Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Postby Johan1951 » Thu 02 Sep 2010, 06:32

From: JohnDope

Pietverdriet schreef:
[..]
* JohnDope werkt voor de illuminaten...
Damn, praat ik wéér mijn mond voorbij.
Maar euh, dit hele verhaal van deze uitvinder rammelt (technisch) aan alle kanten natuurlijk. Het hele kastje verhaal geeft dit al aan. Digitaal is digitaal, en als meneer een slim compressie algoritme heeft bedacht is dat wiskunde, geen geheimzinnige hardware.
Dát is vervolgens als geheel concept makkelijk te patenteren en heeft ie geen Philipsen voor nodig.

Iemand gaat niet 20 jaar ergens aan werken, er zit echt wel veel meer achter. Er is zoveel aandacht op gevestigd door hele grote jongens dat er toch wel minimaal een kern van waarheid in moet zitten!

Die verhalen dat dat ding technisch aan alle kanten rammelde is allemaal na zijn dood in de wereld geholpen. Om de boel een beetje te sussen.
User avatar
Johan1951
 
Posts: 3752
Joined: Tue 31 Aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Postby Johan1951 » Thu 02 Sep 2010, 06:34

From: Pietverdriet

JohnDope schreef:
[..]
Iemand gaat niet 20 jaar ergens aan werken, er zit echt wel veel meer achter. Er is zoveel aandacht op gevestigd door hele grote jongens dat er toch wel minimaal een kern van waarheid in moet zitten!

Die verhalen dat dat ding technisch aan alle kanten rammelde is allemaal na zijn dood in de wereld geholpen. Om de boel een beetje te sussen.

Nee, er wordt beweert dat er 20 jaar aan is gewerk, hij zei dat hij er 20 jaar aan gewerkt had. ff een verschil. En je gaat mij niet vertellen dat deze man al eind jaren 70 aan het idee van digitale filmcompressie op een chipkaart dacht. Let wel, dat is jaren voor de CD of de PC op de markt kwam. Ik houd dat alleen daarom al voor onzin, want waarom nadenken over digitale beeldcompressie als het hele concept van digitale beelden er nog niet is. En het verhaal dat het technisch aan alle kanten rammelt, is mijn mening, niet een verhaal dat ik overtyp. Dat er meer mensen dit onzin vinden verbaast me niet.

En dat er hele grote zakenjongens en investeerders daar van onderste boven waren verbaasd me niet, dit zijn vaak mensen die technisch gezien niet de grootste lichten zijn. Zie ook de annecdote over het bezoek aan computer associates, daar waren mensen die ineens wel vragen konden stellen, en daar was meneer dan weer boos over. Humbug als de uitvinder een techie met een echte uitvinding is, want die is blij mensen tegen te komen die het concept begrijpen.
User avatar
Johan1951
 
Posts: 3752
Joined: Tue 31 Aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Postby Johan1951 » Thu 02 Sep 2010, 06:35

From: Asics

Ik ben het boek nu aan het lezen.
pagina 54 regel 17
'Kun je anders denken dan je tot nu toe gedaan hebt?'
Is in feite de kern
Toen iemand een paar eeuwen geleden ging beweren dat de Aarde een bol is, in plaats van een plat schijfje, waren er ook een hoop mensen die dit niet konden/wilden accepteren.
User avatar
Johan1951
 
Posts: 3752
Joined: Tue 31 Aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Postby Johan1951 » Thu 02 Sep 2010, 06:35

From: Pietverdriet

Omdat men lachte over Einstein en over Newton, betekend dat niet dat Bozo de Clown met een doorbraak in de wetenschap komt.
User avatar
Johan1951
 
Posts: 3752
Joined: Tue 31 Aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Postby Johan1951 » Thu 02 Sep 2010, 06:36

From: Arcee

HarigeKerel schreef:
Jammer dat men dhr Pieper niet heeft kunnen interviewen, dat zou iemand toch eens moeten proberen :)

Die komt in die radio-docu wel aan het woord.
User avatar
Johan1951
 
Posts: 3752
Joined: Tue 31 Aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Postby Johan1951 » Thu 02 Sep 2010, 06:37

From: TopGear

Roel Pieper was een hele grote speler in de jaren "90.

Heeft het Tandem concern voor 3 miljard dollar verkocht.

Hij was de kroonprins van het Philips concern.

Maar heeft plotseling ontslag genomen om zich op deze uitvinding te storten.


Als iemand verstand van zaken en onzin heeft........ dan is het Roel Pieper wel.
Hij zou nimmer zijn toppositie hebben opgegeven voor een hoax.
Pieper wist dondersgoed wat hij in handen kon krijgen.
User avatar
Johan1951
 
Posts: 3752
Joined: Tue 31 Aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Postby Johan1951 » Thu 02 Sep 2010, 06:38

From: TopGear

Pietverdriet schreef:
[..]
Nee, er wordt beweert dat er 20 jaar aan is gewerk, hij zei dat hij er 20 jaar aan gewerkt had. ff een verschil. En je gaat mij niet vertellen dat deze man al eind jaren 70 aan het idee van digitale filmcompressie op een chipkaart dacht. Let wel, dat is jaren voor de CD of de PC op de markt kwam. Ik houd dat alleen daarom al voor onzin, want waarom nadenken over digitale beeldcompressie als het hele concept van digitale beelden er nog niet is. En het verhaal dat het technisch aan alle kanten rammelt, is mijn mening, niet een verhaal dat ik overtyp. Dat er meer mensen dit onzin vinden verbaast me niet.

En dat er hele grote zakenjongens en investeerders daar van onderste boven waren verbaasd me niet, dit zijn vaak mensen die technisch gezien niet de grootste lichten zijn. Zie ook de annecdote over het bezoek aan computer associates, daar waren mensen die ineens wel vragen konden stellen, en daar was meneer dan weer boos over. Humbug als de uitvinder een techie met een echte uitvinding is, want die is blij mensen tegen te komen die het concept begrijpen.

Ik zou me er toch maar eens wat meer in verdiepen.

Digitale video was niet de essentie van zijn uitvinding....... hij heeft de hele computer verbeterd.

Hij heeft binaire systeem overboord gegooid en daar een veel compactere computertaal voor ontwikkeld...... in de radiodocu kun je horen dat hij zelfs bezig was om zelfs chips te bouwen.
Dat leek mij ook een noodzaak, gezien het feit dat de chips op het binaire systeem zijn gebouwd.

Daarnaast lees ik ook veel reacties over dat er 1 film op 1 kb zou passen......... de sleutel is 1 kb groot...... de film als zodanig wordt door algoritmes gegenereerd.
User avatar
Johan1951
 
Posts: 3752
Joined: Tue 31 Aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Postby Johan1951 » Thu 02 Sep 2010, 06:39

From: TopGear

Pietverdriet schreef:
[..]
Zoals in het Quote artikel al toegegeven wordt, er zat wel degelijk een harde schijf in het kastje...
Lijkt me een simpele hoax, een bedrog zoals er zovele zijn.

De harde schijf is er op verzoek van Pieper in gezet........ dat had je kunnen lezen.
User avatar
Johan1951
 
Posts: 3752
Joined: Tue 31 Aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Postby Johan1951 » Thu 02 Sep 2010, 06:41

From: HarigeKerel

TopGear schreef:

Roel Pieper was een hele grote speler in de jaren "90.

Heeft het Tandem concern voor 3 miljard dollar verkocht.

Hij was de kroonprins van het Philips concern.

Maar heeft plotseling ontslag genomen om zich op deze uitvinding te storten.


Als iemand verstand van zaken en onzin heeft........ dan is het Roel Pieper wel.
Hij zou nimmer zijn toppositie hebben opgegeven voor een hoax.
Pieper wist dondersgoed wat hij in handen kon krijgen.

Ja, dat denk ik nou ook.
User avatar
Johan1951
 
Posts: 3752
Joined: Tue 31 Aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 1)

Postby Johan1951 » Thu 02 Sep 2010, 06:42

From: Pietverdriet

TopGear schreef:
[..]
Ik zou me er toch maar eens wat meer in verdiepen.

Digitale video was niet de essentie van zijn uitvinding....... hij heeft de hele computer verbeterd.

Hij heeft binaire systeem overboord gegooid en daar een veel compactere computertaal voor ontwikkeld...... in de radiodocu kun je horen dat hij zelfs bezig was om zelfs chips te bouwen.
Dat leek mij ook een noodzaak, gezien het feit dat de chips op het binaire systeem zijn gebouwd.

Daarnaast lees ik ook veel reacties over dat er 1 film op 1 kb zou passen......... de sleutel is 1 kb groot...... de film als zodanig wordt door algoritmes gegenereerd.

Hocus pocus en vage verhalen.
Twee mogelijkheden als ik jouw mag geloven
1) Meneer de tv reperateur bouwt in zijn eentje een geheel nieuwe wiskunde, binair systeem overboord gegooit en een geheel nieuwe vorm van logica gebouwt, (computertaal is een paar niveaus hoger, schat, ff het binaire systeem wegdoen waar 2500 jaar aan gesleutelt is) hij maakt zelf chips, en maakt een compressie algoritme waarbij hij een film weet te comprimeren tot een formaat waarin wij het tekst file van het draaiboek nog niet kwijtkunnen (met compressie), kortom, in zijn televisie werkplaats maakt meneer een geheel nieuwe industruele revolutie. Das een hele prestatie want alleen voor het maken van een chip heb je al een infrastuctuur en een paar honderd mensen met een titel nodig.
2) Het is een hoax.
User avatar
Johan1951
 
Posts: 3752
Joined: Tue 31 Aug 2010, 17:04

PreviousNext

Return to Forum.Fok.NL (0904)

cron