De mythe rond Jan Sloot

De mythe rond Jan Sloot

De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » zo 29 aug 2010, 07:24

From: Pascal7

Er is een myte rond jan sloot.Hij heeft een broncode ontwikkeld waarmee het hele internet plat te leggen valt. En hij heeft een medium ontwikkeld(ziet eruit als een simkaart)waar iets van 18films tegelijk mee afgespeeld kunnen worden en allemaal op een andere snelheid. Het lijkt iets onwerkelijks.
Zondag na het journaal komt het 2de deel van de serie(waar ik weer met veel ongeloof naar ga kijken).
Het eerste deel kun je on-line bekijken op
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items ... k&a=131206
Hij is gestorven een dag voordat de broncode verkocht zou worden.ik heb de eerste uitzending al 3x gezien maar ik vind het ongelofelijk

Meer info over de myte:
http://www.uitgeverijpodium.nl/?pid=80&itemid=186
http://www.uitgeverijpodium.nl/
http://www.computable.nl/artikels/archief2/d43si2cd.htm
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=netwerk

Mijn vraag: geloven jullie in deze 2 ongelovenlijke uitvindingen.Schijnbaar kon als de decoder software werd uitgebracht alle videomateriaal die ooit is uitgebracht op dvd/video op een cd ;) een film kan ermee twee miljoen keer laten krimpen als hij nog leefde.


Bron: http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/33475/0
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » zo 29 aug 2010, 07:25

From: ChakaDemus

Wel lekker frapant he krijg je een hartaanval een dag voordat je de broncode verkoopt.

Er zijn zoveel dingen die wij niet weten van deze wereld.

[ik vroeg me al af wanneer iemand hier een topic over zou openen]
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » zo 29 aug 2010, 07:26

From: Pascal7

Ik vind dit wel heel interesant.
Als iemand voor me een how to wil schrieven scripts schrijven om biljonair te worden.Dan wil ik me er wel aan wagen :lol: Of how to films twee miljoen keer kleiner maken.

Ik snap het niet zo goed hoor die technologie om films in te krimpen kunnen ze dat niet omcijferen ofzo.Ik denk zelf wel dat het wel beter is voor microsoft dat hij dood is aangezien hij heel windows wereldwijd plat kon leggen
(beweerde hij)

Ben benieuwd wat morgen gezegd wordt.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » zo 29 aug 2010, 07:27

From: Metalman

Ik heb de betreffende uitzending van Netwerk op tv gezien en ik moet zeggen dat het me wel erg boeit. De uitvinding is behoorlijk interessant, en het is inderdaad een mysterie dat hij gestorven is de dag voordat zijn uitvinding zou worden overgedragen aan de notaris.

Ik heb wel een eigen theorie over zijn dood btw: het is bekend dat hij hartpatiënt was en ik denk dat hij best natuurlijk gestorven kan zijn. Stel je eens voor: je weet dat je de volgende dag multi-miljonair zal zijn, plus nog eens dat hij enorm bang was dat iemand zijn uitvinding zou jatten. Wellicht is de spanning hem teveel geworden in combinatie met een 'zwak moment' van zijn hart. Uiteraard is dit maar een theorie maar ik denk dat het best wel zou kunnen.

Verder is het gigantisch jammer dat zijn uitvinding verloren is gegaan, alleen maar omdat hij zo bang moest zijn voor grote bedrijven die zijn uitvinding wilden hebben. De rol van Roel Pieper in deze zaak ben ik ook wel benieuwd naar, want reken maar dat hij geld rook. Ik zit vanavond zéker voor de tv, want ik ben erg benieuwd wat Netwerk heeft ontdekt.

Overigens was zijn uitvinding niet een video-codec ofzo, maar het was een heel systeem waardoor een pc oneindig veel sneller data kon verwerken.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » zo 29 aug 2010, 07:29

From: Lucas

Metalman schreef:
Overigens was zijn uitvinding niet een video-codec ofzo, maar het was een heel systeem waardoor een pc oneindig veel sneller data kon verwerken.

En niet alleen sneller verwerken maar ook veel sneller gegevens lezen en opslaan. En nog veel ook, op een klein oppervlakte (bankpasformaat).
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » zo 29 aug 2010, 07:30

From: DarkRayne

Als met die broncode van hem inderdaad het complete internet kon worden plat gegooid, en dat hij een manier uit had gevonden om data duizenden malen sneller weg te schrijven en te lezen, dan zijn er duizenden bedrijven en instanties die hem "uit de weg kunnen hebben geruimd", ten bate van hun eigen winst, en mischien hun complete bestaan.
Er word ook gezegd dat de manier waarop het werkt zo simpel is, dat jan-en-alleman het kon begrijpen, en dat hij er met niemand over durfde te praten.
Dan kan dit net zo goed een broodje aap zijn....
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » zo 29 aug 2010, 07:30

From: Pascal7

Mij is het meer een raadsel dat hij de enige ter wereld is die zoiets kan uitvinden. Een uitvinding die eigenlijk niet van deze tijd is dan hoe hij gestorven is.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » zo 29 aug 2010, 07:31

From: -Ko-

Hier zit meer achter, een uitbraak van deze technologie zou namelijk een beurskrach betekenen denk..
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » zo 29 aug 2010, 07:34

From: Xenon

-Ko- schreef:
Hier zit meer achter, een uitbraak van deze technologie zou namelijk een beurskrach betekenen denk..

Beurskrach ?? bedoelde je niet beurscrash ?? :mrgreen:

Maar als 't gebeurt, dan weet ik zeker dat de technoglogie een end vooruit zou zijn gegaan, maar ik wil wel internet houden :mrgreen:

die films enzow, ken je strax op je ipod een gigantisch vermogen van miss wel een pentabyte kwijt kunnen :mrgreen:
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » zo 29 aug 2010, 07:36

From: Frank0072

Xenon schreef:
[..]

Beurskrach ?? bedoelde je niet beurscrash ?? :mrgreen:

Maar als 't gebeurt, dan weet ik zeker dat de technoglogie een end vooruit zou zijn gegaan, maar ik wil wel internet houden :mrgreen:

die films enzow, ken je strax op je ipod een gigantisch vermogen van miss wel een pentabyte kwijt kunnen :mrgreen:

Haha, en dan nog ruimte tekort komen :lol: ...
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Volgende

Keer terug naar Techzine.nl (0904)

cron