De Broncode

De Broncode

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Sab 23 Oct 2010, 18:40

From: Mike

Nightwolf schreef:
ik krijg geen enkele stream geopend :(


Juiste bsplayer downloaden :P
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Sab 23 Oct 2010, 18:41

From: Nightwolf

Zelfs dan doen ze t niet.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Sab 23 Oct 2010, 18:42

From: Sparkle

Bij mij doen ze t wel, heb de eerste half bekeken.
Maar zoiezo, het is voormij duidelijk dat er meer in het leven is dan wij weten. Als iemand iets ontdekt of uitvind en NET voordat hij het wil delen met de rest van de wereld, sterft hij. Dat is te toevallig. De wereld zal er vast gewoon nog niet klaar voor zijn denk ik dan..
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Sab 23 Oct 2010, 18:43

From: Turkish_boy

Wie heeft hier iets gezien/gehoord over "De Broncode"?
Ik had er een paar jaar geleden al over gehoord, maar ik had me er toen niet echt in verdiept, maar nu ik het weer zie, ben ik me er toch iets meer in gaan verdiepen.

Het gaat om een eenvoudige tv-reparateur/technicus die een uitvinding zou hebben die de hele ICT wereld op z'n kop zou zetten. 20 jaar werkte hij eraan op zijn zolderkamer. Hij heeft een kastje gemaakt waar een soort van chipkaart ingeplaatst wordt. Zoiets als de chip op je bankpas. 64 Kb groot. Vervolgens kan hij 16 speelfilms tegelijkertijd op alle snelheden afspelen. Een compleet nieuwe methode van opslag en codering die sneller is, dan het snelste ooit gezien. Velen zullen nu zeggen dat je een film niet kan comprimeren tot een paar kilobyte, en zeker niet 16 films. Inderdaad, dat lijkt onmogelijk. Toch deed hij het. Hoewel je naar mijn mening niet moet spreken over comprimeren, maar juist uitrafelen.

Citaat:
Het Sloot Digital Coding System (soes) zou de wereld opschudden: een nieuw alfabet voor digitale informatieopslag dat niet langer meer gebruikmaakt van het binaire stelsel van nulletjes en eentjes, maar een veel efficientere methode hanteert. Het principe werkte ogenschijnlijk simpel. Net zoals er voor een stuk tekst maar een beperkt aantal karakters beschikbaar is, wordt een film uit een eindig aantal kleuren en geluiden opgebouwd. Al die basisgegevens werden in vijf algoritmes in vijf verschillende geheugens opgeslagen. Bij de opslag van films zou ieder algoritme een maximale omvang van 74 megabyte krijgen. In totaal dus 370 megabyte: de motor van de vinding. Het enige wat nodig was om die te starten was een passende sleutel. Sloot berekende voor iedere bladzijde van een boek, of ieder beeld van een film, een unieke code waarvan het geheel ook weer resulteerde in een unieke code. Die laatste code, de sleutel, nam slechts één kilobyte geheugen in beslag, ongeacht de lengte van de film of de dikte van het boek.

Hij kwam in contact met investeerders, investeerders en nog meer investeerders. Onder hen Roel Pieper van Philips. Een zeer grote naam in de ICT wereld. Hij zeulde Sloot en z'n uitvinding de hele wereld over en alle grote bedrijven waren razend enthousiast. Dit product had een revolutie betekend in de ICT wereld en werd geschat op een waarde van 100 miljard dollar, maar het noodlot besliste anders. Een dag voordat Sloot de "broncode" zou overhandigen/verkopen werd hij getroffen door een hartaanval met dodelijke afloop en nam hij zijn geheim mee het graf in. Of was er misschien meer aan de hand??? Een journalist heeft er een boek over geschreven. Daar staat het hele verhaal in. Een verhaal vol geld, dubbelspel, rare gebeurtenissen en speculaties. Na zijn dood was de werkkamer van Jan Sloot, welke op een gegeven moment verboden terrein was, zelfs voor zijn vrouw en kinderen, helemaal opgeruimd. Het kastje was verdwenen. En dat terwijl zijn zoon, en een vriend/investeerder zeiden dat het altijd een enorme chaos was daar.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Sab 23 Oct 2010, 18:44

From: SpongeBob

Ik heb in de jaren 80(!) al zoiets gelezen. Iemand die beweerde dat elk bestand tot 32 bytes kon worden teruggebracht. Zou je 10 van die bestanden samenplakken en nog een comprimeren zou je dus weer 32 bytes hebben.
Bullshit dus. Later bleek moest hij met schaamrood op de kaken toegeven dat hij ergens een foutje had gemaakt.
Ik heb zelf ook eens geprobeert om dmv chaos-theorie een compressiesysteem te maken, maar ik ben er stapelgek van geworden.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Sab 23 Oct 2010, 18:46

From: PeeCee

Elvenkindje schreef
Mss handig als ik de uitleg snap :)

Wat is een broncode ?:

Een broncode is een stukje tekst (ASCII) dat de noodzakelijke instructies bevat om iets uit te voeren / te weer geven.

Je hebt verschillende soorten broncodes. Broncodes die getranformeerd kunnen worden naar machine taal (Zoals windows) zodat de computer deze begrijpt. En je hebt broncodes die pas worden getransformeerd naar iets anders zodra het uitgevoerd wordt zoals deze website en email.

Kortom, een broncode is niet meer dan een stukje programering dat bepaalt hoe het werkt en er uit komt te zien of het nou programma's, websites of email's zijn.

On topic
Ik vind het allemaal wel erg verdacht, een code is gemaakt, iedereen komt er op af, geld wordt toe geschoven en hij gaat dood en er is niets meer te vinden, zelfs de papieren puinhoop in de kamer is weg.

Ik heb zelf ook het gevoel dat deze broncode helemaal niet bestaat. Als je goed oplet is de code niet van het kastje af geweest waarbij nooit gezegt kan worden of dit inderdaad besturing is of een emulatie hier van.
Daarbij zou een broncode in het bezit zijn van de eigenaar en kan hij het kastje rustig mee geven aangezien je het toch moet vertalen naar machine taal om dit echt te kunnen laten werken of top snelheid.

Maar jah, we merken snel genoeg of het ooit naar buiten komt of niet. ALS het er inderdaad is zal het waarschijnlijk niet naar buiten komen want dan heeft die genen een probleem want dit is niet snel vergeten.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Sab 23 Oct 2010, 18:47

From: Sparkle

PeeCee schreef:
Ik heb zelf ook het gevoel dat deze broncode helemaal niet bestaat. Als je goed oplet is de code niet van het kastje af geweest waarbij nooit gezegt kan worden of dit inderdaad besturing is of een emulatie hier van.

Dat zeggen ze in dat filmpje ook, ze hebben gekeken of die gegevens niet op de laptop zelf stonden, en dat was niet het geval. dus alles stond op dat kaartje. en om 16 filmpjes tegelijkertijd af te laten spelen,moet je nogal wat geheugen in je laptop hebben.

Ik geloof wel dat het waar is. maar dat de wereld er gewoon niet klaar voor is, of dat er mensen met andere belangen gezorgt hebben dat het niet naar buiten komt omdat dat zoveel schade aan hun bedrijf zou aanrichten dat de gevolgen voor hun niet te overzien zijn.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Sab 23 Oct 2010, 18:48

From: SpongeBob

Ik heb even een rekensommetje gemaakt:

we hebben dus een kaart van 64kB
er staan 16 films op
dat is 64/16 = 4kB per film
4kB = 4096 bytes = 32768 bits
1 film duurt (ongeveer) 1,5 uur = 90 minuten = 5400 seconde * 25fps = 135000 frames
komt uit op 4,1 frames per BIT (dus 0 of 1)
:lol: geloof je het zelf?
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Sab 23 Oct 2010, 18:49

From: PeeCee

Sparkle schreef:
Ik geloof wel dat het waar is. maar dat de wereld er gewoon niet klaar voor is, of dat er mensen met andere belangen gezorgt hebben dat het niet naar buiten komt omdat dat zoveel schade aan hun bedrijf zou aanrichten dat de gevolgen voor hun niet te overzien zijn.

Dat vraag ik me af.
Dit is concurentie ten top, en tuurlijk haal je er bedrijven mee onderuit zoals Microsoft, maar zo werkt het toch.
Daarbij zou ik niet begrijpen waarom de wereld er niet klaar voor is.

Zoals Spongebob al zegt, het is gewoon niet geloofwaardig. 1 ASCII tegen is al 1 bit en dat kan niet lager aangezien er toch iets is wat de machine moet vertellen wat te doen en dat niet kan in een paar tekens.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

Re: De Broncode

Notapor Michael1954 » Sab 23 Oct 2010, 18:52

From: Mike

PeeCee schreef:
Dat vraag ik me af.
Dit is concurentie ten top, en tuurlijk haal je er bedrijven mee onderuit zoals Microsoft, maar zo werkt het toch.
Daarbij zou ik niet begrijpen waarom de wereld er niet klaar voor is.

Zoals Spongebob al zegt, het is gewoon niet geloofwaardig. 1 ASCII tegen is al 1 bit en dat kan niet lager aangezien er toch iets is wat de machine moet vertellen wat te doen en dat niet kan in een paar tekens.

Microsoft haal je niet onderuit hoor zij leveren het besturings systeem :) en als je de docu gezien hebt dan zag je ook dat alles draaide op windows.
Avatar de Usuario
Michael1954
 
Mensajes: 3618
Registrado: Dom 22 Ago 2010, 16:39

AnteriorSiguiente

Volver a DMFnet (1004)

cron