Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Berichtdoor Johan1951 » zo 03 okt 2010, 18:56

From: Count Grishnackh

Vergeet vooral niet dat de demonstraties in 1999 plaatsvonden. Toen was de stand van de techniek echt niet zo ver dat een simpele TV-reparateur in het bezit zou kunnen zijn van een high-end laptop met specificaties van systemen die nu, anno 2004, in de winkel verkrijgbaar zijn.

In die tijd 6 films op een laptop N.B. afspelen was ongekend en werd onmogelijk geacht. Toch deed Jan Sloot het. En zelfs met een apart standalone kastje, zonder laptop. Vergelijk de huidige standalone "kastjes" eens bijvoorbeeld. Die zijn nog steeds factoren groter groter dan het kastje wat Sloot had en kunnen echt geen 6 films tegelijk tonen.

De argumenten hierboven over WLAN etc. zijn niet van toepassing omdat de stand van die techniek al helemaal onderontwikkeld was destijds. En als het er was, was het zeker niet in het bezit van een eenvoudige TV-reparateur die geen rooie cent had.

Hij liet destijds dingen zien die gewoon onmogelijk waren met de techniek van toen, maar hij liet ze wel zien! Of het nu bestanden van 1kB of 100kB of zelfs enkele MB's zouden zijn, doet geen afbreuk aan het feit dat wat hij toonde enorm indrukwekkend en ongekend was.(zelfs Pieper viel bijna van zijn stoel bij het zien van de Demo, en dat is nou niet direkt een domoor zonder enige verstand van zaken)

Voor de sceptici: hoe kunnen jullie dit te verklaren?

Ik heb het boek met plezier gelezen en ben benieuwd naar de film, waar zeker een deel 2 van uit komt, hopelijk met een vrolijker einde :)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Berichtdoor Johan1951 » zo 03 okt 2010, 18:57

From: Akoster

En als je de sleutel code gaat versleutelen hou je een kleinere sleutel code over die je gaat versleutelen zodat je een nog kleinere sleutelcode overhoudt die je ...

...

... en uiteindelijk kan je dan dus met een enkelvoudige code (van lengte 1) bepalen wat de inhoud van het boek is !

Mike, that is _truly_ amazing ...
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Berichtdoor Johan1951 » zo 03 okt 2010, 18:57

From: WiXX

Ik kan al jaren alle films op een cd'tje kwijt, dat heet een snelkoppeling :D
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Berichtdoor Johan1951 » zo 03 okt 2010, 19:09

From: MadMark

Het zal vast wel kunnen. Neem nou de "super computers" van 10 jaar geleden. Je heb nu een pc voor 499 die 1000x zo snel is. De ontwikkeling gaat sneller dan je lief is.
Netzoals de eerste 3D wereld waar je in rond kon lopen. Was ook onmogelijk.
Er zal vast wel een tijd komen dat het kan. Maar tegen die tijd zijn er misschien geen films meer maar "interactieve verhalen" waar je zelf doorheen loopt.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Berichtdoor Johan1951 » zo 03 okt 2010, 19:10

From: Jawmoret

Ik ben zelf er gefacineerd door het verhaal van Jan Sloot, en zal zeker ook de film gaan bijken.
hoewel ik soms twijfels heb (zoals iedereen), denk ik wel dat er een megelijkheid is hiervoor, waarom werken de computer nog met 1/0 gelijk aan Ja of Nee, maar er moet zeker een veel geavanceerdere oplossing zijn, ben er zelf ook eens me bezig geweest, tis een elende, maar wel een hele gave.
en mocht er over 100 jaar een argeoloog een kastje met mistirieuse verouderde opslag tenologie hebben gevonde, dan is dat wel onze Hollandse jan sloot :P
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Berichtdoor Johan1951 » zo 03 okt 2010, 19:10

From: Count Grishnackh

Hoe je het ook wendt of keert, wat Jan Sloot destijds liet zien, was gewoon onmogelijk met de stand van de techniek toen. We hebben het hier over begin 1999.

WLAN etc. waren toen nog lang niet zo ver ontwikkeld om de boel te kunnen faken. Laat staan dat laptops er überhaupt mee uitgerust waren. Zijn standalone kastje van toendertijd was ook niet veel groter dan formaatje 3,5" harddisc en daarmee, dus zonder pc, speelde hij het ook klaar om meerdere films tegelijkertijd op een monitor te toveren.
[Vergelijk dit eens met de "standalone kastjes" van nu. Die zijn vrijwel allemaal nog steeds een slag groter en kunnen echt geen 6 films tegelijk afspelen]

Dat lossless compressie onmogelijk zover kan gaan lijkt me duidelijk. Deze techniek was echter ook niet lossless, maar lossy en betreft het geen compressiemethode, maar een soort indexering.

De Broncode heb ik met plezier gelezen en zal de verfilming zeker kijken. Ik ben er van overtuigd dat er een deel 2 van komt, hopelijk met een vrolijker einde.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Berichtdoor Johan1951 » zo 03 okt 2010, 19:11

From: The Moon

...probeer jij maar eens met de huidige techniek 16 films te laten draaien op een scherm met je computer! zelfs met de huidige techniek bij jouw lukt dat niet. Hij deed dat wel!!!
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Berichtdoor Johan1951 » zo 03 okt 2010, 19:12

From: Abraxas

16 films al weer zeg? die sloot presteert meer wanneer ie dood is dan toen ie nog leefde! hulde! :)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Berichtdoor Johan1951 » zo 03 okt 2010, 19:13

From: The Moon

Bron: Netwerk ned 1 ong. 6 weken geleden!!!
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Berichtdoor Johan1951 » zo 03 okt 2010, 19:13

From: Switek

Heeft er hier iemand wel eens het boek "De Bijbelcode" gelezen? Doet me wel een beetje denken aan dit hele verhaal. In de Bijbel zou "alles" beschreven staan. Het enige dat je nodig hebt is het juiste algoritme om de letters of woorden in juiste volgorde te zetten. Op deze manier werd bv de moord op Rabin voorspeld. Voor de goede orde ik ben atheïst.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Tweakers.net (1204)

cron