Uitvinding van de eeuw

Uitvinding van de eeuw

Re: Uitvinding van de eeuw

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 09:00

From: Apoc2

In de cel zit relatief weinig informatie

Dat is niet helemaal waar. Als je totale hoeveelheid DNA in een bevruchte eicel uitrolt (dat is het DNA van een onbevruchte eicel + DNA van een spermacel) dan krijg je een molekuul wat geloof ik lang genoeg is om er een paar keer mee heen en weer naar de zon te gaan.

Enkele honderden miljoenen km's dus !!! Bestaande uit alleen maar opeenvolgingen van A, C, G, en T nucleotiden. Dit zijn er echt miljarden. Dus ook een psermacel bevat extreem veel informatie. Is alleen heeeeel klein verpakt door allerlei ingenieuze opvouwsystemen.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinding van de eeuw

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 09:01

From: JimmyT

Dat is het hem juist. Dat demonstratiemodel werkt gewoon. Op een creditcard achtige schijfje stonden 32 films.

Juist dat was hetgene waar alle "deskundigen" :) zo van onder de indruk waren.

Dat is niet helemaal waar. Ze waren bij Philips geweest maar die hadden besloten dat het toch niet zo goed was als het leek.
Pieper was de enige die erin geloofde en wilde de uitvinding aan de man brengen toen hij bij Philips weg ging.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinding van de eeuw

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 09:01

From: Blobber

Pieper is 1x in Amerika geweest om een lecture over zijn uitvinding te geven aan een aantal industrielen, die zeer onder de indruk waren, daarna heeft hij zijn zoon met het prototype gestuurd omdat hij zelf toen al zware hartklachten had.Het prototype was een verzegeld kastje dat de zoon +- 1uur daar heeft UITGELEEND!Inspectie van de verzegeling toonde al snel aan dat er mee geknoeid was, ook met de aansluitingen voor randapparatuur was geknoeid, men heeft dus duidelijk geprobeerd het kastje zijn geheimen te ontfutselen...Kort daarom overleed prof. pieper en de miljoenen regels code waren niet meer te vinden, ook niet na inschakeling van gerenommeerde speurneuzen, prive detectives, politie etc.Het klinkt als een spannend verhaal, maar het schijnt wel echt waar te zijn.
Overigens heb ik wel eens van fractale compressie gehoord en compressie waarbij je als het ware een grafiek fit op de data en daar dan een formule voor berekent.Alleen lijkt me dan niet een compressie ratio 1:2000000 mogelijk...
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinding van de eeuw

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 09:02

From: Flamez

250 miljard ??

Tja er zijn mensen voor minder vermoord..
Ik vind wel dat ze wat originelers hadden kunnen verzinnen dan een hartaanval..

Hoewel ik het verder een erg vreemd verhaal vind.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinding van de eeuw

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 09:02

From: Apoc2

Pieper was volgens mij de oud directeur van Philips en niet de nu overleden oudvinder.

En dat er mee geknoeid is enzo betwijfel ik. Volgens mij zou hij dat kastje nooit uitlenen. Hij liet vaak zelfs mensen langskomen ipv dat hij bij hun langsging omdat hij bang was dat ze zijn "geheim" zouden ontdekken.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinding van de eeuw

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 09:03

From: JimmyT

Apoc2 schreef:
Pieper was volgens mij de oud directeur van Philips en niet de nu overleden oudvinder.

Inderdaad. Philips zag niets in de uitvinding. Pieper wel en die ging er na zijn vertrek bij Philips dan ook mee aan de slag. Maar het feit dat Philips er niets in zag bewijst voor mij dat het toch niet wat het gezegt wordt te zijn.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinding van de eeuw

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 10:34

From: VipTweak

1 ding begrijp ik niet.
Als die man dat papier zo goed in een kluisje opbergde en dat nu miljarden waard is, dan gaan er toch heel veel mensen elke tegel in NL omkeren??

Waarom huurt Microsoft dan niet heel veel mensen in om dat stukje te vinden??
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinding van de eeuw

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 10:35

From: -=Confuzer=-

HAHAHA :P
Dat is het hem juist. Dat demonstratiemodel werkt gewoon. Op een creditcard achtige schijfje stonden 32 films.

HAHAHAHAHA...

Echt niet dus... zo'n compressie kan gewoon niet...

Hoe meer data je hebt hoe beter je het kan compressen omdat dan grotere repeterende stukken voorkomen die identiek zijn...
32 films op een cd'tje zo groot(breed) als een creditcard kan dus gewoon niet...

Als je nu gaat praten dat je een oppervlak per molekuul of atoom kan omtoveren tot data storage unit ben ik meer impressed... Dan kan je op een cd'tje namelijk wel wat meer kwijt :)

Volgens mij zijn ze gewoon vies in de maling genomen...

Dat apparaat welke die creditcard las is die onderzocht? misschien zat daar wel een hidden HD'tje in ofzo... en op de creditcard de playlist om ze te benaderen :P
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinding van de eeuw

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 10:36

From: Apoc2

Tja dat Philips er niets in zag is idd vreemd. Maar een hoop andere bedrijven zagen er wel brood in.

Zo had de bank hem al een lening verstrekt van 50 miljoen gulden om de boel verder op poten te zetten.

Dat doet een bank toch ook niet zomaar?
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Uitvinding van de eeuw

Berichtdoor Johan1951 » vr 01 okt 2010, 10:36

From: Witte

De mate van Non-Lossy Compressie is afhankelijk van de 'entropie', ofwel de chaos.

Als je een bitstring hebt met een maximale entropie, m.a.w. het aantal enen en nullen is gelijk, en deze zijn willekeurig verdeelt over deze string, dan is deze string NIET te comprimeren, zonder verlies van informatie.

M.a.w. de beste compressie techniek genereert een bitstring die maximale entropie heeft.

Er zijn natuurlijk ook compressie technieken die wel 'lossy' zijn zoals jpg en mp3. Deze maken gebruik van het feit dat de mens onvolkomenheden heeft in de zintuigen.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Tweakers.net (0904)

cron