Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Berichtdoor Johan1951 » vr 17 sep 2010, 20:03

From: Whoops

RM-rf schreef:
[..]
En nu eens interessant terugrekenen:

Een beeldpunt op een kleurenscherm is opgebouwd uit 3 kleuren, RGB, uitgaande van van 256 kleurschakering per laag, heb je dan 3 bits per beeldpunt, oftewel in een kilobyte passen 333 beeldpunten ...

Een afbeelding van 25x13 pixels in full color RGB past dus standaard in 1 Kb:

Nu is het via JPEG-compressie mogelijk wel lossy hier compressie over te gooien (JPEG doet dat door het aantal kleurschakeringen per beeldpunt te verminderen, naar 128 of 64 per kleurlaag, en deze over matrixen te verdlen van gegroupeerde beeldpunten; MPEG gooit daar nog groepering van matrixen over de timeline van een video bij)
Maar Sloots uitvinding zou geen compressie zijn echter het verwijzen naar een soort van gepredefinieerde 'matrices'.

Het is toch ook niet heel onwaarschijnlijk om te denken dat dit ook op een andere manier kan? :)

Hij heeft waarschijnlijk door gehad hoe het ook anders kon. Dat zijn uitvinding nog in de kinderschoenen stond is waarschijnlijk een van de redenen geweest dat hij externen nodig had om het geheel uit te werken. Het is inderdaad erg jammer dat dit vooralsnog onopgelost lijkt te zijn.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Berichtdoor Johan1951 » vr 17 sep 2010, 20:05

From: Thomas B.

Whoops schreef:
[..]
Het is toch ook niet heel onwaarschijnlijk om te denken dat dit ook op een andere manier kan? :)

Hij heeft waarschijnlijk door gehad hoe het ook anders kon. Dat zijn uitvinding nog in de kinderschoenen stond is waarschijnlijk een van de redenen geweest dat hij externen nodig had om het geheel uit te werken. Het is inderdaad erg jammer dat dit vooralsnog onopgelost lijkt te zijn.

Nee idd.
Zit nu het topic dat loopt op dat hypocriete kuttweakers te lezen waar iedereen het denkt het beter te weten, maar waarom snappen ze nou niet dat er misschien wel gewoon meer is dan nullen en enen. Je zou je eigenlijk af moeten vragen; waarom niet??
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Berichtdoor Johan1951 » vr 17 sep 2010, 20:06

From: LostFormat

Ik heb gisteren netwerk gekeken en was verbaasd over de namen die er in mee spelen. Veel grote namen zijn er niet aan het woord geweest maar erg dubieus blijft het allemaal wel. Vooral de ABN-Amro die verklaarde een startkapitaal van 50 miljoen (!!!) voor meneer Spoor klaar te hebben liggen, vond ik erg overtuigend om te horen.

Grote afwezige was dus Pieper. Erg vreemd dat die niet met een verklaring is gekomen. Mogelijke redenen: Hij heeft beseft dat die gruwelijk is opgelicht en wil zijn eer en goede naam behouden. Of hij heeft inderdaad wel de broncode weten te ontvangen en wacht nog op het juiste moment om het op de markt te brengen.

Duidelijk is voor mij wel dat het een toch echt een schimmige zaak geweest moest zijn anders had philips en Pieper wel met een verklaring gekomen.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Berichtdoor Johan1951 » vr 17 sep 2010, 20:09

From: Whoops

Thomas B. schreef:
[..]
Nee idd.
Zit nu het topic dat loopt op dat hypocriete kuttweakers te lezen waar iedereen het denkt het beter te weten, maar waarom snappen ze nou niet dat er misschien wel gewoon meer is dan nullen en enen. Je zou je eigenlijk af moeten vragen; waarom niet??

Het heeft te maken met de angst voor het onbekende (heb ik hierboven ook al eens gezegd), het niet kunnen verplaatsten in andermans denkwijze, het niet open staan voor nieuwe ideeën en methodes.

Daarnaast natuurlijk nog koppig en betweterig gedrag door iets waar ze (in essentie) niets van afweten meteen af te zweren.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Berichtdoor Johan1951 » vr 17 sep 2010, 20:10

From: Drugshond

Als ik het boek ergens tegen kom.. zal ik het zeker kopen. Sommige passages in deze gebeurtenis zijn te mooi om wel of niet waar te zijn.

Stel het was een oplichting ? : Waarom zouden ze the fifth force dan nog steeds in een winterslaap houden ? Iedereen heeft er nu wel van gehoord !!.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Berichtdoor Johan1951 » vr 17 sep 2010, 20:10

From: Thomas B.

Die Pieper weet er meer van... dat kan haast niet anders.
Maarja, stel nou dat hij die broncode toch heeft (en het stuk uit de quote geeft alle aanleiding om te speculeren) en hij komt er ooit mee naar buiten, dan valt ie hard door de mand en is zn reputatie weg.
Aan de andere kant houdt ie dan wel de grootste uitvinding sinds het wiel verborgen.

Het boek is overigens gewoon te bestellen op bol.com... ga ik ook zo effe doen denk ik :)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Berichtdoor Johan1951 » vr 17 sep 2010, 20:11

Fropm: AchJa

Deeltje 2 alweer, Sloot doet het stof toch redelijk opwaaien. Met een beetje mazzel heb ik het boek vanavond, ben te nieuwschierig om het links te laten liggen.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Berichtdoor Johan1951 » vr 17 sep 2010, 20:12

From: Awesomedude

In de radio uitzendingen is Pieper wel te horen, hierin verteld hij oa dat het hele apparaat voor de helft af was, het ontvangende gedeelte was klaar en werkte, het zendende gedeelte was nog niet klaar, het moest dus een zender en ontvanger worden, sloot heeft geprobeerd om 20 jaar geleden iets te bouwen met een snelle dataoverdracht naar tv of pc, daar is uiteindelijk een andere vinding uit voortgekomen.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Berichtdoor Johan1951 » vr 17 sep 2010, 20:13

From: LostFormat

Awesomedude schreef:
In de radio uitzendingen is Pieper wel te horen, hierin verteld hij oa dat het hele apparaat voor de helft af was, het ontvangende gedeelte was klaar en werkte, het zendende gedeelte was nog niet klaar, het moest dus een zender en ontvanger worden, sloot heeft geprobeerd om 20 jaar geleden iets te bouwen met een snelle dataoverdracht naar tv of pc, daar is uiteindelijk een andere vinding uit voortgekomen.

Was dat een nieuwe verklaring of een uit het archief? Is hij op de beschuldiging ingegaan dat die dubbelspel speelde?
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 2)

Berichtdoor Johan1951 » vr 17 sep 2010, 20:16

From: AchJa

Zit net die discussie bij tweakuhs door te lezen en vond dit wel een grappige passage:
Dat zou ik niet direct zeggen, als je ziet wat sommige mensen in elkaar zetten door slim gebruik te maken van hardware... Als voorbeeld de 64k demo's:
http://m.1asphost.com/sson/download/7heaven.bin
(Hernoemen naar .zip en openen)

Dit is overigens een erg populaire, zeker de moeite waard:
http://www.farb-rausch.com/fr08_final.zip

Antwoord van iemand:
Ho ho, die demo's leunen zwaar op dingen die standaard in DirectX zitten. Je zou kunnen zeggen dat 90% van die demo's allang op je harde schijf staat

Eigenlijk geeft hij hiermee, zonder het waarschijnlijk zelf te beseffen, de hele basis weer van die uitvinding van Sloot.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum.Fok.NL (0904)

cron