Mijn broncode

Archief Forum van Eric Smit & Uitgever (http://www.debroncode.nl)

Mijn broncode

Notapor Webmaster » Mié 18 Ago 2010, 06:56

From: Cugel

Als je een film in stukken hakt waarvan de optelsom een benadering heeft van een bepaald priemgetal kun je daarvan het verschil weergeven. Stel dat het eerste deel de optelsom van 10 is dan pak je 11 als eerste hoger priemgetal en word dat deel weergegeven als het getal één. Het maakt dus niet uit hoe groot de optelsom is, als het verschil met dat priemgetal maar klein blijft. Als je dan nog eens alle optelsommen van alle scenes achter elkaar zet
heb je weer een getal wat je kunt verkleinen door het te vergelijken met een priem getal en voila....geef alle itteraties een nummer en sein dat eerst over het netwerk en daarna het uiteindelijke nr ( getal ) wat dus de gehele film weergeeft. Als beveiliging kun je deze hele code weer in je piramidemodel stoppen en zo weet je dus nooit welk getal nu de film voorstelt. Bijna een oneindige verkleining dus. Je kunt dus oneindig veel films op één CD kwijt.
Boven in de piramide stop je één getal samen met de itteratie code en naar beneden toe rekent zich een uitslag uit die weer te zien is als film...

waar of niet waar ?
Avatar de Usuario
Webmaster
Beheerder
 
Mensajes: 1848
Registrado: Sab 14 Ago 2010, 13:21

Re: Mijn broncode

Notapor Webmaster » Mié 18 Ago 2010, 06:57

From: Weertj

Als je een film in stukken hakt waarvan de optelsom een benadering heeft van een bepaald priemgetal kun je daarvan het verschil weergeven. Stel dat het eerste deel de optelsom van 10 is dan pak je 11 als eerste hoger priemgetal en word dat deel weergegeven als het getal één. Het maakt dus niet uit hoe groot de optelsom is, als het verschil met dat priemgetal maar klein blijft. Als je dan nog eens alle optelsommen van alle scenes achter elkaar zet
heb je weer een getal wat je kunt verkleinen door het te vergelijken met een priem getal en voila....geef alle itteraties een nummer en sein dat eerst over het netwerk en daarna het uiteindelijke nr ( getal ) wat dus de gehele film weergeeft. Als beveiliging kun je deze hele code weer in je piramidemodel stoppen en zo weet je dus nooit welk getal nu de film voorstelt. Bijna een oneindige verkleining dus. Je kunt dus oneindig veel films op één CD kwijt.
Boven in de piramide stop je één getal samen met de itteratie code en naar beneden toe rekent zich een uitslag uit die weer te zien is als film...

waar of niet waar ?


niet waar

Ik heb de getallen (bytes);

20 87 234 5 0 24 87 165 89 64 3 6 100 9 250 210

Probeer het hier maar 'ns mee. Coderen en(!) decoderen.

suc6


Jacco
Avatar de Usuario
Webmaster
Beheerder
 
Mensajes: 1848
Registrado: Sab 14 Ago 2010, 13:21

Re: Mijn broncode

Notapor Webmaster » Mié 18 Ago 2010, 06:58

From: Cugel

niet waar

Ik heb de getallen (bytes);

20 87 234 5 0 24 87 165 89 64 3 6 100 9 250 210

Probeer het hier maar 'ns mee. Coderen en(!) decoderen.

suc6


Jacco


Er zijn oneindig veel oplossingen.

Neem bijv dat getal 20 > dat kun je opslaan als: 3,9 ( 3 lager dan het 9e priemgetal )
Het getal 87 > 2,24 ( 2 lager dan het 24e priemgetal )
Als je ook nog eens vast houdt aan de regel dat een oneven getal tov. het hoger gelegen priemgetal even is en vice versa kom je heel erg ver.

De rest kun je zelf makkelijk uit laten rekenen. Als alle max. waardes van elke originele optelsom niet hoger dan bijv.
1009 komt en niet lager dan zeg 5 kun je de piramide zichzelf de ordes laten vaststellen. Dit wordt aan het begin van de string weergegeven zodat de ontvangende kant weet hoe de getallen uitgerekend moeten worden. Zo kun je per stap nog verder gaan door weer een orde lager te gaan.
Als je er vanuit gaat dat het werkt moet je alleen een afspraak over de uitzonderingen maken ( en dat zijn er erg veel! ).

Suc1,4






Jacco
Avatar de Usuario
Webmaster
Beheerder
 
Mensajes: 1848
Registrado: Sab 14 Ago 2010, 13:21

Re: Mijn broncode

Notapor Webmaster » Mié 18 Ago 2010, 06:59

From: Weertj


Er zijn oneindig veel oplossingen.

Neem bijv dat getal 20 > dat kun je opslaan als: 3,9 ( 3 lager dan het 9e priemgetal )
Het getal 87 > 2,24 ( 2 lager dan het 24e priemgetal )
Als je ook nog eens vast houdt aan de regel dat een oneven getal tov. het hoger gelegen priemgetal even is en vice versa kom je heel erg ver.

De rest kun je zelf makkelijk uit laten rekenen. Als alle max. waardes van elke originele optelsom niet hoger dan bijv.
1009 komt en niet lager dan zeg 5 kun je de piramide zichzelf de ordes laten vaststellen. Dit wordt aan het begin van de string weergegeven zodat de ontvangende kant weet hoe de getallen uitgerekend moeten worden. Zo kun je per stap nog verder gaan door weer een orde lager te gaan.
Als je er vanuit gaat dat het werkt moet je alleen een afspraak over de uitzonderingen maken ( en dat zijn er erg veel! ).

Suc1,4


Klinkt allemaal erg wazig. In woorden kan het algoritme niet volgen. Ik hoef ook geen wiskundig bewijs te zien maar een simpele cijfer oefening moet toch kunnen?
Ik zie een soort Huffmann er in... piramide is een binaire boom in IT.

Om bij de eerste twee getallen te beginnen

20 -> 3,9
87 -> 2,24

Wat doen we met 3,9 en 2,24... hoe slaan we die op?.... het zijn floating point getallen. Elke floating getal kost zeker 4 bytes... we kunnen het ook fix point opslaan maar kost het nog altijd 2 bytes per getal.
Dus voorlopig is de "compressie" -100% ;-)

Hoe verder?


Jacco
Avatar de Usuario
Webmaster
Beheerder
 
Mensajes: 1848
Registrado: Sab 14 Ago 2010, 13:21

Re: Mijn broncode

Notapor Webmaster » Mié 18 Ago 2010, 07:01

From: Cugel

Om bij de eerste twee getallen te beginnen

20 -> 3,9
87 -> 2,24

Wat doen we met 3,9 en 2,24... hoe slaan we die op?.... het zijn floating point getallen. Elke floating getal kost zeker 4 bytes... we kunnen het ook fix point opslaan maar kost het nog altijd 2 bytes per getal.
Dus voorlopig is de "compressie" -100% ;-)

Hoe verder?


Verder;

Met een film is het het makkelijkst als je begrijpt wat er precies opgelagen wordt per pixel op een bepaald tijdstip.
De drie primaire kleuren kun je in procenten weergeven tov. de verandering van de pixel. Je moet dus van elke scene
( als je de film in zeg 30 stukken knipt ) wel steeds het laatste plaatje in het RAM geheugen zetten om het eerste plaatje van de nieuwe scene uit te rekenen. Dit kost wel wat extra rekentijd maar geen opslag op de disc of USB stick.
Met geluid kun je dat per kanaal hetzelfde doen. Als je de sinus max. 1 laat zijn heb je altijd een straal die varieert vanaf het nulpunt en dus als het ware een op- en neerwaardse beweging maakt. Hier kies je gewoon wat gemiddeld het beste uitkomt, dus waarschijnlijk het verschil tov. 1 (eventueel kun je met een differentieel ook de oppervalktes uitrekenen en dat dus ook weer vergelijken met het dichstbijzijnde priemgetal. De priemgetallen set kan dus per kleur en geluidskanaal verschillen en wordt ook per scene opgegeven. In het rom/ram geheugen moet natuurlijk wel een priemgetallen generator zitten anders zou je alle priemgetallen op moeten slaan en zit je toch weer aan veel opslagcapaciteit ).

Theoretisch is dit naar mijn mening goed mogelijk. Jan heeft het nl. ook moeten doen met componenten die hij toen voorhanden had. Vanuit ons huidige standpunt was dat toen erg primitief en zo moet je het ook "terugdenken".

Het probleem zit hem echter in de heel grote getallen en de rekentijd die je hebt tov. de refreshrate.
Als de totaalsom van de eerste scene zeg 104723 ( teruggerekend naar binair naar decimaal ) is dan is het verschil maar 6 met het volgende priemgetal. Als je dan de piramide laat beginnen met bijv. 104701 dan geef je dit weer weer als 6,6. Dit kost je wel je floating point ruimte maar veel minder ruimte dan 104723 binair weergegeven.

Nog heel wat te doen dus.
Avatar de Usuario
Webmaster
Beheerder
 
Mensajes: 1848
Registrado: Sab 14 Ago 2010, 13:21

Re: Mijn broncode

Notapor Webmaster » Mié 18 Ago 2010, 07:02

From: Ralphs

Gefeliciteerd, jullie komen in de buurt.

Gr, Ralph
Avatar de Usuario
Webmaster
Beheerder
 
Mensajes: 1848
Registrado: Sab 14 Ago 2010, 13:21

Re: Mijn broncode

Notapor Webmaster » Mié 18 Ago 2010, 07:02

From: Cugel

Gefeliciteerd, jullie komen in de buurt.

Gr, Ralph


Ralph,

De buurt is erg groot en erg simpel. De moeilijkheid zit hem alleen in de codering van de priemgetal piramide per scene...thats all.

Heeft één van jullie wel eens uitgerekend wat dat aan opslagcappaciteit scheelt. Ga maar eens rekenen met de TB's aan storage van een gemiddelde bank..je komt dan al snel aan een schijf van 20 GB waar je meer dan genoeg aan hebt. Wereldwijd zou dat een enorme afname van de energiebehoefte tot gevolg hebben en een enorme snelheids performance over een gewone koperen leiding. Met een 56K6 modem kun je dan net zo snel werken als nu met glas!
Avatar de Usuario
Webmaster
Beheerder
 
Mensajes: 1848
Registrado: Sab 14 Ago 2010, 13:21

Re: Mijn broncode

Notapor Webmaster » Mié 18 Ago 2010, 07:03

From: Ralphs

Cugel,

Als je slim bent hou je op met posten, werk mee aan een nieuw patent. Neem contact met me op, dan vertel ik je meer. Dan kan je volgend jaar met pensioen.

gr, Ralph
Avatar de Usuario
Webmaster
Beheerder
 
Mensajes: 1848
Registrado: Sab 14 Ago 2010, 13:21

Re: Mijn broncode

Notapor Webmaster » Mié 18 Ago 2010, 07:04

From: Cugel

Cugel,

Als je slim bent hou je op met posten, werk mee aan een nieuw patent. Neem contact met me op, dan vertel ik je meer. Dan kan je volgend jaar met pensioen.

gr, Ralph


Ralph,

De vinding gaat binnenkort wereldwijd toegepast worden ala Linux. Het is en blijft een natuurlijk metafysich fenomeen dat aan iedereen toebehoort. Ik wil absoluut niet rijk worden want dat ben ik al. En met pensioen wil ik al helemaal niet. Er komt geen patent voor mijn vorm daar ik het complementerende deel nog niet verteld heb. Die priemgetallen
business is nog maar peanuts vergeleken bij exact dezelfde toepassing op de DNA string. Dit is pas het begin...lees eens wat meer over Imhotep, over natuurlijke low frequenty amplifiers en de stand van de Cheops pyramide op Tep Zepi...wellicht dat er meer mensen wakker worden.
Avatar de Usuario
Webmaster
Beheerder
 
Mensajes: 1848
Registrado: Sab 14 Ago 2010, 13:21

Re: Mijn broncode

Notapor Webmaster » Mié 18 Ago 2010, 07:04

From: MatrixView

Cugel,

Als je slim bent hou je op met posten, werk mee aan een nieuw patent. Neem contact met me op, dan vertel ik je meer. Dan kan je volgend jaar met pensioen.

gr, Ralph


Ralph,

De vinding gaat binnenkort wereldwijd toegepast worden ala Linux. Het is en blijft een natuurlijk metafysich fenomeen dat aan iedereen toebehoort. Ik wil absoluut niet rijk worden want dat ben ik al. En met pensioen wil ik al helemaal niet. Er komt geen patent voor mijn vorm daar ik het complementerende deel nog niet verteld heb. Die priemgetallen
business is nog maar peanuts vergeleken bij exact dezelfde toepassing op de DNA string. Dit is pas het begin...lees eens wat meer over Imhotep, over natuurlijke low frequenty amplifiers en de stand van de Cheops pyramide op Tep Zepi...wellicht dat er meer mensen wakker worden.


hahahahahaha! Ik denk dat jij wakker moet worden. Serieus.

Volgens mij zijn er hier teveel mensen die zelfs in Lord of the Rings (willen) geloven...
Complotten, esoterische bullshit... zero point energy...etc...
't stikt van die sites op 't web...

Ik wil/kan best buiten de standaard denken hoor, maar de tijd van efteling heb ik echt gehad.

Nou, ik zie jullie wel op 't journaal: "2 hobbits bedenken uitvinding van de eeuw." Ik kan niet wachten, dus schiet maar gauw op...
Avatar de Usuario
Webmaster
Beheerder
 
Mensajes: 1848
Registrado: Sab 14 Ago 2010, 13:21

Siguiente

Volver a Forum Archief (wwww.debroncode.nl)