De broncode

De broncode

De broncode

Notapor Michael1954 » Dom 20 Feb 2011, 15:50

From: Logisch

Misschien iets voor Benxx,

Netwerk zond afgelopen vrijdag en vandaag twee afleveringen uit over een revolutionaire broncode die met het heengaan van de uitvinder verloren is gegaan.

Waarschijnlijk heb je het wel gezien anders kan je op netwerk.tv de afleveringen alsnog bekijken.





Bron: http://forum.opinari.nl/viewtopic.php?t=10987
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De broncode

Notapor Michael1954 » Dom 20 Feb 2011, 18:34

From: Menachemm

Logisch schreef:
Misschien iets voor Benxx,

Netwerk zond afgelopen vrijdag en vandaag twee afleveringen uit over een revolutionaire broncode die met het heengaan van de uitvinder verloren is gegaan.

Waarschijnlijk heb je het wel gezien anders kan je op netwerk.tv de afleveringen alsnog bekijken.

Ik heb het gezien. 't Is mij nog niet duidelijk of dit een briljante, verloren vergane vinding was of het perpetuum mobile van het internet. Ik denk dat Jan Sloot de kluit belazerde, of liever: een klein deel van zijn uitvinding presentabel had, maar niet kon leveren als het op de daadwerkelijke proof of concept aankwam. Daarom deed hij er zo mystiek over. Ik vind zijn dood ook verdacht in dit opzicht.

http://www.exp-math.uni-essen.de/~immin ... ed2001.htm
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De broncode

Notapor Michael1954 » Dom 20 Feb 2011, 18:37

From: Logisch

Menachemm schreef:
Logisch schreef:
Misschien iets voor Benxx,

Netwerk zond afgelopen vrijdag en vandaag twee afleveringen uit over een revolutionaire broncode die met het heengaan van de uitvinder verloren is gegaan.

Waarschijnlijk heb je het wel gezien anders kan je op netwerk.tv de afleveringen alsnog bekijken.

Ik heb het gezien. 't Is mij nog niet duidelijk of dit een briljante, verloren vergane vinding was of het perpetuum mobile van het internet. Ik denk dat Jan Sloot de kluit belazerde, of liever: een klein deel van zijn uitvinding presentabel had, maar niet kon leveren als het op de daadwerkelijke proof of concept aankwam. Daarom deed hij er zo mystiek over. Ik vind zijn dood ook verdacht in dit opzicht.

http://www.exp-math.uni-essen.de/~immin ... ed2001.htm

Dan hebben wel heel grote jongens zich bij de neus laten nemen.

Is mogelijk maar lijkt mij onwaarschijnlijk.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De broncode

Notapor Michael1954 » Dom 20 Feb 2011, 18:38

From: Truusje

Ik heb wel ademloos zitten kijken, ook vrijdagavond.
Een thriller!
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De broncode

Notapor Michael1954 » Dom 20 Feb 2011, 18:41

From: Menachemm

Logisch schreef:
Menachemm schreef:
Logisch schreef:
Misschien iets voor Benxx,

Netwerk zond afgelopen vrijdag en vandaag twee afleveringen uit over een revolutionaire broncode die met het heengaan van de uitvinder verloren is gegaan.

Waarschijnlijk heb je het wel gezien anders kan je op netwerk.tv de afleveringen alsnog bekijken.

Ik heb het gezien. 't Is mij nog niet duidelijk of dit een briljante, verloren vergane vinding was of het perpetuum mobile van het internet. Ik denk dat Jan Sloot de kluit belazerde, of liever: een klein deel van zijn uitvinding presentabel had, maar niet kon leveren als het op de daadwerkelijke proof of concept aankwam. Daarom deed hij er zo mystiek over. Ik vind zijn dood ook verdacht in dit opzicht.

http://www.exp-math.uni-essen.de/~immin ... ed2001.htm

Dan hebben wel heel grote jongens zich bij de neus laten nemen.

Is mogelijk maar lijkt mij onwaarschijnlijk.

In die tijd, liet iedereen zich graag bij de neus nemen en zeker Roel Pieper. Iemand die als VC een keukenboer meeneemt?

Ik ben er bij geweest, ik heb de businessplannen geschreven en gehonoreerd zien worden. Echt, toen was alles mogelijk. Ik ken geen software ontwikkelaar die in zijn eentje nog broncode ontwikkelt. Daar is het al te ingewikkeld voor geworden. Software ontwikkelaars zijn eerder geneigd om alles te delen en daarom heb je ook MP3 en File Sharing.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De broncode

Notapor Michael1954 » Dom 20 Feb 2011, 18:42

From: Paulus

Is dat die zaak waar de naam Roel Pieper beschuldigd word van jatten?
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De broncode

Notapor Michael1954 » Dom 20 Feb 2011, 18:42

From: Janvier

Leuk gevonden van die man maar technisch niet haalbaar.
Hij heeft gewoon een leuke truc bedacht om geld binnen te halen.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De broncode

Notapor Michael1954 » Dom 20 Feb 2011, 18:46

From: Gert

opinari.nl Forum Index -> Kiosk -> Alles op geen schijfje - Honderd films op een chipkaartje?


19 september 2004 - NRC Handelsblad - Scholieren

Alles op geen schijfje


Jan Sloot dacht een werelduitvinding te hebben met zijn methode om speelfims op chips te zetten. Of dat inderdaad zo was, zullen we nooit weten. Hij stierf aan een hartaanval en nam zijn geheim mee het graf in.

De vinding zou de wereldwijde computer, elektronica, en telefoonindustrie op zijn kop zetten. Internetten zonder snelheidsbeperking? Geen probleem. Een complete film bekijken vanaf je mobiele telefoon - mits dat handig zou zijn? Geen probleem. Op één dvd-schijfje niet één film zetten, maar een paar duizend? Geen probleem.


Een geheimzinnige gefotografeerde handdruk tussen Jan Sloot (links) en oud-Philipsbaas Roel Pieper. Foto uit het boek.

Televisiereparateur Jan Sloot uit Nieuwegein had de sleutel tot deze werelduitvinding in handen. Totdat hij de techniek in zijn graf meenam, toen hij in de zomer van 1999 op 54-jarige leeftijd onverwacht overleed aan een hartstilstand. Sloot was hartpatiënt.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39


Volver a Opinari Forum (0904)

cron