Het compressiegeheim van Jan Sloot ontrafeld

Het compressiegeheim van Jan Sloot ontrafeld

Re: Het compressiegeheim van Jan Sloot ontrafeld

Beitragvon Michael1954 » So 17 Okt 2010, 08:00

From: Toiletpaper

lezen = lenen
Benutzeravatar
Michael1954
 
Beiträge: 3618
Registriert: So 22 Aug 2010, 16:39

Re: Het compressiegeheim van Jan Sloot ontrafeld

Beitragvon Michael1954 » So 17 Okt 2010, 08:01

From: Grr

Een crediet zegt me niet zoveel. Toen ik mijn eerste huis kocht dat nog gebouwd moest worden kreeg ik ook een crediet in de vorm van een hypotheek. Wel werd dat in porties uitgekeerd afhankelijk van het daadwerkelijk aanvangen en van de voortgang van de bouw van dat huis.

Ik stel me voor dat het hier ook zo zit. Zo meen ik dat in deze zaakk miljoenen aan Sloot zou worden overgemaakt NADAT hij met de billen bloot gegaan zou zijn. Dat is er niet van gekomen.
Benutzeravatar
Michael1954
 
Beiträge: 3618
Registriert: So 22 Aug 2010, 16:39

Re: Het compressiegeheim van Jan Sloot ontrafeld

Beitragvon Michael1954 » So 17 Okt 2010, 08:02

From: Toiletpaper

Ik stel me voor dat het hier ook zo zit. Zo meen ik dat in deze zaakk miljoenen aan Sloot zou worden overgemaakt NADAT hij met de billen bloot gegaan zou zijn. Dat is er niet van gekomen.

De bank had toegezegd 50 miljoen in het bedrijf te stoppen, en zou daarvoor 4% aandeel krijgen in het bedrijf. Het ging dus eigenlijk om een investering.

Dit soort afspraken zijn onvoorwaardelijk gedaan. Twee dagen na de toezegging van de bank overleedt Sloot, en plofte de zaak, niet gelijk, want Pieper probeerde nog te redden wat er te redden viel, dat was helaas helemaal niets.
http://webwereld.nl/articles/1406

Een constructie zoals jij die aangeeft bij jouw hypotheek is mij niet bekend, en ook niet voor de hand liggend. Want de 50 miljoen was bedoeld als risicodragend kapitaal, zoals dat gebruikelijk is bij aandeel in een bedrijf. Daar zijn geen tenzij's
Benutzeravatar
Michael1954
 
Beiträge: 3618
Registriert: So 22 Aug 2010, 16:39

Re: Het compressiegeheim van Jan Sloot ontrafeld

Beitragvon Michael1954 » So 17 Okt 2010, 08:03

From: Grr

Vooruit ik geef je in dezen gelijk.
Benutzeravatar
Michael1954
 
Beiträge: 3618
Registriert: So 22 Aug 2010, 16:39

Re: Het compressiegeheim van Jan Sloot ontrafeld

Beitragvon Michael1954 » So 17 Okt 2010, 08:04

From: Grr

Zojuist even naar de zolder geweest en het boek "de Broncode" van E. Smit er nog eens op na geslagen. Conclusie: ik herroep dat je gelijk had. Eerlijk gezegd dacht ik dat al hoor en gaf ik je alleen maar gelijk om niet naar de zolder te hoeven.

Op p. 222 kun je lezen dat de ABN/AMRO lieden stijf stonden van scepcis en dat de contracten over het krediet van 50 miljoen bol stonden van de voorwaarden. De belangrijkste daarvan was, dat er geen cent gemakt zou worden voordat (a) de broncode bij een notaris lag (b) er een US octrooiaanvrage was ingediend.

Het plan was (zie p. 224) om eerst een Nederlandse octrooiaanvrage in te dienen waarop de US vervolg octrooiaanvrage dan zou worden gebaseerd.

Zowel van (a) als (b) is NIETS terecht gekomen.

Nee, je kunt vast veel van ABN/AMRO (Rijkman Groenink incluis) zeggen maar in dezen niet meer dan dat ze er natuurlijk wel interesse in hadden om van ijzer goud te maken maar vooral dat ze - zoals ik al elders in deze draad gezegd heb - vast voor Pieper als een knipmes gebogen hebben met het oog op zijn bancaire tegoeden en zijn positie bij Philips, een bedrijf waarvan ABN/AMRO de huisbankier was. De bancaire tegoeden van Pieper bedragen overigens volgens mij geen tientallen miljoenen euros zoals in deze draad ergens gezegd is maar honderden miljoenen.

Verde volledigheidshalve en voor de goede orde nog dit: er bestonden wel NL octrooiaanvrage(n) over compressie methoden met Sloot als uitvinder die AL EERDER INGEDIEND waren. Daarover kun je op p. 260 lezen dat de inhoud daarvan VOLSTREKT ONTOEREIKEND was. Dat betreft overigens dezelfde octrooiaanvrage(n)waar "webb" hogerop in de draad naar verwezen heeft.
Benutzeravatar
Michael1954
 
Beiträge: 3618
Registriert: So 22 Aug 2010, 16:39

Re: Het compressiegeheim van Jan Sloot ontrafeld

Beitragvon Michael1954 » So 17 Okt 2010, 08:05

From: Theo-dor

Waar iedereen aan voorbij gaat is ook het volgende;
Stel dat de hele wereld inclu de financiele mee was gegaan, Sloot krijgt het geld om eea te ontwikkelen en op de markt te zetten. Maar hij is de charlatan waarvoor iedereen hem uit schijnt te willen maken... dan weet hij toch dat binnen no-time, enkele weken of op zijn best enkele maanden verder ontmaskert te zullen worden.
En dan ? Wat is het nut ?

Ik ken div 'uitvinders' en die zijn altijd overtuigd van hun vinding, laten het a la Sloot werkend zien maar doen altijd geheimzinnig over de clou.
Daar kan ik niet de conclusie uit trekken dat het dus niet kan, immers ik zie dat het kan en totdat het tegendeel bewezen is wil ik best mee gaan in het geloof dat het werkt.

Vliegen kon ook heel lang niet want de mens was zwaarder dan lucht en dus kon het niet, vogels was "an act of God" dat die wel konden vliegen, klaar.
Toch is de clou van het vliegen vrij simpel.
Benutzeravatar
Michael1954
 
Beiträge: 3618
Registriert: So 22 Aug 2010, 16:39

Re: Het compressiegeheim van Jan Sloot ontrafeld

Beitragvon Michael1954 » So 17 Okt 2010, 08:05

From: Grr

Menig uitvinder is misschien bovenmodaal gedreven en achterdochtig op het paranoide af maar dat maakt hem nog geen charlatan. Het grappige is dat er in de natuurwetenschap zo af en toe onderzoekers zijn die zo stellig in een eigen nieuwe theorie geloven dat ze fraude plegen bij het bewijzen van die theorie. Dat komt dan uiteraard uit en daardoor lijkt hun gedrag irrationeel. Soms betreft het zelfs een onbetwist toponderzoeker die zo zijn eigen totale en definitieve ondergang bewerkstelligt. Ook Sloot heeft dat m.i. gedaan. Je zou zijn op zich zelf hoogst waarschijnlijk natuurlijk dood m.i. best een soort zelfmoord kunnen noemen. In zijn geval - hij had geloof ik de LTS en nog nooit iets van nivo gepresteerd - kunnen een huizenhoog minderwaardigheidscomplex en een tomeloze ambitie ook meegespeeld hebben. Omkeren op een pad van fraude lijkt me verder ook niet zo heel gemakkelijk.

Geloven dat iets kan, kan uiteraard altijd. Je hebt dan uiteraard wel het terrein van de wetenschap verlaten. Ik geloof dat wetenschap een gemiddeld mens niet zo ligt. Zo heeft die bvb ook de neiging om in paranormale zaken te gaan geloven als zich dingen voordoen die weliswaar niet zo waarschijnlijk lijken maar toch door toeval verklaard kunnen worden. Oscar Wilde heeft het eens mooi gezegd. ¨Men do believe the impossible, never the improbable¨. De broncode vormt daar een aardige illustratie van.
Benutzeravatar
Michael1954
 
Beiträge: 3618
Registriert: So 22 Aug 2010, 16:39

Re: Het compressiegeheim van Jan Sloot ontrafeld

Beitragvon Michael1954 » So 17 Okt 2010, 08:06

From: Eerde

Daar kan ik wel in meegaan. Tot de tijd dat we het weten blijft het een geval van Schrödinger's Kat.
Benutzeravatar
Michael1954
 
Beiträge: 3618
Registriert: So 22 Aug 2010, 16:39

Re: Het compressiegeheim van Jan Sloot ontrafeld

Beitragvon Michael1954 » So 17 Okt 2010, 08:07

From: Anonymous Coward

Daar kan ik niet de conclusie uit trekken dat het dus niet kan, immers ik zie dat het kan en totdat het tegendeel bewezen is wil ik best mee gaan in het geloof dat het werkt.

Maar het tegendeel is bewezen. Alleen dringt dat niet helemaal door.
Benutzeravatar
Michael1954
 
Beiträge: 3618
Registriert: So 22 Aug 2010, 16:39

Re: Het compressiegeheim van Jan Sloot ontrafeld

Beitragvon Michael1954 » So 17 Okt 2010, 08:07

From: Eerde

Dat is dus niet bewezen, want velen hebben het zien werken, maar weten nog steeds niet hoe het werkt.
Alle demonstraties werkte het en dat is bewijs dat het werkt(e) en niet dat het niet werkte of bewezen is dat het niet werkte omdat men het werkend zag, dat kan dus niet.
Benutzeravatar
Michael1954
 
Beiträge: 3618
Registriert: So 22 Aug 2010, 16:39

VorherigeNächste

Zurück zu WebWereld (0808)

cron