Uitvinding van de eeuw

Uitvinding van de eeuw

Re: Uitvinding van de eeuw

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 10:37

From: Sandalf

Even de dingen die het verhaal onwaarschijnlijk maken op een rijtje:

- De man was een Nederlander.
- Hij is er al 20 jaar mee bezig en 20 jaar geleden was er niet zo'n brede belangstelling voor het efficient comprimeren van gegevens als nu.
- Niets sluit uit dat het een hoax is.
- Hij heeft het allemaal opgeborgen in een kluisje waarvan niemand weet waar het zich bevindt... (Hoe weten ze dan dat het in een kluisje ligt???)
- Hij stierf 1 DAG voor zijn ultieme voordracht waarmee hij alles naar buiten zou brengen.
- Hij heeft het allemaal alleen gedaan.
- Niemand weet er iets van of kan ook maar IETS terugvinden wat duidt op het bestaan van zo'n techniek.
- Alles in 1 getal? Yeah right... (veel te simpel idee voor zoiets extreems)
- Het kwam nooit in het echte journaal (RLT nieuws is niets echt natuurlijk...) of op de voorpagina's van de grote kranten.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinding van de eeuw

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 10:38

From: TlighT

Witte schreef:
M.a.w. de beste compressie techniek genereert een bitstring die maximale entropie heeft.

En je punt is...???? :?
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinding van de eeuw

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 10:38

From: Witte

Punt is dat compressie niet tot in het oneindige kan worden doorgevoerd. Op een gegeven moment is maximale entropie bereikt, en houdt het op.

Met huidige non-lossy compressie-technieken wordt al bijna maximale entropie bereikt.

Die dode kerel heeft gewoon een fabeltje zitten vertellen. Mensen die denken dat het kan, geloven ook nog in de Paashaas.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinding van de eeuw

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 10:39

From: Zetje01

Ik heb ook een flits van die netwerk-uitzending meegekregen. De desbetreffende uitvinder heette "Sloot".
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinding van de eeuw

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 10:44

From: Apoc2

Sandalf schreef:
Even de dingen die het verhaal onwaarschijnlijk maken op een rijtje:

- De man was een Nederlander.

Nou en?
- Hij is er al 20 jaar mee bezig en 20 jaar geleden was er niet zo'n brede belangstelling voor het efficient comprimeren van gegevens als nu.

Er zijn wel meer mensen met een vooruitziende blik geweest.
- Niets sluit uit dat het een hoax is.

Wanneer er grote namen als pieper genoemd worden vind ik dat zoiets uitsluit dat echt een hoax is.
- Hij heeft het allemaal opgeborgen in een kluisje waarvan niemand weet waar het zich bevindt... (Hoe weten ze dan dat het in een kluisje ligt???)

Hij heeft wel verteld dat hij het opgeborgen heeft maar niet waar omdat hij nogl paranoia was. Iets wat ik me kan voorstellen als de geschatte marktwaarde van je vinding 250 miljard is.
- Hij stierf 1 DAG voor zijn ultieme voordracht waarmee hij alles naar buiten zou brengen.

Hij stierf 2 of 3 dagen voor zijn ultieme voordracht. En waarom maakt dit het verhaal minder waar? Alsof hij expres doodgaat? Het was bekend dat hij hartpatiënt was.
- Hij heeft het allemaal alleen gedaan.

Dus? Hij heeft er ook behoorlijk lang over gedaan.
- Niemand weet er iets van of kan ook maar IETS terugvinden wat duidt op het bestaan van zo'n techniek.

Werkende prototypes waar de technici niets mee zouden kunnen.
- Alles in 1 getal? Yeah right... (veel te simpel idee voor zoiets extreems)

De maker zei ook dat het heel eenvoudig was. Daarom was hij zo paranoia. Hij zei dat wanneer hij een technicus maar een beetje informatie hoefde te geven en dat die zo in kon zien hoe de technologie werkte.
- Het kwam nooit in het echte journaal (RLT nieuws is niets echt natuurlijk...) of op de voorpagina's van de grote kranten.

Mijn pa vertelde er over dat het op de radio was geweest. Het stond op tweaker.net (ook niet de minste :)) en er was een documentaire over op Netwerk. Tevens vind ik het RTL journaal niet onderdoen voor de NOS. Misschien zelfs beter. SBS6 is idd een variant op het kleuterjournaal maar RTL niet.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinding van de eeuw

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 10:44

From: Raptorix

Ik zeg je dat ze gebruik hebben gemaakt van analoge opslag, digitaal haal je nooit zoveel ook niet met een uitzonderlijk goede compressie.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinding van de eeuw

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 10:45

From: Het

De maker zei ook dat het heel eenvoudig was. Daarom was hij zo paranoia. Hij zei dat wanneer hij een technicus maar een beetje informatie hoefde te geven en dat die zo in kon zien hoe de technologie werkte.

Dat vind ik op een of andere manier nog het boeiends.... Ik stel yhet me dan zo ongeveer voor:
[enorm offtopic, zelf verzonnen, maar het geeft wel weer hoe ik het zie]
Man zit al 20 jaar achter zijn bureautje te klooien met kastjes en dingetjes. Het lukt hem maar niet om een goede compressie te vinden. Totdat op een dag zijn vrouw bijvoorbeeld een kopje koffie binnenbrengt waarin hij een suikerklontje oplost. Dit geeft hem een lumineus idee... Hij brengt het ten uitvoer en het blijkt enorm tewerken.
[/offtopic]
Het is gewoon een dfeit dat de meeste belangrijke uitvindingen eigenlijk volgen uit dingen die te makkelijk zijn voor woorden. Denk aan dingen als het bbinaire stelsel (de man die een kikkeroog wilde nabouwen), de anti-aanbaklaag (de man die per ongeluk een beetje tefal spul op een ding morst), en zelfs het post-IT note'je (man die superlijm wilde uitvinden) zijn'te simpel voor woorden, je had er maar iets eerder aan moeten denken en je was multimiljonair geweest!
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinding van de eeuw

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 10:51

From: VipTweak

Sandalf schreef:
Even de dingen die het verhaal onwaarschijnlijk maken op een rijtje:

- De man was een Nederlander.

Ik ben het met je eens dat 20 jaar geleden een NLer niet zoveel kennis had, maar waarom niet?
- Hij is er al 20 jaar mee bezig en 20 jaar geleden was er niet zo'n brede belangstelling voor het efficient comprimeren van gegevens als nu.

Najuist wel, hierdoor is de milleniumbug ontstaan. Opslag was ontzettend duur, elk programma moest worden gechecked of het echt niet kleiner kon.
- Niets sluit uit dat het een hoax is.

Je zal dan eerder aan oplichterij gaan denken, maar er niets dat dat uitsluit nee.
- Hij heeft het allemaal opgeborgen in een kluisje waarvan niemand weet waar het zich bevindt... (Hoe weten ze dan dat het in een kluisje ligt???)

Hier ligt mijn probleem, er is toch iemand op deze aardbol die zijn kluis kan vinden??Al is het op een bank, iemand moet het toch weten??
- Hij stierf 1 DAG voor zijn ultieme voordracht waarmee hij alles naar buiten zou brengen.

Is idd wel verdacht, maar de stress kan najuist de oorzaak zijn.
- Hij heeft het allemaal alleen gedaan.

Waarschijnlijk basseert hij zijn theorie op andere ontwikkelingen. Heel veel ontwikkelingen in de IT zijn door individuen gemaakt.
- Niemand weet er iets van of kan ook maar IETS terugvinden wat duidt op het bestaan van zo'n techniek.

Klopt, deze man had blijkbaar geen sociaal leven en heeft het nooit in de kroeg of tegen zijn buurman vertelt. Ook is er niemand anders op het idee gekomen, vindt ik zelf ook wel verdacht trouwens.
- Alles in 1 getal? Yeah right... (veel te simpel idee voor zoiets extreems)

Mee eens, maar misschien werd het anders bedoelt, deze theorie zal niet uit 1 regeltje bestaan, eerder uit een boekwerk.
- Het kwam nooit in het echte journaal (RLT nieuws is niets echt natuurlijk...) of op de voorpagina's van de grote kranten.

RTL nieuws is beter dan het SBS, maar nog steeds minder dan het NOS. Wel is RTL nieuws wat persoonlijker, maar deze uitvinding had ook op CNN en de BBC gekomen hoor, dat is dus blijkbaar niet het geval.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinding van de eeuw

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 10:51

From: Apoc2

http://www.gelderlander.nl/CDA/regiopor ... 8_,00.html

Een heel verhaal er over.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinding van de eeuw

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 10:52

From: Raptorix

MM 1 ding is heel maf, via zoekmachines kom je geen steek verder, de naam van dat bedrijf niet, jan sloot niet en niemand niet.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Tweakers.net (0904)

cron