Fractal software van Iterated Systems

Archief Forum van Eric Smit & Uitgever (http://www.debroncode.nl)

Re: Fractal software van Iterated Systems

Postby Webmaster » Tue 17 Aug 2010, 20:04

From: Jeroen

Trouwens, ik las dat Matrixview (een bedrijf uit Singapore dat beweert een betere lossless compressie dan JPEG2000 voor afbeeldingen te bieden en dat voornamelijk in de ziekenhuiswereld aktief is) een rechtzaak aan zijn broek heeft wegens het schenden van patenten van... Iterated Systems!!!!!!!!
User avatar
Webmaster
Beheerder
 
Posts: 1848
Joined: Sat 14 Aug 2010, 13:21

Re: Fractal software van Iterated Systems

Postby Webmaster » Tue 17 Aug 2010, 20:05

From: Jeroen

Copyrights! Het verhaal eindigt hier. De website is ook afgesloten.
User avatar
Webmaster
Beheerder
 
Posts: 1848
Joined: Sat 14 Aug 2010, 13:21

Re: Fractal software van Iterated Systems

Postby Webmaster » Tue 17 Aug 2010, 20:06

From: Matrixveiw

Oh shit!
User avatar
Webmaster
Beheerder
 
Posts: 1848
Joined: Sat 14 Aug 2010, 13:21

Re: Fractal software van Iterated Systems

Postby Webmaster » Tue 17 Aug 2010, 20:07

From: MatrixView

Hans,

Je gedraagt je als een nepgoud verkopende zigeuner die zojuist is betrapt door een besnorde misdaad-verslaggever van SBS6. Het "goud" glimt als een hondenpiemel in de maneschijn, maar er is geen verstandige juwelier die het wil kopen.

Over (n)etiquette gesproken: Heeft je moeder je nooit geleerd dat je niet mag liegen? Daarnaast had je -in de echte wereld- kunnen leren dat het meestal niet slim is om, tijdens het spelen in de zandbak, zand in de ogen van een grotere jongen te gooien.

Als je moeite hebt met de onthulling van je identiteit, had je met je stomme kop zelf niet je publiekelijk te lezen, naam/adres-gegevens moeten gebruiken bij de aanvraag van je website. (...iedere "echte" hacker weet dat..., maar je leert snel, zie ik...)

Het gevaar voor je gezin is in dezelfde mate aanwezig als de kans dat Piepers' handlangers je van je fractal-methode afhandig maken en jou op jonge leeftijd aan een hartaanval doen bezwijken...

Het Singaporese Matrixview heeft niets met fractals van doen... you wish... :-). Hun gepatenteerde methode om data te transformeren naar een redundantere vorm is uitermate simpel, snel en elegant. Ik bezit geen aandelen.

Die 25 dollar die je moest betalen voor de domeinnaam wil ik hier nog wel voor je inzamelen, maar ik hoop voor je dat jouw eer je nog steeds meer waard is. ... en verdomd ik had je nu zowaar bijna gevraagd naar welk adres ik het het geld sturen moet... me so stupid...


En dan hebben we nu ook nog een "Matrixveiw" aan boord (let op de spelling)...
... and they say that impersonation is a form of flattery....

<diepe zucht>

Wat moet ik verder nog van al deze kolder zeggen...?
User avatar
Webmaster
Beheerder
 
Posts: 1848
Joined: Sat 14 Aug 2010, 13:21

Re: Fractal software van Iterated Systems

Postby Webmaster » Tue 17 Aug 2010, 20:08

From: Troebelwater

Ik volg het niet meer, Matrix wil je de primitieve non-hackende basic programmerden individuen ff uitleggen hoe het
precies in elkaar zit, jeroen is jeroen en hans en hans heeft al eerder gepost en waarzit nu precies de crux waarvan je zou kunnen zeggen: H*M*? 'k begrijp het echt niet meer :(
please explain
User avatar
Webmaster
Beheerder
 
Posts: 1848
Joined: Sat 14 Aug 2010, 13:21

Re: Fractal software van Iterated Systems

Postby Webmaster » Tue 17 Aug 2010, 20:09

From: MatrixView

Ik volg het niet meer, Matrix wil je de primitieve non-hackende basic programmerden individuen ff uitleggen hoe het
precies in elkaar zit, jeroen is jeroen en hans en hans heeft al eerder gepost en waarzit nu precies de crux waarvan je zou kunnen zeggen: H*M*? 'k begrijp het echt niet meer :(
please explain


Hey Troebel,

Hoewel je nickname anders doet vermoeden, kom je altijd verrassend helder uit de hoek. Blijf zo puur, maar probeer wat bij te lezen over datacompressie in het algemeen. De story in deze thread is voor dit forum niet zo bar interessant, maar was helaas wel noodzakelijk. Wat ik zeker niet ga doen is dit hele verhaal herhalen, maar 't heeft de volgende uitkomst:

Jeroen (publicatie) = Jeroen (forum en website) = Hans (z'n echte naam)

Hij heeft zelfs nog een paar posts als zijnde "Matrixveiw" (let op de foute spelling...) gemaakt om mij een hak te zetten. Die verwarring werkte blijkbaar, maar reageren op die fake posts doe ik niet, want ik ben en voel me er niet verantwoordelijk voor.

CU.
User avatar
Webmaster
Beheerder
 
Posts: 1848
Joined: Sat 14 Aug 2010, 13:21

Re: Fractal software van Iterated Systems

Postby Webmaster » Tue 17 Aug 2010, 20:10

From: Troebelwater

@MatrixView

Gegh, helder genoeg.

'k heb dus iderdaad maar globaal een idee van beeld, media, compressie.
Wat ik dus niet goed begrijp is de bestands benadering bij media bestanden.

'k ben zelf met tekst bezig en dan doe ik heel primitief bv een tekst bestand benaderen regel voor regel lezen,
karakter voor karakter en vervolgens een algo.

Nu de volgende vraag, hoe moet ik een media bestand "zien", zie ik zo'n bestand als een rij enen en nullen
of een tabel, kolomen en rijen, enen en nullen? Vervolgens een algo gebaseerd op het verminderen van enen en nullen. ( simpel beginnen:) )

Op het moment is de compressie waar jij je mee bezig houdt, beeld indelen in blokken etc net even iets te hoog
gegrepen voor me.

Heb je eventueel een link voor me of kan je me vertellen hoe ik dat soort bestanden binair moet zien of de benadering daarvan. (dus de kern gedachte zeg maar)

Dan heb ik iets om mee te spelen in basic .net, ben op het moment ook nog met een vertaling bezig van:
MCAD_MCSD_70-306,70-316__Developing_Windows-based_Apps_with_VB.NET_&_Visual_CSharp.NET,_2nd_Ed.chm

Engelse inhoud, aangezien ik pas op late leeftijd es een boekje open heb geslagen, zet ik het meeste eerst om
naar het nederlands zodat ik me dan beter een beeld kan vormen, tijd rovend man :( :( .

In iedergeval thnks voor de genomen moeite.

btw, was wel sneaky met die website truck :)
User avatar
Webmaster
Beheerder
 
Posts: 1848
Joined: Sat 14 Aug 2010, 13:21

Re: Fractal software van Iterated Systems

Postby Webmaster » Tue 17 Aug 2010, 20:11

From: MatrixView

Hoi Troebel,

Zover ik weet kun je onder Windows mediabestanden het best benaderen via DirectX libraries. Ook VB.NET heeft daar waarschijnlijk een pachtige interface voor. Het meest voorkomende video-type is AVI, wat niks anders is dan een container met een header die o.a. bevat welke resolutie en welke codec er gebruikt moet worden voor de data die daar weer achteraan is geplakt. Niet echt interessant aangezien het lezen en schrijven allemaal opgelost wordt door de DirectX-layer.

Aangezien ik geen fan van de firma Microsoft ben, maar me meer bezig houdt met Linux, kan ik je niet veel vertellen over programmeren onder VB.NET. Er zijn ongetwijfeld prachtige forums voor dat soort zaken. Ik mis de kennis, het geduld en de tijd om je daarvan de basics bij te brengen. Maar misschien zijn hier wat mensen die die kwaliteiten wel bezitten? Iemand?

In ieder geval heb ik wat links voor je opgezocht in Google en wellicht heb je er wat aan:

http://www.codeproject.com/vb/net/
http://programmeer.pagina.nl/
http://forum.visualbasic.be/default.asp

De laatste 2 sites zijn in 't Nederlands, maar zoals je weet is Engels de voertaal op 't net (en Chinees is in opkomst... o dear!)

Als je met een simpel compressie progje gaat beginnen, raad ik aan om run-length coding te nemen. Je maakt dan 2 command-line progjes; Bv. comp.exe en decomp.exe, die resp. een file compressen en decompressen. Als je dat onder de knie hebt, kun je andere algo's gaan proberen.

Hier is nog een starters linkje over data compressie: http://computer.howstuffworks.com/file-compression.htm

Suc6.
User avatar
Webmaster
Beheerder
 
Posts: 1848
Joined: Sat 14 Aug 2010, 13:21

Re: Fractal software van Iterated Systems

Postby Webmaster » Tue 17 Aug 2010, 20:12

From: Troebelwater

@M.V.
chinees, had ik geen rekening mee gehouden, aaaaaaarrrgggh 10.000 karakters extra :)
Zo snel zal het wel niet lopen.

Maar goed je hebt me in ieder geval iets gegeven om na te jagen.
'k ga es een kijkje nemen bij how stuf works, heb ik in het verleden wel dingen van gelezen.
Vervolgens met die aanpak van die 2 proggies.

Thnks voor de hulp
User avatar
Webmaster
Beheerder
 
Posts: 1848
Joined: Sat 14 Aug 2010, 13:21

Re: Fractal software van Iterated Systems

Postby Webmaster » Tue 17 Aug 2010, 20:19

From: Drazic

Waarom ligt Jeroens/Hans site al zo lang plat? Is ie er mee gekapt ?
User avatar
Webmaster
Beheerder
 
Posts: 1848
Joined: Sat 14 Aug 2010, 13:21

PreviousNext

Return to Forum Archief (wwww.debroncode.nl)