Ace Rimmer schreef:
Hans heeft het volgens moi over de redundantie van deze discussie op HL (lees in dit geval:" herhaling")
Jij snapt hem, ik doel zelfs op onnodige herhaling.
Succès en groet,
Hans
Ace Rimmer schreef:
Hans heeft het volgens moi over de redundantie van deze discussie op HL (lees in dit geval:" herhaling")
Starterscoach schreef:
(en Hans mag ik het woord redundant ruilen voor serendipiteit ... )
J H (Hans) van den Bergh schreef:
De discussie wordt mij straks te academisch, hier en daar ook redundant, ben ik bang. Maar voordat ik wellicht afhaak: Jan Sloot scheen een geheel nieuwe manier van opslagcapaciteit te hebben ontdekt / ontwikkeld, ik meen mij te herinneren dat werd beweerd dat het op basis van het kleurenspectrum was.
Dat is mijns inziens toch wat anders (dan toch ten minste het omgekeerde) dan het gebruik van de Fibonacci-reeks. Immers, voordat de Fibonacci-reeka als zodanig bekend werd (maar alleen nog geen naam had), werd het principe al duizenden jaren toegepast in bijvoorbeeld de Gulden Snede.
Maar het blijft speculeren, de broncode is mee het graf ingegaan. Misschien wordt het principe, als het al in een bepaalde vorm toch al bestond, herontdekt; net als de Fibonacci-reeks.
Succès en groet,
Hans
Pemmie schreef:
Die uitleg is ook gewoon best moeilijk. Hier een compressie uitleg die ik zelfs snap:
uncompressed: 111111111111111000000000000000000001111111111111111111111111
compressed: 15*1,20*0,25*0
winst van 60 karakters naar 14
Well, this is the core idea of thehipix™ algorithm, in which the image is partitioned into a sequence of tiles, all are highly correlated to each other, this sequence is then treated as a formal group of video pictures, GOP, complying with the syntax of h.264 intra-inter prediction definition. This GOP is encoded by a standard h.264 encoder – where the first tile is treated as an “I frame” and compressed using intra-prediction, while the rest of the sequence is treated as “P” or “B frames”. Since the difference between the highly correlated tiles is small, the coding of the “P” and “B frames” consume less bits than the “I frame”.