De mythe rond Jan Sloot en "De Broncode"

De mythe rond Jan Sloot en "De Broncode"

Re: De mythe rond Jan Sloot en "De Broncode"

Berichtdoor Michael1954 » wo 25 aug 2010, 19:39

From: Virus666

Ik heb het ook gezien. Die uitvinder was al hartpatient dus het kan ook daar aan hebben gelegen. Maar aan de andere kant... Hopelijk bestaat de uitvinding nog.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot en "De Broncode"

Berichtdoor Michael1954 » wo 25 aug 2010, 19:41

From: X-power

Heb alleen het eerste deel gezien, ik vond het zeer interessant. Masterninja: het was echt :) . Het verhaal rond Jan Sloot en de Broncode vond ik echt op een film lijken. Er werd ook verteld dat Sloot veel investeerders had uitgenodigd op een plek ergens op een industrieterrein, met veel bewaking, 's avonds/'s nachts: het leek echt sprekend op een film. Alleen toen Sloot het kastje wou laten zien aan de vele investeerders struikelde hij, en het kastje viel kapot.

Toen Sloot z'n uitvinding aan Roel Pieper liet zien kon ook hij maar één zin uitbrengen: "Dit is het". Hij zou zeker ontzettend rijk zijn geworden, maar nu is de vraag of de hartaanval wel echt 'natuurlijk' was. Zou het misschien kunnen dat Sloot een handje geholpen was? Door bijvoorbeeld bedrijven die op de 'oude' manier verder wouden met computers, omdat de manier van Sloot een groot probleem voor hun zou betekenen? Ik hoop natuurlijk dat het kastje nog ergens in handen is van iemand die er goed mee kan omgaan. En natuurlijk moet diegene wel een Nederlander zijn :P, hebben we misschien wel ineens de rijkste man ter wereld :lol: .
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot en "De Broncode"

Berichtdoor Michael1954 » wo 25 aug 2010, 19:44

From: BattleCry

Interessant verhaal, maar ik ga er vanuit dat dit verhaal helemaal verzonnen is.
Een beetje Te film-achtig....net dood voordat hij de code gaat geven...
als uitkomt dat het wel waar is, dan is het natuurlijk een geweldige uitvinding!
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot en "De Broncode"

Berichtdoor Michael1954 » wo 25 aug 2010, 19:45

From: Orcrist

Interessant verhaal, maar ik ga er vanuit dat dit verhaal helemaal verzonnen is.
Een beetje Te film-achtig....net dood voordat hij de code gaat geven...
als uitkomt dat het wel waar is, dan is het natuurlijk een geweldige uitvinding!

Je moest is weten hoe vaak dat het geval is geweest in de geschiedenis. Voor concurrenten die er bakken met bij zouden verliezen (bij een revolutie uitvinding) is dit een hele makkelijke optie. De createur geeft namelijk geen formules prijs zolang hij het nog moet "verkopen". Als je dus merkt dat het idee van deze persoon werkt, en zal aanslaan, dan is de keuze heel snel gemaakt voor sommige mensen tussen bankroept gaan of een kerel omleggen..
Dit is heel simplistisch uit de doeken gedaan, in werkelijkheid is het een stuk belangwekkender bijvoorbeeld dat een persoon met een revolutionaire uitvinding omgelegt wordt.
Bij veel van deze gevallen wordt het natuurlijk nooit duidelijk of het verhaal altijd klopt, maar het wegdoen als filmmateriaal is toch redelijk naïf in mijn ogen. :)
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot en "De Broncode"

Berichtdoor Michael1954 » wo 25 aug 2010, 19:46

From: Japzor

Het is toch ook logisch! Je hebt nu ook auto's die volgens mij op zonnebloemolie en ook nog eens auto's die op water kunnen rijden.. Ik hoop echt dat iemand dat introduceert want daarmee zou het milieu gespaard worden en een complete kapitalistische industrie zou kapotgaan. :mrgreen:
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot en "De Broncode"

Berichtdoor Michael1954 » wo 25 aug 2010, 19:48

From: XboxRulez4ever!

Wisten jullie dat de pc al 150 jaar geleden was uitgevonden, maar het ontwerp was te moeilijk voor die tijd, pas in rond de 1985 ofzo was de techniek er om het te maken....
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot en "De Broncode"

Berichtdoor Michael1954 » wo 25 aug 2010, 19:49

From: VinZ

Als auto's op water gaan is het hele midden oosten niks meer waard. Dan kunnen alle oliesjeiks weer geiten gaan hoeden. Shell, Q8, Esso en al die andere meuk kunnen ook wel inpakken. Allicht dat zo'n uitvindingen met alle macht tegen gehouden worden. Hetzelfde geld voor de broncode. UPC, UMTS, etc, kunnen wel inpakken na die uitvinding... Ik durf te wedden dat zij heel veel geld over hebben om iemand als Jan Sloot om te leggen. En een hartpatient is makkelijk omgelegd...
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot en "De Broncode"

Berichtdoor Michael1954 » wo 25 aug 2010, 19:49

From: Nesem

Nou ik denk dat het gewoon gejat is, wat moet een simpele man met zoen uitvinidng. Het is hem ontnomen, en als de tijd rijp is en ze de kosten van de glasvezelshit eruit hebben dan komen ze in eens met de nieuwe revolutie. Echt wat mensen allemaal niet doen voor het geld.

Zo denk ik dat er meer dingen zijn waar we niks vanaf weten, zoals waterstofaandrijving. Dit zal denk ik pas komen als alle fosiele stoffen opzijn en shell er genoeg aankan verdienen.

Volgens mij is het wel logish dat het gejat is, man wat ze lieten zien is zeker ongelofelijk. Het zou gevolgen hebben voor alles maar dan ook alles wat met techniek temaken heeft hebben. stel je eens voor zoen ding in je xbox of op je pc!!!
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot en "De Broncode"

Berichtdoor Michael1954 » wo 25 aug 2010, 19:51

From: Bl0kkie

Auto's op waterstof bestaan als...zijn alleen een beetje duur en je kan nergens tanken :lol:
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: De mythe rond Jan Sloot en "De Broncode"

Berichtdoor Michael1954 » wo 25 aug 2010, 19:52

From: VinZ

Door middel van elektrolyse maak je van water, waterstof en zuurstof. Gewoon electriciteit door water heen jagen. Dan wordt de H2O opgesplitst in H2 (waterstof) en O2 (zuurstof). Ideale combinatie voor een leuke ontploffing. Als je zoiets kan toepassen en de H2 en de O2 kan opvangen etc, hoef je dus alleen maar water in je tank te pleuren.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Xboxworld (0904)