Broncode Jan Sloot fictie of .....

Broncode Jan Sloot fictie of .....

Re: Broncode Jan Sloot fictie of .....

Notapor Johan1951 » Dom 24 Oct 2010, 13:00

From: Empire

1Kb per film? Volstrekt onmogelijk. Even logisch nadenken.

Begin maar eens:
-Vind maar eens een waterdicht patroon op de zoveel miljard gerenderde pixels.
-Waar blijven al die kleurcoderingen?
-Waar blijft het keyframe wat bij elke film uniek is?
-Waar laat je het geluid?
-Hoe maak je een afbeelding?

Zelfs over 100 jaar is dat niet mogelijk. Het zou wel mogelijk zijn om een DVD kwaliteit film op 300 MB te proppen met fouriercompressie.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Broncode Jan Sloot fictie of .....

Notapor Johan1951 » Dom 24 Oct 2010, 13:01

From: Grazydutch

Ik heb vorige week het eerste deel gezien, maar het lijkt mij een pracht van een verhaal, verzonnen door een sensatiezoeker.
Alle verhalen van de geldschieters, de hele show erom heen, toevallig dat hij net struikelde toen hij zijn presentatie gaf.
HDD LED'je die niet knipperde toen de films werden geshowed....
Ja, ik vind het een pracht van een verhaal, maar als je puur kijkt naar alles wat er is gebeurd, en naar de interviews lijkt het mij meer een script voor een Rob Maas film (the 1KB conspirancy?).
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Broncode Jan Sloot fictie of .....

Notapor Johan1951 » Dom 24 Oct 2010, 13:02

From: Deus

Pesan schreef;
bv 10 miljoen.

10 miljoen.... haha :D slecht voorbeeld van bedrag :)
Als het echt zou bestaan:
1) Internationaal patent aanvragen voor de volgende tien jaar
2) Licensing contracten beginnen met andere bedrijven voor bedragen waar ik niet eens aan wil beginnen.

En dan kun je later die patent gaan verkopen, met de technologie erbij. Dat bedrag wil ik al helemaal niet beginnen berekenen. ZO enorm hoog zou dat zijn.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Broncode Jan Sloot fictie of .....

Notapor Johan1951 » Dom 24 Oct 2010, 13:03

From: Xyz

Als de techniek ook echt zo veelbelovend was, als de goede heer destijds beweerde, twijfel ik er niet aan dat hij vermoord is.

Zijn uitvinding zou de hele hardware en software wereld op zijn kop zetten. Een miljarden industrie moest radicaal veranderen. Dit zou een aantal bedrijven, veel geld kosten, en misschien zouden er een paar onderuit gaan.

Dus dan is het gemakkelijker om zo'n persoon om te leggen, en de techniek verloren te laten gaan, dan om je aan te passen.

Als de techniek maar een fabel is, dan is de kans niet zo groot dat de persoon in kwestie vermoord is denk ik.

Maar iemand als Roel Pieper is niet gek, en als een bank 50 miljoen bied, is er toch iets aan de hand meen ik.

Vergeet ook niet dat de persoon die destijds de sterling motor opnieuw uitvond (jaren 50-60?), en het concept bij Philips bracht, ook belachelijk is gemaakt en zelfs voor gek is verklaart. Terwijl zijn concept werkte en Philips er geen geld voor wilde betalen, maar het idee wel verder ontwikkeld heeft (nare streek dus).
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Broncode Jan Sloot fictie of .....

Notapor Johan1951 » Dom 24 Oct 2010, 13:04

From: Swarthur

Als we er even van uit gaan dat het niet waar is. Hoe kan een simpele tv reparateur 5 jaar geleden 16 films op verschillende snelheden laten afspelen? Zonder dat daar hd activiteit aan te pas kwam (lampje ging alleen aan begin heel even knipperen). Al was zijn uitvinding nep.. iemand die dat 5 jaar geleden kon was toch al een genie opzich. of heb ik het hier mis?
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Broncode Jan Sloot fictie of .....

Notapor Johan1951 » Dom 24 Oct 2010, 13:04

From: Empire

Als het waar zou zijn dan gaan alle harddiskfabrikanten over hun nek. Dan is een 20 MB HDD uit m'n oude XT toch genoeg voor alles.

UT2004 - 2,3 kb
Win LH - 1,2 kb
HDTV film - 4 kb

Nu ik het teruglees word ik des te ongeloviger :roll:
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Broncode Jan Sloot fictie of .....

Notapor Johan1951 » Dom 24 Oct 2010, 13:06

From: Richard Boon

Swarthur schreef:
Als we er even van uit gaan dat het niet waar is. Hoe kan een simpele tv reparateur 5 jaar geleden 16 films op verschillende snelheden laten afspelen? Zonder dat daar hd activiteit aan te pas kwam (lampje ging alleen aan begin heel even knipperen).

Er is een branch entertainers die hun geld verdienen puur aan dit soort bedrog. Dat soort mensen heten 'goochelaars'. :roll:

Het feit dat je iets ziet betekend niet dat het ook zo is: je kunt bedrogen worden. Het is veel belangrijker om je gezonde verstand te gebruiken en mijn gezonde verstand zegt me dat Jan Sloot het verhaal van A tot Z heeft verzonnen. Het feit dat ie juist op het 'moment supreme' overleedt en dat er nooit iets teruggevonden is van zijn uitvinding lijken me juist bewijs dat ie de boel opgelicht heeft.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Broncode Jan Sloot fictie of .....

Notapor Johan1951 » Dom 24 Oct 2010, 13:07

From: Louis-Paul Linssen

Misschien dat een enkeling het zich kan herinneren of de demo zelfs heeft.
Er was meen ik ooit een demo van 64KB waarin een flink stuk film en muziek zat.
Misschien dat ik deze nog wel kan vinden..

Edit:
http://www.theproduct.de/
Verbaas je hoeveel er in zo weinig data past :)
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Broncode Jan Sloot fictie of .....

Notapor Johan1951 » Dom 24 Oct 2010, 13:07

From: Pesan

Heb gisteren de DivX techniek bekeken, komt aardig in de buurt van mijn theorie. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

Re: Broncode Jan Sloot fictie of .....

Notapor Johan1951 » Dom 24 Oct 2010, 13:08

From: Richard Schouw

Louis-Paul Linssen schreef:
Verbaas je hoeveel er in zo weinig data past :)

Verbazingwekkend idd. Twee mm laadbalk en weg issie.
Avatar de Usuario
Johan1951
 
Mensajes: 3752
Registrado: Mar 31 Ago 2010, 17:04

AnteriorSiguiente

Volver a Hardeware.info (1004)

cron