Dossier: de Broncode

Dossier: de Broncode

Dossier: de Broncode

Beitragvon Johan1951 » Mi 16 Feb 2011, 21:33

From: KAAP


In dit Topic de officiële beschouwingen van de Broncode. Volgens mij is de hele heisa rondom de code van Jan sloot nogal commercieel geënt. Zoals ik eerder in een van mijn reacties al schreef: de boekverkopen van Eric Smits' werkstukje zullen hem dankzij al deze aandacht in elk geval geen windeieren leggen.

Enfin, zoals Redmar al schreef: het officiële Broncode le Métropolitain dossier!




Bron: http://www.lemetropolitain.nl/ro_topic.php?topic_id=30&pg=1&vw=1
Benutzeravatar
Johan1951
 
Beiträge: 3752
Registriert: Di 31 Aug 2010, 17:04

Re: Dossier: de Broncode

Beitragvon Johan1951 » Mo 21 Feb 2011, 07:30

From: Redmar

Fipo! :P
Benutzeravatar
Johan1951
 
Beiträge: 3752
Registriert: Di 31 Aug 2010, 17:04

Re: Dossier: de Broncode

Beitragvon Johan1951 » Mo 21 Feb 2011, 07:31

From: KAAP

Zie vandaag de rubriek Forum van de Volkskrant: er is een reactie geplaatst op de column van Ronald Plasterk. De broncode blijft leven. Ik ben benieuwd naar de reactie van Plasterk aankomende vrijdag in zijn column.
Benutzeravatar
Johan1951
 
Beiträge: 3752
Registriert: Di 31 Aug 2010, 17:04

Re: Dossier: de Broncode

Beitragvon Johan1951 » Mo 21 Feb 2011, 07:32

From: Redmar

Typ hem eens over Tjeu :)
Benutzeravatar
Johan1951
 
Beiträge: 3752
Registriert: Di 31 Aug 2010, 17:04

Re: Dossier: de Broncode

Beitragvon Johan1951 » Mo 21 Feb 2011, 07:33

From: KAAP

Redmar schreef:
Typ hem eens over Tjeu :)

Als ik tijd had.... Wellicht later vanavond, op een 'leeg' moment.
Benutzeravatar
Johan1951
 
Beiträge: 3752
Registriert: Di 31 Aug 2010, 17:04

Re: Dossier: de Broncode

Beitragvon Johan1951 » Mo 21 Feb 2011, 07:35

From: KAAP

uit de Volkskrant van 28 september 2004, de katern Forum:
Code Sloot is geen broodje aap.

Volgens Ronald Plasterk (Forum, 24 september) is het onmogelijk dat de broncode (Sloot Digital Coding System) van de overleden heer Sloot bestaat.
Naar mijn mening is de benadering van Plasterk onjuist, omdat hij uitgaat van de verkeerde uitgangspunten.
In Plasterks wordt namelijk een verband gezocht tussen 'de sleutel' van Sloot (een bestand met een grootte van ongeveer 4kb, welke door middel van vijf algoritmen wordt gedecomprimeerd toto een volwaardige film met zeer beperkt kwaliteitsverlies) en de verscheidenheid aan aan filmtitels die er vervolgens mogelijk zijn. hierbij wordt een berekening aangegeven, waarop ik geen enkele aanmerking heb.
Echter, Plasterk gaat er hier vanuit dat het systeem met het binaire stelsel werkt. Wie zich iets meer verdiept heeft in het verhaal van Sloot, weet dat hij het binaire stelsel volledig heeft losgelaten en terug is gegaan naar de oorspong van elektronische dataopslag. Sloot werkte met een vele malen efficiëntere manier van opslaan van elektronische informatie. hierdoor wordt de stelling van Plasterk, die vanuit het binaire stelsel beredeneert, teniet gedaan.
Dat er een discussie ontstaat over de (on)mogelijkheid van de vinding is terecht. Maar laten we dan beginnen met de juiste uitgangsgegevens. De vinding is daarvoor te bijzonder en kan voorlopig niet worden afgedaan als een broodje aap.

D. Rothe

De auteur is ingenieur.
Typefouten voorbehouden. :P

Voor alle duidelijkheid (met name voor de generalisten onder ons) de auteur van dit artikel beweert niets over het bestaan van de broncode, hij pleit alleen voor het juist te nemen uitgangspunt in de discussie.
Benutzeravatar
Johan1951
 
Beiträge: 3752
Registriert: Di 31 Aug 2010, 17:04

Re: Dossier: de Broncode

Beitragvon Johan1951 » Mo 21 Feb 2011, 07:39

From: PjotrPP

Toch jammer dat sommige mensen niet doorlezen..... vooral dat stukje over binair wordt vaak aangehaald terwijl het daar juist niets mee te maken heeft...

Vooralsnog geloof ik nog steeds dat het mogelijk is wat Sloot gedaan heeft :) Helaas mis ik de kennis om het hem na te doen, maar ja, ik ben ook geen electrotechnicus.... En nee, ik heb ook niet meer verstand van verzekeringen... Ik weet alleen dat mensen die afsluiten als ze met mij meegaan....

Garoetend,

Pjotr
Benutzeravatar
Johan1951
 
Beiträge: 3752
Registriert: Di 31 Aug 2010, 17:04

Re: Dossier: de Broncode

Beitragvon Johan1951 » Mo 21 Feb 2011, 07:40

From: Pseudo-naam

PjotrPP schreef:
Toch jammer dat sommige mensen niet doorlezen..... vooral dat stukje over binair wordt vaak aangehaald terwijl het daar juist niets mee te maken heeft...

Goed... ga jij tegenwoordig samenvattingen geven van wat er de post daarvoor gezegd is?
Benutzeravatar
Johan1951
 
Beiträge: 3752
Registriert: Di 31 Aug 2010, 17:04

Re: Dossier: de Broncode

Beitragvon Johan1951 » Mo 21 Feb 2011, 07:41

From: Redmar

Is een fijne eigenschap opzich :)
Benutzeravatar
Johan1951
 
Beiträge: 3752
Registriert: Di 31 Aug 2010, 17:04

Re: Dossier: de Broncode

Beitragvon Johan1951 » Mo 21 Feb 2011, 07:42

From: KAAP

Het verhaal gaat verder!
De Broncode wordt verfilmd

AMSTERDAM - Het boek van Quote-journalist Eric Smit, De Broncode, wordt verfilmd door Rinkel Film Productions. De regie is in handen van Pieter Kuijpers, die ook Van God Los en Off Screen regiseerde. De film draait eind 2006 of begin 2007 in de bioscoop, lieten uitgeverij Podium en Rinkel Film Productions vrijdag weten.

De Broncode is het waargebeurde verhaal van Jan Sloot, de man die beweerde een revolutionaire coderingstechnologie te hebben ontwikkeld. Roel Pieper, destijds topman van Philips, omarmde deze technologie. In 1999, kort na Piepers afscheid bij het elektronicaconcern, presenteerde hij het in Silicon Valley in de Verenigde Staten, het walahalla van technologie. De investeerders waren lovend, het grote geld zou binnenstromen. Sloot overleed echter en nam zijn ontdekking mee het graf in.

Smit is bijzonder tevreden met de verfilming van zijn boek, waaraan hij enkele jaren heeft gewerkt. Zo'n dertien filmmaatschappijen hadden interesse getoond, waaronder een aantal buitenlandse en de vermoorde cineast Theo van Gogh. "Uiteindelijk is voor Rinkel Film gekozen, omdat er meteen interactie was tussen de regisseur en mij", aldus Smit. De film moet een tragikomedie worden, met veel zwarte humor.

De schrijver is gevraagd betrokken te blijven bij het project. Een klein rolletje in de film ziet hij ook wel zitten. "Als barman misschien, of als iemand die Pieper lastig valt op straat."

De opnames beginnen in 2006. Wie de hoofdrollen gaan spelen, is nog niet bekend. Van het boek zijn tot nu toe 30.000 expemplaren verkocht.

Pieter Kuijpers regisseert met De Broncode zijn tweede Philips-gerelateerde film. Off Screen waarvan de première in januari plaatsvindt, gaat over de gijzeling in de Rembrandttoren in Amsterdam, maart 2002. Een verwarde man protesteerde met de gijzeling tegen breedbeeld-tv's van Philips, volgens hem zaten daar geheime boodschappen in verborgen.

© 1996-2004 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
Benutzeravatar
Johan1951
 
Beiträge: 3752
Registriert: Di 31 Aug 2010, 17:04


Zurück zu Le Métropolitain (1204)

cron