ago 2010, 10:15

From: LunchBox

Usb, serieel, parallel maakt allemaal niveel uit ge kunt de data altijd capturen met bv. hyperterminal op windows. Enfin khad die reportage op netwerk gezien'n tijd terug en't lijkt me weldegelijk mogelijk, maar of hij het gevonden had of niet daar kunt ge u ni over uitspreken zonder bewijzen he.

Heel wat elementen die eigenlijk te weinig aan bod komen, als je bekijkt dat zijn "rommelige kamer" ineens "netjes" is en daar wordt verder geen zin over gerept, dat alleen al maakt zo'n gemonteerde reportage bijzonder ongeloofwaardig.. dan mogen ze nog met zoveel gefilmde heli's door wolkenkrabbers heen vliegen.

Het voorbeeld dat in de reportage gegeven wordt is trouwens; "stel dat je een heel boek in 1 cijfer kan omvatten" -- enfin volgens die stelling zou het dus gaan om een cijfer dat ahv een bepaalde bewerking bekomen is. tzal alleszins in de wiskunde te zoeken zijn zoals veel algoritme's en wetenschappelijke computer technische doorbraken. Vraag die je dan kan stellen is, hoe komt zo'n eenvoudige electronica reparateur daarop terecht, wel computers draaien rond electronica, en met programmeer-kennis is het ni onoverkomelijk op 1-2-3 een vierkantswortel te berekenen van een groot getal, ge moet enkel het algoritme weten en uw processor doet de rest.

Als je trouwens bekijkt dat een kind van 9 een Microsoft Certified Professional (MCP) titel krijgt aangemeten (na het slagen van haar examen voor dit certificaat uiteraard) kan zo'n kind van 9 ook nog lang voor het moeilijke(re) wiskunde krijgt op school een tot DeTweede()-founctie uitschrijven en gekke dingen tonen die ze helemaal nog niet op school heeft gezien.

Als ik erover nadenk (maar kben maar eenvoudig) zou ik deze richting uitgaan:
spatie=00, a=01, b=02, (1.__ toegevoegd vo de eenvoudigheid)
Dan wordt deze zin <> 1.040114002315180420000405260500260914
--
Zoek nu met een eenvoudige functie een berekening die dit getal als uitkomst heeft et voila. (en dah's maar'n abstract idee erachter uiteraard) verandert er nu ergens iets in de zin is er een wijziging binnen de functie die die getalsverandering opvangt, heel die getallen reeks wordt dan nog'ns binair omgezet om uw computer er razendsnel mee te laten rekenen en dat kan je dan nog'ns comprimeren met de bekende methodes van "terugkerend patroon" etc etc.. en dit is op tekst om het begrijpend te houden, bitkleur informatie zijn ook maar cijfertjes. (meer uitleg daarover staat in die link van endless compression)

Verder heeft de toekomst nog leuke tussenstappen, zo is er de holographic data storage waar je voor 1GB disk 1$ betaald, alleen kost het bakske in't begin 2000$ > http://www.popgadget.net/2005/06/hologr ... -card.html

Enfin we mogen met de huidige technologische vooruitgang toch ook ni klagen.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Notapor Michael1954 » Jue 26 Ago 2010, 10:23

From: Preske

Pfff

Als GIJ die uitvindt, dan doet gij daarmee wat ge wilt. Olielanden hebben daar geen knijt over in te brengen.
Auto's op (samengeperste) lucht rijden al rond, Alsook experimentele verbrandingsmotoren op biogas (goed voor mestoverschot) :mrgreen:.

De waterstofcel geraakt langzaamaan ook gelanceerd in bepaalde Europese landen, daar waar het economisch verantwoord is om dat systeem toe te passen.

Daarnaast hebt ge nog een 3 tal voertuigen die werken met hybdridemotoren. (Toyota heeft laatst zelfs nog een LEXUS model uitgebracht met V6 verbrandingsmotor, én 2 elektrische motoren dat qua verbruik ongeveer de helft van het verbruik van een vergelijkbaar voertuig met traditionele benzinemotor koppelt aan gelijkaardige, tot zelfs krachtigere prestaties-> NICE!)

Ik wil hier maar ff mee aanduiden dat die olieproducerende landen ni alle technologie opkopen/saboteren. Ik dacht zelfs da ze in Frankrijk plannen hebben om nen experimentele fusie reactor te bouwen. (VS+japan+EU)
Eens we over die technologie beschikken, en die geraakt geimplementeerd, hebben de OPEC bvb nix meer in de pap te brokkelen...

De olie-lobbies zijn de machtigste ter wereld.

Al wast laten ze de patenten en uitvindingen "verdwijnen".

nochtans is het in hun voordeel om de oliereserven zolang mogelijk te laten meegaan.

En offcourse dat die fusie reactor er komt. dat is ook geen bedreiging voor de olie-industrie.

Ik wil de eerste auto's op atoom energie nog zien rondrijden.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Notapor Michael1954 » Jue 26 Ago 2010, 10:25

From: Eviltwin

De olie-lobbies zijn de machtigste ter wereld.

Al wast laten ze de patenten en uitvindingen "verdwijnen".

Nochtans is het in hun voordeel om de oliereserven zolang mogelijk te laten meegaan.

En offcourse dat die fusie reactor er komt. dat is ook geen bedreiging voor de olie-industrie.

Ik wil de eerste auto's op atoom energie nog zien rondrijden.

1. Man vindt motor op water uit.
2. Man krijgt een groot aantal miljoenen om zijn uitvinding door te verkopen aan machtige industriëlen.
3. Man woont tot het einde van zijn dagen op zijn eigengekochte eiland, terwijl zijn uitvinding in de schuif verdwijnt.

Maja, hoe zou je zelf zijn als je ineens een bom geld krijgt?
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Notapor Michael1954 » Jue 26 Ago 2010, 10:26

From: Zarathustra

Ik wil de eerste auto's op atoom energie nog zien rondrijden.

Maar auto's kunnen wel op waterstof rijden misschien in de toekomst en om die waterstof aan te maken kan je elektriciteit van een fusiecentrale gebruiken (of fissie).
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Notapor Michael1954 » Jue 26 Ago 2010, 10:29

From: Biebel

:mrgreen:
Hmm, ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar ik zou toch nie snel kunnen inschatten hoe het zou gedaan kunnen worden.
Ge kunt misschien wel een ingewikkeld getal berekenen, maar een getal kan meestal op verschillende manieren berekend worden. Het ontcijferen van de data is misschien niet zo moeilijk, maar het moet ook allemaal opnieuw op de juiste plaats staan.

Ik kan wel enkele redenen bedenken waarom men die technologie vanuit winstoogmerk niet zo snel zou appreciëren:
- Warez * 1000? :)
- Serieuze Verliezen op de gegevensdragers markt aangezien ge bijlange niet zoveel plaats meer nodig gaat hebben als voordien :)
- Afgesproken standaarden en technologiën die onderuit gehaald gaan worden zoals de DVD. De filmindustrie heeft daar miljarden en miljarden ingepompt, die zouden liefst eerst wat rendement zien voor ze een nieuwe technologie gaan omarmen :).

Voor ons zou het natuurlijk wel een serieuze vooruitgang zijn :)
Ik ben benieuwd naar wat Unnamed gaat ontdekken. Hopelijk lukt het hem en krijgen we een uitvoerige uitleg wanneer hij het gepatenteerd en verkocht heeft :).
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

AnteriorSiguiente

Volver a 9Lives.be (0806)