De Broncode

De Broncode

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Dom 24 Oct 2010, 20:41

From: Rafa

Ondertusen nog steeds niemand dat boek gelezen?? :?
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Dom 24 Oct 2010, 20:43

From: Miss_M­arjon; Stuffy;

Is dr een E-Book????? :)

Moet niks van boeken zelf hebben... :?

Maar wil het verhaal wel 's lezen.

Ik denk trouwens, dat het wel mogelijk is, alleen niet met de standaarden van nu. Ik denk dat de uitvinder hier, een heel ander beeld van eea heeft gehad. Die heeft het niet alles zwart/wit gezien. Maar welke technieken hij heeft gebruikt, is onbekend.

Narotic: Misschien doel jij op de Shanon theorie???
http://cm.bell-labs.com/cm/ms/what/shannonday/work.html

Ik acht het niet onmogelijk als je deze theorie ter hand neemt. Maar een compressie ratio can 200.000 lijkt me wel heel veel. Je kunt wel blokjes data een code geven, maar als er een miljoen combinaties zijn, heb je wel iets van 512 bits nodig, om dat blokje te coderen.
Dat is ook de manier waarop ZIP bv werkt. Bit reeksen een code meegeven zodat alleen de code gebruikt hoeft te worden om data op te slaan. Wat dan de afspraken zijn vd code kun je in de file zelf, of extern (codec bv) opslaan.

Maaar hij wrkte met video. 25 beeldjes per seconde. Veel van die beeldjes zijn hetzelfde. Je hoeft dus niet ieder beeldje apart op te slaan. Je kunt ook alleen de veranderingen opslaan. De manier waarop MPG geloof ik werkt.

Maar ff een filmpje van 700MB (en die is al gecomprimeerd!) op een kaartje van 1KB???? opslaan lijkt me stug. Zal vast meer geweest zijn.

Leuk voorbeeld:
Neem een boek, met 1 miljoen woorden, met een woord lengte van gemiddelt 8 letters/characters incl. spaties en leestekens. Betekend 8 miljoen tekens. Volgens de Shannon theorie kan het Engelse alphabet tot max 1,5bit gecomprimeerd worden. Dat is in dit geval dus 12 miljoen bits, gedeelt door 8 is 1.500.00 byte. En dan betreft het hier een boek.... Met video zijn meer combinaties mogelijk, mat met letters en cijfers....

Liet mn gedachten ff de vrije loop, als ik het bij het verkeerde eind heb, moet je t zeggen..... :)
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Dom 24 Oct 2010, 20:44

From: Narotic

De manier waarop MPG geloof ik werkt.

MPEG4 werkt op deze manier, met Keyframes, Predictionframes en bij XviD zelfs Bilinear frames (Prediction zowel vooruit als achteruit). Kortgezegd komt het erop neer dat het beeld in vierkanten wordt opgedeeld en in sequentiele frames hiervan een richtingsvector bepaald wordt. Je bepaalt dan de predictionframes aan de hand van de voorgaande frame.

Daarnaast denk ik dat jij op Huffman Encoding doelt bij compressie, ik vermoed dat het zip formaat dit ook gebruikt. Huffman encoding wordt al gebruikt in MP3 en JPEG, dit zou dus verklaren waarom een MP3 zippen over het algemeen geen nut heeft (net als Avi en JPEG).

Shannon's coding werk ken ik echter niet (slechts zijn formule voor maximale dataoverdracht). Zoals ik in je link lees heeft hij wel een theorie over maximale encodering.

Ik blijf bij mijn standpunt dat dit niet mogelijk is, de beweerde compressie factor is gewoon veel te extreem. Ik daag mensen die het tegendeel beweren dus ook uit om met wat theorie te komen :)
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Dom 24 Oct 2010, 20:45

From: Miss_M­arjon; Stuffy;

Net zoals er voor een stuk tekst maar een beperkt aantal karakters beschikbaar is, wordt een film uit een eindig aantal kleuren en geluiden opgebouwd. Al die basisgegevens werden in vijf algoritmes in vijf verschillende geheugens opgeslagen. Bij de opslag van films zou ieder algoritme een maximale omvang van 74 megabyte krijgen. In totaal dus 370 megabyte: de motor van de vinding. Het enige wat nodig was om die te starten was een passende sleutel. Sloot berekende voor iedere bladzijde van een boek, of ieder beeld van een film, een unieke code waarvan het geheel ook weer resulteerde in een unieke code. Die laatste code, de sleutel, nam slechts één kilobyte geheugen in beslag, ongeacht de lengte van de film of de dikte van het boek.

Zoals ik het nu dus begrijp, en wat ik eigenlijk ook al dacht, is dat ie een basis had. 5 algorythmes die totaal 370mb in beslag nemen. Ik kan me dan wel voorstellen, dat je dan maar een paar sleuteltjes nodig hebt, die een kilo byte inbeslag neemt.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Dom 24 Oct 2010, 20:46

From: Narotic

http://www.tweakers.net/nieuws/35515

Nou, inmiddels ook al een wetenschappelijke onderbouwing dat het niet kan :)
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Dom 24 Oct 2010, 20:49

From: Chill...

Ik heb het boek laatst gekocht en ben er mee bezig..
Ik geloof ondanks dat meerdere experts beweren dat het onmogelijk is, het 'm toch gelukt is...

Dat was juist de uitvinding, hij had iets gemaakt wat 'niet' kon..

Je gaat toch niet alle grote bedrijven in de wereld af om mensen voor de gek te houden, vroeg of laat komen ze er toch achter.. En dan ben je alsnog zwaar de lul...

Ik weet dat T-nus het boek ook heeft gelezen, dat staat in een ander topic hierover:

Broncode documantaire Netwerk

Hier zijn de links voor Documentaire die Netwerk er over gemaakt heeft!

Deel 1

Deel2

Check ze, zijn 'n mooie docu!
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Dom 24 Oct 2010, 20:50

From: Chris

Wiskundig kan het toch niet.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Dom 24 Oct 2010, 20:50

From: Narotic

Precies, er is nu bewezen dat het niet kan. Mensen die het toch geloven mogen van mij de fout in het bewijs gaan zoeken :)
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Dom 24 Oct 2010, 20:51

From: Shockers

Binnen het systeem waar je nu werkt kan het niet.
Geloof best dat er iets nieuws bedacht kan worden. Hebben in het verleden vaak zat gezien dat er dingen konden die we voor onmogelijk hielden.
Alleen geloof ik het pas als ik het zie :P
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Dom 24 Oct 2010, 20:51

From: Chris

Het kan niet
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

AnteriorSiguiente

Volver a Party Flock (1204)

cron