Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Re: Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Notapor Michael1954 » Mié 25 Ago 2010, 21:48

From: ComputerVISTA

Ik heb ooit een reportage gezien in netwerk ik denk dat het het jaar 2000 of 2001 was waar een man verklaarde ook zo een speciale techniek te hebben.

Hij weerde een foto te hebben gemaakt van ee bloem in dit geval die de groote had van 1 voetbalveld groot en toch maar een grote had van enkele bytes. Hij heeft dit ook laten zien aan de reporter van netwerk en die zag ene enorme foto waar je serieus moest in scrollen en dan de bestandsgrote die verschrikkelijk klein was.

t' zal wel niet over dezelfde persoon gaan maar die man wou dat ook niet vrij geven omdat hij ook schrik had voor zen leven.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Notapor Michael1954 » Mié 25 Ago 2010, 21:49

From: `SeriOUs

Maar Gates heeft niet iets onmogelijk gerealiseerd.
Hij gebruikte een bestaande techniek (DOS) en heeft die beetje verfijnd.

Wat zij doen is quasi onmogelijk.
Zeker Defossé zijn 'ik vergroot 30*30px uit tot een hoog kwaliteitsbeeld.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Notapor Michael1954 » Mié 25 Ago 2010, 21:51

From: DJeez

Er is trouwens een link tussen 3ivx (geen typo), hollywood.org en Defossé... Maar Millenium Gate NV is nergens meer te bespeuren heb 'k de indruk - en Defossé z'n pagina's op hollywood.org (waar oa. zijn "muziek" - of beter herrie - op stond) zijn weg :).

*Edit* Gelukkig is er nog de Wayback Machine : http://web.archive.org/web/200302151619 ... d.org/DGS/
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Notapor Michael1954 » Mié 25 Ago 2010, 21:56

From: Ollie

Nochtans heeft een of andere nerd in de pietlullige garage van zijn ouders een miljarden-imperium opgebouwd.

Ik weet zenne naam ni meer...

Gates ofzoiets
:roll:

Ja want die tijden zijn echt wel te vergelijken. De PC die nog in zijn kinderschoenen stond tegenover bedrijven met een omzet van tientallen miljarden.
En laten we in vergeten dat divx ook door een of andere nerd gemaakt is, dat is ondertussen ook al een miljoenenbedrijf.

MPEG4 levert 1:10 kompressie tegenover MPEG2 (lossy, dus niet lossless - dit is proper maar geen mirakel). Dat is van een heel andere orde als die zogenaamde "broncode". Niet vergeten, we hebben het over DVD kwaliteit.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Notapor Michael1954 » Mié 25 Ago 2010, 21:58

From: `SeriOUs

Er is trouwens een link tussen 3ivx (geen typo), hollywood.org en Defossé... Maar Millenium Gate NV is nergens meer te bespeuren heb 'k de indruk - en Defossé z'n pagina's op hollywood.org (waar oa. zijn "muziek" - of beter herrie - op stond) zijn weg :).

Ja nog zoiets, zijn muziek:
Ik quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Nieuwsblad
De naam Defossé doet bij weinig mensen een belletje rinkelen. Uitgezonderd misschiek bij de muziekliefhebber, want Defossé componeert acid technonummers en zijn werk wordt in het dj-wereldje erg geapprecieerd.

Zééééker... Dat 'acid-technonummer' trekt toch maar op erg weinig...

Een volle DVD met kwaliteitsfilm echt lossless compressen, op welke manier dan ook, tot een CD (laat staan diskette) is gewoon onmogelijk.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Notapor Michael1954 » Mié 25 Ago 2010, 22:02

From: Unnamed

Ik ga iets heel raars zeggen, en niemand mag me uitlachen...

Ik was vorig jaar aan het nadenken over een methode om compressie te revolutioniseren. Het kwam gewoon in me op, en alhoewel ik het praktisch nog niet heb kunnen bewijzen, heb ik het al theoretisch (min of meer) kunnen aantonen. Maar het werkt enkel meer zeer grote files. Bij kleine files kan je niet meer spreken van compressie, maar van expansie -> De manier waarop het wordt bewaard zorgt ervoor dat de compressie eigenlijk groter wordt dan de originele file zelf.

Maar bon, het is theoretisch mogelijk om DVD's van gigabytes in piepkleine files te steken. Ik heb nog niet kunnen bepalen wat de limiet is, maar ik ben zeker dat het mogelijk is.

Ik had gehoopt dat ik een beetje meer programmeer-ervaring had kunnen opdoen op universiteit, maar spijtig genoeg is dit nog tot nu toe niet het geval geweest. Ik wou er deze zomer nog aan werken. (niet dat ik er veel tijd voor heb, maarja...)

Ja, dit is serieus... Ik kreeg bijna zelf een hartaanval bij het lezen van deze post. Dit moest mijn doorbraak worden, en niet die van iemand anders :(
Een volle DVD met kwaliteitsfilm echt lossless compressen, op welke manier dan ook, tot een CD (laat staan diskette) is gewoon onmogelijk.

Ja, met klassieke vormen van compressie wel, hé! Maar dit is iets helemaal anders. Alle compressie tot nu toe komt op exact hetzelfde neer: Herhalingen zoeken, en een bibliotheek maken van herhalingen om zo de oorspronkelijke file op te schrijven als een legende. Het enigste verschil tussen compressiemethodes was de herhaling-zoek algoritme (geen idee wat de technische term hiervoor is).
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Notapor Michael1954 » Mié 25 Ago 2010, 22:05

From: Ollie

Ik was vorig jaar aan het nadenken over een methode om compressie te revolutioniseren. Het kwam gewoon in me op, en alhoewel ik het praktisch nog niet heb kunnen bewijzen, heb ik het al theoretisch (min of meer) kunnen aantonen. Maar het werkt enkel meer zeer grote files. Bij kleine files kan je niet meer spreken van compressie, maar van expansie -> De manier waarop het wordt bewaard zorgt ervoor dat de compressie eigenlijk groter wordt dan de originele file zelf.

Maar bon, het is theoretisch mogelijk om DVD's van gigabytes in piepkleine files te steken. Ik heb nog niet kunnen bepalen wat de limiet is, maar ik ben zeker dat het mogelijk is.

En mogen wij weten aan welk algoritme je gedacht had? Je hoeft niet in detail te gaan.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Notapor Michael1954 » Mié 25 Ago 2010, 22:07

From: M***

Ik heb ooit een reportage gezien in netwerk ik denk dat het het jaar 2000 of 2001 was waar een man verklaarde ook zo een speciale techniek te hebben.

Hij weerde een foto te hebben gemaakt van ee bloem in dit geval die de groote had van 1 voetbalveld groot en toch maar een grote had van enkele bytes. Hij heeft dit ook laten zien aan de reporter van netwerk en die zag ene enorme foto waar je serieus moest in scrollen en dan de bestandsgrote die verschrikkelijk klein was.

t' zal wel niet over dezelfde persoon gaan maar die man wou dat ook niet vrij geven omdat hij ook schrik had voor zen leven.

Ze kunnen nog geen foto's maken van een voetbalveld groot, het maximum tot nu toe is ongeveer 1 gigipixel.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Notapor Michael1954 » Mié 25 Ago 2010, 22:09

From: Preske

Ik heb ooit een reportage gezien in netwerk ik denk dat het het jaar 2000 of 2001 was waar een man verklaarde ook zo een speciale techniek te hebben.

Hij weerde een foto te hebben gemaakt van ee bloem in dit geval die de groote had van 1 voetbalveld groot en toch maar een grote had van enkele bytes. Hij heeft dit ook laten zien aan de reporter van netwerk en die zag ene enorme foto waar je serieus moest in scrollen en dan de bestandsgrote die verschrikkelijk klein was.

t' zal wel niet over dezelfde persoon gaan maar die man wou dat ook niet vrij geven omdat hij ook schrik had voor zen leven.

Wij hebben het over de zelfde :).

Ik heb hier nog massa's netwerken liggen, als ik eens veel zin heb zal ik zoeken.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: Vanavond in Terzake: De broncode (Jan Sloot)

Notapor Michael1954 » Mié 25 Ago 2010, 22:12

From: Time

Wij hebben het over de zelfde :).

Ik heb hier nog massa's netwerken liggen, als ik eens veel zin heb zal ik zoeken.

Denk dat ge beter af zijt als ge gewoon aan netwerk vraagt in welke editie et staat :).
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

AnteriorSiguiente

Volver a 9Lives.be (0806)

cron