De Broncode

De Broncode

Re: De Broncode

Beitragvon Michael1954 » Sa 23 Okt 2010, 18:53

From: Mike

SpongeBob schreef:
Ik heb even een rekensommetje gemaakt:

we hebben dus een kaart van 64kB
er staan 16 films op
dat is 64/16 = 4kB per film
4kB = 4096 bytes = 32768 bits
1 film duurt (ongeveer) 1,5 uur = 90 minuten = 5400 seconde * 25fps = 135000 frames
komt uit op 4,1 frames per BIT (dus 0 of 1)
:lol: geloof je het zelf?

Ja maar zoals de filmpjes al zeiden meneer broncode had een eigen code ontwikkeld.

Dus om het te gaan vergelijken met andere codes heeft dus geen zin
Benutzeravatar
Michael1954
 
Beiträge: 3618
Registriert: So 22 Aug 2010, 16:39

Re: De Broncode

Beitragvon Michael1954 » Sa 23 Okt 2010, 18:54

From: PeeCee

Mike schreef:
Microsoft haal je niet onderuit hoor zij leveren het besturings systeem :) en als je de docu gezien hebt dan zag je ook dat alles draaide op windows.

Als jij een broncode kunt maken voor een programma kun je dat ook voor een besturingssysteem waarmee je M$ kan verslaan denk ik.
Benutzeravatar
Michael1954
 
Beiträge: 3618
Registriert: So 22 Aug 2010, 16:39

Re: De Broncode

Beitragvon Michael1954 » So 24 Okt 2010, 07:08

From: SpongeBob

In die 32kbits zouden dus niet alleen alle bestaande films passen, maar ook films die nog geschreven worden.
Ik blijf erbij dat het onmogelijk is. Een lopende terminator zou dan nog met 2 bits per frame kunnen (2^2 = 4 mogelijkheden, waarbij je voor elke windrichting een optie hebt), maar alleen al een plaatje van de terminator met de hoogst mogelijke compressie is al meer dan 32kbit. 32 kbit = 4kB , een geanimeerde smile is al meer dan dat !
Benutzeravatar
Michael1954
 
Beiträge: 3618
Registriert: So 22 Aug 2010, 16:39

Re: De Broncode

Beitragvon Michael1954 » So 24 Okt 2010, 07:10

From: Kwakkie

PeeCee schreef:
Dat vraag ik me af.
Dit is concurentie ten top, en tuurlijk haal je er bedrijven mee onderuit zoals Microsoft, maar zo werkt het toch.
Daarbij zou ik niet begrijpen waarom de wereld er niet klaar voor is.

Zoals Spongebob al zegt, het is gewoon niet geloofwaardig. 1 ASCII tegen is al 1 bit en dat kan niet lager aangezien er toch iets is wat de machine moet vertellen wat te doen en dat niet kan in een paar tekens.

Dat komt juist OMDAT je in bits denkt... wij zegt dat de uitvinder bits gebruikt dan?
Men gebruikt bits omdat deze makkelijk te hanteren zijn(er zijn immers maar 2 keuzes), stel nou dat je 8 gebruikt als standaard, 8x8x8x8x8x8x8x8 opties alleen is dit veel moeilijk te maken ed.... het vereist alleen een supergoede rekensom om dit te 'rangschikken'

Maar goed, dat is dan ff een snelle beredenering van 1 minuut werk en misschien heb ik het mis maar ik bedoel te zeggen dat je verder moet kijken dan methodes die nu gebruikt worden... :)
Benutzeravatar
Michael1954
 
Beiträge: 3618
Registriert: So 22 Aug 2010, 16:39

Re: De Broncode

Beitragvon Michael1954 » So 24 Okt 2010, 07:11

From: SpongeBob

Kwakkie schreef:
Dat komt juist OMDAT je in bits denkt... wij zegt dat de uitvinder bits gebruikt dan?
Men gebruikt bits omdat deze makkelijk te hanteren zijn(er zijn immers maar 2 keuzes), stel nou dat je 8 gebruikt als standaard, 8x8x8x8x8x8x8x8 opties alleen is dit veel moeilijk te maken ed.... het vereist alleen een supergoede rekensom om dit te 'rangschikken'

Maar goed, dat is dan ff een snelle beredenering van 1 minuut werk en misschien heb ik het mis maar ik bedoel te zeggen dat je verder moet kijken dan methodes die nu gebruikt worden... :)

Die kaart (die gewoon in de winkels te koop is) is 64 kiloByte = 655356 bytes = 524288 bits

Je kan wel op een andere manier rangschikken, maar die pakweg half miljoen bits zijn een vaststaand feit.
Benutzeravatar
Michael1954
 
Beiträge: 3618
Registriert: So 22 Aug 2010, 16:39

Re: De Broncode

Beitragvon Michael1954 » So 24 Okt 2010, 07:13

From: Klootzak

PeeCee schreef:
Dat vraag ik me af.
Dit is concurentie ten top, en tuurlijk haal je er bedrijven mee onderuit zoals Microsoft, maar zo werkt het toch.
Daarbij zou ik niet begrijpen waarom de wereld er niet klaar voor is.

Zoals Spongebob al zegt, het is gewoon niet geloofwaardig. 1 ASCII tegen is al 1 bit en dat kan niet lager aangezien er toch iets is wat de machine moet vertellen wat te doen en dat niet kan in een paar tekens.

Ik denk dat het wel degelijk mogelijk is.
ASCII is ook ooit opgezet wie zegt dat zijn systeem hierop gebaseerd was(misschien heeft hij wel ASBIJ gemaakt), hij heeft niet geneoeg gegevens prijsgegeven om dit vast te stellen(athands dat zie je niet in de reportage)

Daarbij, microsoft heeft een verleden van chantage, omkoping, en het kapotmaken van ieder bedrijf wat hun mogelijk markt aanvalt, een voorbeeld: BeOs

Het is allemaal zo toevallig, hij zou zijn broncode op papier zetten en net als het af is gaat ie dood en is alles opgeruimt ?
kom nou dood gaan is goed mogelijk maar alles opgeruimt geloof ik niet.
zeker niet als je net die code af hebt, dan berg je die toch meteen op ?
Benutzeravatar
Michael1954
 
Beiträge: 3618
Registriert: So 22 Aug 2010, 16:39

Re: De Broncode

Beitragvon Michael1954 » So 24 Okt 2010, 07:14

From: Klootzak

PeeCee schreef:
de code niet van het kastje af geweest waarbij nooit gezegt kan worden of dit inderdaad besturing is of een emulatie hier van.
Daarbij zou een broncode in het bezit zijn van de eigenaar en kan hij het kastje rustig mee geven aangezien je het toch moet vertalen naar machine taal om dit echt te kunnen laten werken of top snelheid.

Wellicht hij was bang dat het ontcijfert was niet zo vreemd gezien het belang.
Benutzeravatar
Michael1954
 
Beiträge: 3618
Registriert: So 22 Aug 2010, 16:39

Re: De Broncode

Beitragvon Michael1954 » So 24 Okt 2010, 07:15

From: Klootzak

PeeCee schreef:
Als jij een broncode kunt maken voor een programma kun je dat ook voor een besturingssysteem waarmee je M$ kan verslaan denk ik.

Ook plus dat het voorbeeld in de tv uitzending niets zegt over de orginele code, die is er niet meer.
Dus weet je niet of het orginele "kastje" op windows draaide.
Benutzeravatar
Michael1954
 
Beiträge: 3618
Registriert: So 22 Aug 2010, 16:39

Re: De Broncode

Beitragvon Michael1954 » So 24 Okt 2010, 07:16

From: Klootzak

SpongeBob schreef:
Die kaart (die gewoon in de winkels te koop is) is 64 kiloByte = 655356 bytes = 524288 bits

Je kan wel op een andere manier rangschikken, maar die pakweg half miljoen bits zijn een vaststaand feit.

Klopt, maar het zegt nog niks over de programeercode.
en dus zijn die bitjes nietzeggend.
Benutzeravatar
Michael1954
 
Beiträge: 3618
Registriert: So 22 Aug 2010, 16:39

Vorherige

Zurück zu DMFnet (1004)

cron