Jan Sloot

Jan Sloot

Jan Sloot

Notapor Johan1951 » Lun 29 Nov 2010, 19:48

From: b74ckb1rd

Eigenaardig genoeg geen enkel topic over Jan Sloot gevonden hier.
Indertijd was er nogal veel ophef over zijn 'compressietechniek' (alhoewel't geen compressietechniek was naar't schijnt, maar iets totaal anders). Volgens hem kon er op een 64 bit chip meerdere films staan. Indertijd van RootX(computerforum, xLax zal zich wel nog de discussies errond herinneren), was dit een hot item, en er zijn dan ook wel meerdere die er (hopeloos) naar gezocht hebben.
Zou't het mogelijk kunnen zijn? (blijkbaar heeft Sloot het ook bewezen, maar niet lang erna is hij plotseling gestorven, en zijn broncode is nooit teruggevonden)





Bron: http://www.ict-blue.be/index.php/topic,18029.0.html
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Jan Sloot

Notapor Johan1951 » Jue 02 Dic 2010, 19:03

From: NiFkE

Ik herinner me die reportage die ooit eens op tv was.

Zijn zoon heeft nu een bedrijf daar rond zeker?
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Jan Sloot

Notapor Johan1951 » Jue 02 Dic 2010, 19:03

From: Crazed

Ik heb daar in de tijd ook eens iets over gelezen in het ondertussen ter ziele gegane Netwerk. Een maand na het interview is hij gestorven.
Geen idee wat ik er van moet geloven. Het zag er revolutionair uit, maar als het werkelijk zo goed werkte, zou ik er al lang een patent op genomen hebben, iets wat hij dus niet gedaan heeft (anders zouden we er wel al toepassingen voor gezien hebben).
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Jan Sloot

Notapor Johan1951 » Sab 04 Dic 2010, 09:19

From: From: b74ckb1rd =

Hij heeft er 2 octrooien op, maar de broncode is verloren gegaan, dusja..
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Jan Sloot

Notapor Johan1951 » Sab 04 Dic 2010, 09:20

From: NiFkE

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Sloot

een zelf ontworpen digitaal alfabet... wtf
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Jan Sloot

Notapor Johan1951 » Sab 04 Dic 2010, 09:22

From: Silverburn

NiFkE schreef:
Ik herinner me die reportage die ooit eens op tv was.

Zijn zoon heeft nu een bedrijf daar rond zeker?

Ook gezien, best merkwaardige theoriën.
NiFkE schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Sloot

een zelf ontworpen digitaal alfabet... wtf

Nja, hoelang heeft hij eraan gewerkt? 20 jaar aan een stuk?
Ook dat bewijs daar rechts dat films op grootte van 1 kilobyte slaat eigenlijk op niet veel, sinds ze voor dat bewijs uitgaan van het binair talstelsel, terwijl Sloot een ander talstelsel gebruikt. Nuja, sinds niemand dat talstel kent, kunnen we het ook niet voor waarheid aannemen...
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Jan Sloot

Notapor Johan1951 » Sab 04 Dic 2010, 09:24

From: johan.donne

Silverburn schreef:
Ook gezien, best merkwaardige theoriën.

Nja, hoelang heeft hij eraan gewerkt? 20 jaar aan een stuk?
Ook dat bewijs daar rechts dat films op grootte van 1 kilobyte slaat eigenlijk op niet veel, sinds ze voor dat bewijs uitgaan van het binair talstelsel, terwijl Sloot een ander talstelsel gebruikt. Nuja, sinds niemand dat talstel kent, kunnen we het ook niet voor waarheid aannemen...

Het is niet zo dat een ander talstelsel ineens woderen kan doen, er is ook nog zoiets als informatietheorie...
Het 'bewijs' op wikipedia is wel degelijk heel toepasselijk: ze gaan uit van een film waarin enkel witte of zwarte frames bestaan: slechts 2 mogelijke toestanden (is dus de meest elementaire vorm van informatie (als er maar één mogelijke toestand zou zijn had je geen informatie meer). Als zelfs zo een film niet op te slaan is in minder dan 1 KB, dan zal datzelfde a fortiori gelden voor elke andere film (die complexer is en dus meer informatie bevat).

Een nog veel sterker bewijs wordt in dat artikel ook aangehaald: 1 KB heeft een beperkt aantal bits (1024 x 8 = 8192 om precies te zijn). Daarmee kan je een beperkt aantal varianten aan informatie weergeven (2^8192): zeer veel dus, maar absoluut niet oneindig veel. Daar staat tegenover dat het zonder meer mogelijk is om een oneindig aantal films te bedenken (en te produceren). Het is dus puur theoretisch al voor de hand liggend dat geen enkel lossless codeer/compressiesysteem in staat is om het even welke film te coderen naar een vast aantal bits (hoe veel dat er ook mogen zijn), ook dat van mr. Sloot niet.

Daarnaast helpt een beetje gezond verstand ook wel: Als er 20 jaar onderzoek en ontwikkeling gedaan wordt, als de 'uitvinding' op verschillende plaatsen uitgelegd en gedemonstreerd wordt, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat daarvan achteraf helemaal niets concreet terug te vinden is. Er wordt beweerd dat het decodeertoestel nog wel bestaat, inclusief firmware. Dan is het perfect mogelijk die firmware te decoderen, de gebruikte codeertechniek te achterhalen en de hele toepassing te reconstrueren.
Al jarenlang is er een enorme data-explosie aan de gang en wordt er overal gezocht naar methodes om dataopslag en -transport efficiënter te maken. In die context is het ondenkbaar dat een codeermethode die doet wat hier geclaimed wordt (eventjes los van het feit dat die claims puur theoretisch onmogelijk zijn) niet gereconstrueerd zou worden en op universele schaal gebruikt (de potentiële winsten zouden enorm zijn).

Overigens is dit niet de enige hoax van die soort: Een 15-tal jaren geleden kwam er een 'onderzoeker' met de bewering dat hij in staat was om het even welke hoeveelheid informatie lossless te comprimeren tot één byte. Uiteraard is er ook daar nooit een implementatie van gekomen...
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Jan Sloot

Notapor Johan1951 » Mié 08 Dic 2010, 14:22

From: Carroarmato0

I say, bzip2 ftw! :P
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Jan Sloot

Notapor Johan1951 » Mié 08 Dic 2010, 14:23

From: Den_Dolf

ach tegenwoordig wordt alles ingepakt in rar of zip, (veelal rar), en dan zitten daar dingen in die niet compresseerbaar zijn zoals jpg's
wordt eig meestal gebruikt om grote files in stukken te kappen zodat ze makkelijker downloadbaar zijn :)
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Jan Sloot

Notapor Johan1951 » Mié 08 Dic 2010, 14:24

From: Silverburn

Het binair talstelsel bestaat uit nulletjes en eentjes. Dit wordt op elektrisch vlak vertaalt naar 0 volt en 3,5 volt(ofzoiets) dacht ik.

Een bitstring is dus met andere woorden aan achtereenvolging van voltageveranderingen.

Welnu, ik meen mij te herinneren, een aantal maanden geleden in een bepaalde RSS feed van een wetenschappelijke site, dat men reeds theoretisch een stof heeft gefabriceerd waarover trinair datatransport mogelijk is.

Een klein beetje googlen levert al snel resultaat op:

http://www.dailytech.com/New+Nanowireba ... e12272.htm
To make this work as a data storage device, picture the crystalline state to be a 0 and the amorphous to be a 1. When the compounds are in a crystalline state, they have a very low resistance to electricity thanks to their crystalline structure. When an electric pulse is applied, the compound heads and becomes amorphous, greatly increasing its resistance to current flow. In this way, measuring the resistance of the nanowire can result in either a 0 or 1.

Where the magic happens is when the shell and core are separately tuned, one crystalline while the other is amorphous. This creates a third level of resistance over the nanowire – the 2.

Nu ga ik niet beweren dat Jan Sloot over de een of andere geheime stof beschikte die geen ander mens op aarde kent... lijkt me verre van mogelijk.
Maar het binair talstelsel zal ooit verleden tijd worden, zo blijkt uit dit bericht.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Siguiente

Volver a ICT-Blue.be (0109)

cron