Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » di 31 aug 2010, 19:44

From: Merkava

Beste mensen denk nu eens nuchter na.
1 uur low res video opgeslagen in 8000 bits?
In de hele wereld zijn meer filmpjes gemaakt dan er combinaties in 8000 bits zitten.

Stel dat het zou kunnen ( :mrgreen: :mrgreen: )
Je verandert een paar bits en dan zit je naar een andere film te kijken.
B.v. een film die nog gemaakt moet worden.

Nee, Jan Sloot valt in de categorie charlatans.
En die journalist probeert d.m.v. sensatie zijn boek te verkopen

Overigens kun je zijn patent gewoon in de database van espacenet vinden. Daar gaat het al snel over Megabits.

Dus het was al gepatenteerd, waarom werd die man dan als zenuwachtig en achterdochtig omschreven ?
Hij had toch al zijn patent aangevraagd?
Voor mij blijft er dan maar één conclusie mogelijk.

En dan die demonstraties.
Een computerman zegt dat de harde schijf niet veel draaide ?
Wel eens van intern geheugen gehoort ?

Het bedrog was hem boven het hoofd gegroeid en daar kon zijn rikketik niet tegen.
Bedenk even dat er ook geen obductie gedaan is !
Zijn familie wist dat het bedrog was, en speelt het leuk mee om gezichtsverlies te voorkomen.

Merkava
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » di 31 aug 2010, 19:46

From: Salvador

Merkava schreef:
Dus het was al gepatenteerd, waarom werd die man dan als zenuwachtig en achterdochtig omschreven ?
Hij had toch al zijn patent aangevraagd?

Ja, maar heb je dat patent wel doorgelezen? Dat bescrijft niet meer dan een onnavolgbaar opslagmechanisme (niet compressie) per beeld (bladzijde) en per serie beelden (hoofdstuk) en per film (boek).
Merkava schreef:
En dan die demonstraties.
Een computerman zegt dat de harde schijf niet veel draaide ?
Wel eens van intern geheugen gehoort ?

Ja, inter geheugen zat er wel in volgens Sloot zelf, maar niet meer dan 300 Mb. En dat is nooit genoeg om 10 films tegelijkertijd te kunnen opslaan/afspelen lijkt me! Dus waar sloeg Jan sloot dan de vele Gbtes van video op? Niemand weet het... en het zal ook nooit bekend worden.

Zelf denk ik dat hij het in zijn beeldscherm opsloeg... omdat hij altijd zijn eigen beeldscherm wilde gebruiken! :mrgreen:
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » di 31 aug 2010, 19:48

From: Her

Het is een interesante theorie dat Sloot de films in zijn monitor had verstopt maar hoe gaf Pieper, die alleen het kastje bij zich had, dan demo's aan die amerikaanse magnaten :? ?

Nee we vissen volgens mij allemaal achter het net en Sloot had het voor elkaar maar was erg paranoide dat zijn vinding gestolen werd.

Wat ik ook niet snap is dat alle mensen die hem een oplichter vinden met digitale reken sommetjes komen en daar mee triomfantelijk trachten aan te tonen dat het niet klopt.
Nee... op die manier niet nee maar er is ook nog zoiets als annaloge techniek.

STEL je pakt een sample/hold schakeling die 256 spannings niveaus tussen 0 en 15V kan vast houden, dan bespaar je al 8 digitale bits.
Neem er daar 3 van en je kan in 1 pixcel alle 16,7 milioen kleuren die een mens kan waarnemen weergeven.
Het is maar een voorbeeld en nog lang niet waterdicht maar men moet eens ophouden met die simpele digitale voorbeelden.
Als het zo simpel was kon iedereen het verzinnen.

Ik stel dan ook bij deze voor om met z,n alle eens serieus na te denken hoe het dan wel zou kunnen werken i.p.v. alleen maar komentaar te leveren of constateringen te doen.
Want ik ben van mening dat er genoeg slimme mensen aan dit forum mee doen om in ieder geval een basis te vormen voor Sloot z,n theorie.

Onthou.... het was volgens Pieper 200 miljard waard.
En is het niet voor het geld dan wel voor Sloot, als dan blijkt dat het absoluut niet kan, kom dan maar met de nodige kritiek.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » di 31 aug 2010, 19:50

From: Merkava

Her schreef:
Nee we vissen volgens mij allemaal achter het net en Sloot had het voor elkaar maar was erg paranoide dat zijn vinding gestolen werd.

Wat ik ook niet snap is dat alle mensen die hem een oplichter vinden met digitale reken sommetjes komen en daar mee triomfantelijk trachten aan te tonen dat het niet klopt.
Nee... op die manier niet nee maar er is ook nog zoiets als annaloge techniek.

Denk nu toch eens na.

In deze wereld zijn al meer films gemaakt dan er combinaties mogelijk zijn in het geheugen dat Sloot gebruikte.

En de andere kant op, elke verandeing in het geheugen betekent dat je naar een ander film kijkt of dat James Bond ineens wel doodgaat !
Of dat je naar een film kijkt die gemaakt moet worden.

Triomfantelijk ? nee hoor gewoon even nadenken met twee benen op de grond .

Merkava
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » di 31 aug 2010, 19:51

From: Her

Kijk dit is weer zo'n typisch voorbeeld van wat ik bedoel.
Ok ik zal het proberen uit te leggen in digitale vorm.

Het werkt niet net zoals met een MP3 spelertje waarbij de informatie in het spelertje zelf wordt geladen maar meer als de titel van de film zoals (James Bond live and let die) of verkort (007L&LD) dat staat maar voor 1 film en dat staat ook op het kaartje van Sloot.
Zo passen er, zeg 16 of 64 van die titels op dat kaartje (en niet alle films die er gemaakt zijn, neen.... maar 16 of 64) 1 zo'n titel of code zoals je wil refereerd weer naar een grotere codeset die op dat geheugen van 370Mb staat in dat kastje en deze codeset verwijst weer naar het alfabet van beelden of delen ervan.
Begint het nu een beetje te dagen?

Waar het nu om gaat is dat grotere geheugen niet het kaartje.
Hoe ?... vind je dezelfde delen van beelden in verschillende films en hoe ga je die zo goed mogenlijk comprimeren.
Denk daarbij ook eens aan het analoge videosignaal, met sync puls color burst en lijn informatie.
Sloot is er niet voor niets 20 jaar mee bezig geweest.
Dus wie moet er nu eerst na denken.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » di 31 aug 2010, 19:52

From: Amadeos .. inspireert

Ik ben van mening dat je altijd moet uitgaan van de waarheid van het verhaal. Verder zou ik me er niet druk over maken en gewoon verder gaan met je werk.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » di 31 aug 2010, 19:53

From: Juul.s

Her schreef:
Wat ik ook niet snap is dat alle mensen die hem een oplichter vinden met digitale reken sommetjes komen en daar mee triomfantelijk trachten aan te tonen dat het niet klopt.

Nooit gehoord van Ockham's Razor? Als er twee verklaringen zijn voor een fenomeen, dan is de simpelste de meest logische. Dus of hij heeft een revolutionaire techniek uitgevonden ter waarde van $100 miljard, ofwel hij heeft de waarheid (wellicht niet eens met opzet) een beetje mooier gemaakt dan hij was. Dan is de laatste m.i. het meest logisch, want dat kan ik ook (zie mijn cv). Een uitvinding doen ter waarde van $100 miljard is minder simpel.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » di 31 aug 2010, 19:55

From: Merkava

Her schreef:
Kijk dit is weer zo'n typisch voorbeeld van wat ik bedoel.
Ok ik zal het proberen uit te leggen in digitale vorm.

Zo passen er, zeg 16 of 64 van die titels op dat kaartje (en niet alle films die er gemaakt zijn, neen.... maar 16 of 64) 1 zo'n titel of code zoals je wil refereerd weer naar een grotere codeset die op dat geheugen van 370Mb staat in dat kastje en deze codeset verwijst weer naar het alfabet van beelden of delen ervan.
Begint het nu een beetje te dagen?

Sloot is er niet voor niets 20 jaar mee bezig geweest.
Dus wie moet er nu eerst na denken.

Wie bgrijpt hier wie niet.
Vul dit lijstje maar eens in
Hoeveel films zijn er wereldwijd gemaakt (dus alle films ook die jij thuis op je dv maakt)

Hoeveel basis codes heb je nodig om voor elke film een unieke code te maken.

En 64 k bied genoeg ruimte om voor elke film een eigen code aan te maken

Het gaat er niet om dat alle films op deze kaart passen, het gaat erom dat alle films die er in de wereld inmiddels zijn gemaakt en nog gemaakt gaan worden meer combinaties geven dan er op een kaartje van zoveel kb passen.

Als je het nu nog niet snapt dan kun je jou geheugen in ieder geval op die 64 kb wegschrijven :mrgreen:
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » di 31 aug 2010, 19:56

From: Benm

In de hele wereld zijn meer filmpjes gemaakt dan er combinaties in 8000 bits zitten.

Hoe zit het met je feeling voor cijfers? 2^8000 ~ 10^2424
Om het botte rekenen nog even voort te zetten zijn dat dus ~10^2414 filmjes per persoon op aarde. Wat dat betreft zijn 8000 bits voldoende om ieder frame video dat ooit gemaakt is een unieke aanduiding te geven...
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Jan Sloot - Geniale Datacompressie of Oplichter?

Berichtdoor Johan1951 » di 31 aug 2010, 19:58

From: Particularia

Her schreef:
Waar het nu om gaat is dat grotere geheugen niet het kaartje.
Hoe ?... vind je dezelfde delen van beelden in verschillende films en hoe ga je die zo goed mogenlijk comprimeren.
Denk daarbij ook eens aan het analoge videosignaal, met sync puls color burst en lijn informatie.
Sloot is er niet voor niets 20 jaar mee bezig geweest.
Dus wie moet er nu eerst na denken.

Als hij het geflikt heeft dan heeft hij wellicht inspiratie opgedaan bij John Conway's cellular automaton algoritme ook wel genaamd the game of life.
Door een beeldpunt te veranderen bepaalt het algoritme hoe de rest van het beeld eruit komt te zien, het beeld beweegt organiek verder, net alsof het leeft. Het algoritme heeft een artificiele werking, het leeft simpelweg.
Als je het algoritme verder uitwerkt met kleurstellingen en toegespitst op films dan kan je met een minimum aan input het beeld organisch laten vormen door het algoritme. Je kan de beeldstructuren voorspellen door een heel zwaar programma wat de werking van het algoritme vertaalt en terugbrengt naar de seriele input voor het algoritme (waar en wanneer je beeldpunten achter elkaar invoert). De seriele output van je voorspellend programma is dan de input van het algoritme wat miniem kan zijn. Maar om zoiets in je eentje te bewerkstelligen, dan ben je idd wel een tijdje bezig om het algoritme aan te passen EN een programma te schrijven wat de werking voorspelt en vertaalt in input. Dan nog de vraag of het lukt, 10 films op 128 k.

Wie geinteresseerd is in de cellular automaton zie http://www.bitstorm.org/gameoflife/

Vergeet niet bij de java applet na het wijzigen van een beeldpunt op start te drukken.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar HigherLevel (0509)

cron