Waanzinnige uitvinding van de eeuw

Waanzinnige uitvinding van de eeuw

Waanzinnige uitvinding van de eeuw

Postby Johan1951 » Wed 16 Feb 2011, 20:24

From: SweetBilal

Jan Sloot

Op tv (netwerk, ned 1) kwam een documentaire over Jan Sloot. Dit was een man die bezig was met een nieuwe broncode voor computers. Het was een uitvinding met veel potentie, volgens veel mensen. Een werelduitvinding.

Hij kon met een chip in een kastje, aangesloten op een laptop, 16 films tegelijk supersnel laten afspelen. Elke film was in een paar seconde klaar met afspelen en dat zonder het gebruiken van de HD.

Pieper van Philips zag een grote toekomst in deze nieuwe broncode. Er werd zelfs een bedrijf rondom deze uitvinding opgericht.

Sloot hield de uitvinding altijd voor zich en liet er niet veel over weten. Hij was bang dat iemand met het idee zou weglopen. Echter, 1 dag voordat hij zijn uitvinding aan een notaris zou geven, overlijdt hij aan een hartaanval.
De zoon van Jan Sloot had het idee dat iemand wel een handje had geholpen bij de dood van zijn vader.

Aanstaande zondag (12 September 2004) bij Netwerk deel 2 van dit verhaal.
Kijken dus; erg interessant.

Het Sloot Digital Coding System (soes) zou de wereld opschudden: een nieuw alfabet voor digitale informatieopslag dat niet langer meer gebruik maakt van het binaire stelsel van nulletjes en eentjes, maar een veel efficientere methode hanteert. Het principe werkte ogenschijnlijk simpel. Net zoals er voor een stuk tekst maar een beperkt aantal karakters beschikbaar is, wordt een film uit een eindig aantal kleuren en geluiden opgebouwd. Al die basisgegevens werden in vijf algoritmes in vijf verschillende geheugens opgeslagen. Bij de opslag van films zou ieder algoritme een maximale omvang van 74 megabyte krijgen. In totaal dus 370 megabyte: de motor van de vinding. Het enige wat nodig was om die te starten was een passende sleutel. Sloot berekende voor iedere bladzijde van een boek, of ieder beeld van een film, een unieke code waarvan het geheel ook weer resulteerde in een unieke code. Die laatste code, de sleutel, nam slechts één kilobyte geheugen in beslag, ongeacht de lengte van de film of de dikte van het boek. Op één simpele chipkaart konden op die manier tientallen sleutels worden opgeslagen. Iemand zou bijvoorbeeld, tegen betaling, met een gsm binnen enkele seconden de sleutels van een aantal films kunnen verkrijgen om die thuis via een afspeler met de basisalgoritmes te bekijken. Een technologie kortom, met een onvoorstelbaar potentieel voor creatieve destructie. Alle geluidsdragende industrieen - cd, dvd, tape, diskette - zouden niet lang meer bestaan. Bedrijven die miljarden investeren in glasvezelnetwerken evenmin. Het aloude koperdraadje zou plotseling weer goud waard zijn. Hetzelfde geldt voor gsm. En wat te denken van alle denkbare vormen van consumentenelektronica die beeld en geluid of andere informatie voortbrengen? Niets zou hetzelfde blijven. Het bedrijf met de licenties op SDCS zou, zo stelde Roei Pieper handenwrijvend vast, honderden miljarden dollars waard zijn.

http://www.gids.nl/techno/jan-sloot.html



Bron: http://forums.marokko.nl/archive/index. ... 60434.html
User avatar
Johan1951
 
Posts: 3752
Joined: Tue 31 Aug 2010, 17:04

Re: Waanzinnige uitvinding van de eeuw

Postby Johan1951 » Mon 21 Feb 2011, 07:09

From: Yougourthen

SweetBilal schreef:
Jan Sloot

Op tv (netwerk, ned 1) kwam een documentaire over Jan Sloot. Dit was een man die bezig was met een nieuwe broncode voor computers. Het was een uitvinding met veel potentie, volgens veel mensen. Een werelduitvinding.

Hij kon met een chip in een kastje, aangesloten op een laptop, 16 films tegelijk supersnel laten afspelen. Elke film was in een paar seconde klaar met afspelen en dat zonder het gebruiken van de HD.

Pieper van Philips zag een grote toekomst in deze nieuwe broncode. Er werd zelfs een bedrijf rondom deze uitvinding opgericht.

Sloot hield de uitvinding altijd voor zich en liet er niet veel over weten. Hij was bang dat iemand met het idee zou weglopen. Echter, 1 dag voordat hij zijn uitvinding aan een notaris zou geven, overlijdt hij aan een hartaanval.
De zoon van Jan Sloot had het idee dat iemand wel een handje had geholpen bij de dood van zijn vader.

Aanstaande zondag (12 September 2004) bij Netwerk deel 2 van dit verhaal.
Kijken dus; erg interessant.

Het Sloot Digital Coding System (soes) zou de wereld opschudden: een nieuw alfabet voor digitale informatieopslag dat niet langer meer gebruikmaakt van het binaire stelsel van nulletjes en eentjes, maar een veel efficientere methode hanteert. Het principe werkte ogenschijnlijk simpel. Net zoals er voor een stuk tekst maar een beperkt aantal karakters beschikbaar is, wordt een film uit een eindig aantal kleuren en geluiden opgebouwd. Al die basisgegevens werden in vijf algoritmes in vijf verschillende geheugens opgeslagen. Bij de opslag van films zou ieder algoritme een maximale omvang van 74 megabyte krijgen. In totaal dus 370 megabyte: de motor van de vinding. Het enige wat nodig was om die te starten was een passende sleutel. Sloot berekende voor iedere bladzijde van een boek, of ieder beeld van een film, een unieke code waarvan het geheel ook weer resulteerde in een unieke code. Die laatste code, de sleutel, nam slechts één kilobyte geheugen in beslag, ongeacht de lengte van de film of de dikte van het boek. Op één simpele chipkaart konden op die manier tientallen sleutels worden opgeslagen. Iemand zou bijvoorbeeld, tegen betaling, met een gsm binnen enkele seconden de sleutels van een aantal films kunnen verkrijgen om die thuis via een afspeler met de basisalgoritmes te bekijken. Een technologie kortom, met een onvoorstelbaar potentieel voor creatieve destructie. Alle geluidsdragende industrieen - cd, dvd, tape, diskette - zouden niet lang meer bestaan. Bedrijven die miljarden investeren in glasvezelnetwerken evenmin. Het aloude koperdraadje zou plotseling weer goud waard zijn. Hetzelfde geldt voor gsm. En wat te denken van alle denkbare vormen van consumentenelektronica die beeld en geluid of andere informatie voortbrengen? Niets zou hetzelfde blijven. Het bedrijf met de licenties op SDCS zou, zo stelde Roei Pieper handenwrijvend vast, honderden miljarden dollars waard zijn.

http://www.gids.nl/techno/jan-sloot.html

Ik heb het eerste deel gezien en ik vond het een triestig verhaal. Phillips is met alles gaan lopen en vond het nog nodig om de uitvinder via een slinkse manier om te brengen. Die man zou op handen gedragen moeten worden maar in plaats daarvan raakt hij in de vergetelheid.
User avatar
Johan1951
 
Posts: 3752
Joined: Tue 31 Aug 2010, 17:04

Re: Waanzinnige uitvinding van de eeuw

Postby Johan1951 » Mon 21 Feb 2011, 07:10

From: Homingdevice

Dit is een HOAX, met een beetje verstand kan je dit wel zelf bedenken.

een transistor werkt per definitie met 0 of 1, aan of uit. alleen met software kan je hier niets aan doen.

Dan over die opslag, dat is ook Bull, stel je hebt die kode, die kode is heel klein, dan kan heb je zeg maar 100.000.000 unieke mogelijkheden. Alleen als je alle unique pagina's van boeken, pagina's van internet en frames van films bekijkt dat kom je er vanzelf achter dat je veeeeeel en veeeel meer unike codes nodig hebt.

Zie het maar zo, iemand krijgt een kode deze mag 2 cijfers lang zijn. 00 tot 99 dus. En als iemand deze code krijgt zou je moeten weten welke post er op marokko.nl wordt gebruikt.

ps.
1) dit is al jaren oud "nieuws"
2) de "uitvinder" heeft nooit toegestaan dat zijn kastje werd opgengemaakt.
3) de "uitvinder" wilde niet dat iemand anders het bediende als hijzelf.
4) De "uitvinder" wilde alleen maar tijdens de demonstratie films gebruiken die hij zelf had uitgezocht.

Die man is een grote oplichter.
User avatar
Johan1951
 
Posts: 3752
Joined: Tue 31 Aug 2010, 17:04

Re: Waanzinnige uitvinding van de eeuw

Postby Johan1951 » Mon 21 Feb 2011, 07:11

From: Lepa_brena

Homingdevice schreef:
Dit is een HOAX, met een beetje verstand kan je dit wel zelf bedenken.

een transistor werkt per definitie met 0 of 1, aan of uit. alleen met software kan je hier niets aan doen.

Dan over die opslag, dat is ook Bull, stel je hebt die kode, die kode is heel klein, dan kan heb je zeg maar 100.000.000 unieke mogelijkheden. Alleen als je alle unique pagina's van boeken, pagina's van internet en frames van films bekijkt dat kom je er vanzelf achter dat je veeeeeel en veeeel meer unike codes nodig hebt.

Zie het maar zo, iemand krijgt een kode deze mag 2 cijfers lang zijn. 00 tot 99 dus. En als iemand deze code krijgt zou je moeten weten welke post er op marokko.nl wordt gebruikt.

ps.
1) dit is al jaren oud "nieuws"
2) de "uitvinder" heeft nooit toegestaan dat zijn kastje werd opgengemaakt.
3) de "uitvinder" wilde niet dat iemand anders het bediende als hijzelf.
4) De "uitvinder" wilde alleen maar tijdens de demonstratie films gebruiken die hij zelf had uitgezocht.

Die man is een grote oplichter.

JAaaaaaah makkelijk gepraat achteraf. Damn als jij zo een grote genie was, dan was je allang ontdekt,maar dat is dus nog steeds niet gebeurd en je hebt ook geen geschiedenis geschreven dus ik zou maar niet al te hoog van de toren blazen mannetje!

Wel zo makkelijk om de mensen hier op marokko.nl te imponeren met je mbo-it! :roll:
User avatar
Johan1951
 
Posts: 3752
Joined: Tue 31 Aug 2010, 17:04

Re: Waanzinnige uitvinding van de eeuw

Postby Johan1951 » Mon 21 Feb 2011, 07:13

From: Homingdevice

Lepa_brena schreef:
JAaaaaaah makkelijk gepraat achteraf. Damn als jij zo een grote genie was, dan was je allang ontdekt,maar dat is dus nog steeds niet gebeurd en je hebt ook geen geschiedenis geschreven dus ik zou maar niet al te hoog van de toren blazen mannetje!

Wel zo makkelijk om de mensen hier op marokko.nl te imponeren met je mbo-it! :roll:

???

gepraat achteraf? dit had ik vooraf ook wel kunnen vertellen.

Nee, ik heb geen geschiedenis geschreven.

Je hoeft niet echt slim te zijn, zelfs geen eens verstand van IT te hebben om te snappen dat dit een HOAX is.

Je moet gewoon evenveel CODES te hebben als unieke producten.

PS. ik heb geen MBO gedaan en ook geen IT.
User avatar
Johan1951
 
Posts: 3752
Joined: Tue 31 Aug 2010, 17:04

Re: Waanzinnige uitvinding van de eeuw

Postby Johan1951 » Mon 21 Feb 2011, 07:15

From: Lepa_brena

Homingdevice schreef:
???

gepraat achteraf? dit had ik vooraf ook wel kunnen vertellen.

Nee, ik heb geen geschiedenis geschreven.

Je hoeft niet echt slim te zijn, zelfs geen eens verstand van IT te hebben om te snappen dat dit een HOAX is.

Je moet gewoon evenveel CODES te hebben als unieke producten.

PS. ik heb geen MBO gedaan en ook geen IT.

Luister homingdevice
:o
je hebt me uitgeluld. Zonder een verkeerd woord of gescheld en daar heb ik respect voor.
VAndaar dat ik ook reageer.

PS. Ik kan verder niet inhoudelijk op je tekst reageren aangezien ik geen verstand heb van computers enz. Maar het leek me stug dat een geniale uitvinder er zolang over doet en dat het zelfs een rapportage in een gerespecteerd programma waard is...en dat jij dan met een of andere stelling komt waardoor je beweert dat het ontzettend simpel is.
Maar goed 't is jouw woord tegen de zijne ;) en je hebt me nogal geimponeerd met je 'computerkennis' vandaar dat ik me excuses aanbied.

Ik hoop dat je t waard bent :P en dat je geen onzin verkoopt aan goedgelovigen zoals ik.
User avatar
Johan1951
 
Posts: 3752
Joined: Tue 31 Aug 2010, 17:04

Re: Waanzinnige uitvinding van de eeuw

Postby Johan1951 » Mon 21 Feb 2011, 07:17

From: Homingdevice

Lepa_brena schreef:
Luister homingdevice
:o
je hebt me uitgeluld. Zonder een verkeerd woord of gescheld en daar heb ik respect voor.
VAndaar dat ik ook reageer.

PS. Ik kan verder niet inhoudelijk op je tekst reageren aangezien ik geen verstand heb van computers enz. Maar het leek me stug dat een geniale uitvinder er zolang over doet en dat het zelfs een rapportage in een gerespecteerd programma waard is...en dat jij dan met een of andere stelling komt waardoor je beweert dat het ontzettend simpel is.
Maar goed 't is jouw woord tegen de zijne ;) en je hebt me nogal geimponeerd met je 'computerkennis' vandaar dat ik me excuses aanbied.

Ik hoop dat je t waard bent :P en dat je geen onzin verkoopt aan goedgelovigen zoals ik.

Ik verkoop geen onzin aan goedgelovigen dat deed dat mannetje (of probeerde het tenminste).

Ik vind ook niets uit, ik zeg alleen dat wat hij zegt bewijsbaar onzin is.
User avatar
Johan1951
 
Posts: 3752
Joined: Tue 31 Aug 2010, 17:04

Re: Waanzinnige uitvinding van de eeuw

Postby Johan1951 » Mon 21 Feb 2011, 07:18

From: Barbarian

Homingdevice schreef:
Ik verkoop geen onzin aan goedgelovigen dat deed dat mannetje (of probeerde het tenminste).

Ik vind ook niets uit, ik zeg alleen dat wat hij zegt bewijsbaar onzin is.

zouden er ook methodes zijn die jouw het zwijgen konden opleggen??
Ik kan er wel 6 miljoen bedenken trouwens..... :cool:

Volgens mij ben ik een genie... :roll:

met een vriendelijke masseltopf,

Barbarian.......
User avatar
Johan1951
 
Posts: 3752
Joined: Tue 31 Aug 2010, 17:04

Re: Waanzinnige uitvinding van de eeuw

Postby Johan1951 » Mon 21 Feb 2011, 07:20

From: SweetBilal

Homingdevice schreef:
Dit is een HOAX, met een beetje verstand kan je dit wel zelf bedenken.

een transistor werkt per definitie met 0 of 1, aan of uit. alleen met software kan je hier niets aan doen.

Die man is een grote oplichter.

Nou homingdevice, dat is het hem nou juist, deze uitvinding is niet gebaseerd op het binair opslaan van de hele film. Het is immers ook zo dat we maar 26 letters in de alfabet hebben om oneindig veel boeken te schrijven.

Het is namelijk zo dat de algoritmes waar de codering bevind om beeld te beschrijven als basis in het kastje bevind. Dat is mathematisch vastgelegd. En zoals je weet kan je via wiskundige wegen bepaalde formules afleiden van anderen.

En dan kom je tot een simpeler formule dat dan de sleutel is tot de hogere formules. Deze is dan maar 1k groot. Dit is heel goed mogelijk in de wiskunde. Het werkt dus namelijk op basis van indexering.

En als iemand zo een kastje heeft waar de hoofd algoritmes bevinden dan heb je inderdaad alleen maar 1 sleutel nodig dat uniek is, welke je toegang verschaft tot de rest van de informatie.

Als je beredeneert met de huidige opslag methode dan klinkt het inderdaad onzin ja. Maar zoals eerder gezegd het heeft niks met binair (o of 1-nen) te maken.

Daar komt nog bij dat die ex topman van de KPN, Roel Pieper zelf een afgestudeerde professor van de TU was. En zelf heeft hij dus veel verstand van wiskunde. Hij heeft speciaal voor deze uitvinding KPN verlaten om een bedrijf rondom deze uitvinding op te zetten. En hij verdiende bij KPN vast veel meer dan jij en ik bij elkaar. En geloof me, deze Roel Pieper is geen kleine jongen, hij had zelf de direkte nummer van Bill Gates op zak en andere top mensen in de IT.

Als hij zijn functie bij KPN zo opzij durfde te zetten voor deze uitvinding van Jan Sloot dan wist hij heel erg goed wat hij in handen had.

Wat technology betreft moet je heel voorzichtig zijn om te zeggen dat iets onmogelijk is.
Lees hieronder maar het verhaal van de Eindhovense student G. Uytdewilligen:

EINDHOVEN - De Eindhovense student G. Uytdewilligen heeft een eeuwenoud wiskundig probleem gekraakt. Na twee jaar puzzelen heeft hij een formule bedacht waarmee de nulpunten van elke wiskundige vergelijking berekend kunnen worden.

Fontys Hogeschool Toegepaste Natuurwetenschappen in Eindhoven, waar Uytdewilligen student is, noemt de ontdekking donderdag een "enorme wiskundige doorbraak". Sinds de Egyptenaren proberen wetenschappers en wiskundigen het probleem op te lossen. De laatste stap op dit gebied werd gezet in 1832.

Voor Uytdewilligen was het juist gezien die eeuwenlange worsteling "een uitdaging" het puur theoretische vraagstuk op te lossen. "Ik voelde me altijd al thuis in het denken in abstracties. Vooral de hogegraadsvergelijking van de nulpunten intrigeerde me omdat wetenschappers hier al sinds eeuwen een oplossing voor proberen te vinden."
User avatar
Johan1951
 
Posts: 3752
Joined: Tue 31 Aug 2010, 17:04

Re: Waanzinnige uitvinding van de eeuw

Postby Johan1951 » Mon 21 Feb 2011, 07:21

From: SweetBilal

Yougourthen schreef:
Ik heb het eerste deel gezien en ik vond het een triestig verhaal. Phillips is met alles gaan lopen en vond het nog nodig om de uitvinder via een slinkse manier om te brengen. Die man zou op handen gedragen moeten worden maar in plaats daarvan raakt hij in de vergetelheid.

Nou, het was niet Philips die met de uitvinding weg is gelopen.
Het was de topman Roel Pieper die bij Philips werkte die dat deed. Hij heeft bij Philips dubbel spel gespeeld en vertelde aan Philips dat de uitvinding niet de moeite waard was.
Vervolgens is hij zelf met de uitvinder Jan Sloot in zee gegaan om een bedrijf op te zetten rondom die uitvinding.
Hij zal wel denken; waarom zoiets groots aan mijn baas geven en niet zelf houden.

Maar het is natuurlijk niet zeker of Jan Sloot een natuurlijke dood is gestorven of dat hij door zijn eigen hartproblemen ten onder is gegaan. Dit opent wel vele discussies in de richting van conspiricies.
User avatar
Johan1951
 
Posts: 3752
Joined: Tue 31 Aug 2010, 17:04


Return to Marokko.nl (0904)

cron