Pagina 1 van 1

Sodoku

BerichtGeplaatst: di 17 aug 2010, 23:07
door Webmaster
From: Ralphs

Sodoku.. toepasbaar? Je onthoud de formule waarmee je ze in het raamwerk plaatst, je onthoud het type raamwerk dat je gebruikt.

Re: Sodoku

BerichtGeplaatst: di 17 aug 2010, 23:09
door Webmaster
From: Cugel

Sodoku.. toepasbaar? Je onthoud de formule waarmee je ze in het raamwerk plaatst, je onthoud het type raamwerk dat je gebruikt.

en het schaakspel, je onthoudt de regels en je kunt oneindig veel spellen spelen..big blue van IBM (HAL) is nog steeds aan het rekenen.

Re: Sodoku

BerichtGeplaatst: di 17 aug 2010, 23:10
door Webmaster
From: Swiebertje

en het schaakspel, je onthoudt de regels en je kunt oneindig veel spellen spelen..big blue van IBM (HAL) is nog steeds aan het rekenen.

Niet oneindig, maar laten we zeggen 'genoeg' om computers heeeel lang te laten rekenen (veel langer dan schaakpartijen ooit zullen duren). Misschien in een verre toekomst...

De perfecte strategie bestaat theoretisch wel, eentje die alle mogelijke schaakmatches kan winnen. Een strategie niet groter dan slechts een algoritme - geen database of gigantische beslissingsboom nodig.

Het probleem is dat deze strategie onmogelijk te berekenen lijkt, ongeveer net zo moeilijk als de menselijke hersenen kweken uit een grote soep moleculen... misschien met veel tijd en geduld :)

Re: Sodoku

BerichtGeplaatst: di 17 aug 2010, 23:11
door Webmaster
From: Ralphs

Er zijn toch wel al bepaalde algoritmes bekend. Net als Seti is het mogelijk een open source platform te laten berekenen welke taktiek nodig is. Het duurt met een aantal computers jaren, maar met een miljoen of meer een stuk minder toch?

Verder denk ik dat de kracht moet zitten in een simpele combinatie van de diverse spellen. De input van de 1e tien spellen zorgt voor een combi in een 11e spel. Zo kan je steeds verder samenvoegen. De regels die aan de spellen gekoppeld zijn zorgen ervoor dat je eenvoudig kan decomprimeren in een hoge snelheid.

Sloot gebruikte hiervoor chips waardoor de signalen gingen. Deze waren echter heel erg simpel, maar reageerden wel op elkaar. Hierdoor kon hij een compressie van 8 gebruiken. Hij zei wel dat er een oneindige compressie kon ontstaan.

Een probleem met sloots zijn theorie was dat hij een externe database nodig had. In dit geval zal dit ook moeten omdat alle spellen en codering opgevraagd moeten worden.

Een groot voordeel is dat we inmiddels internet hebben en dat de codes hierdoor eenvoudig kunnen worden opgevraagd. Bij een codering gebruik je namelijk maar 1/100000000 ste van alle spellen en codes.

Re: Sodoku

BerichtGeplaatst: di 17 aug 2010, 23:12
door Webmaster
From: Cugel

Er zijn toch wel al bepaalde algoritmes bekend. Net als Seti is het mogelijk een open source platform te laten berekenen welke taktiek nodig is. Het duurt met een aantal computers jaren, maar met een miljoen of meer een stuk minder toch?

Verder denk ik dat de kracht moet zitten in een simpele combinatie van de diverse spellen. De input van de 1e tien spellen zorgt voor een combi in een 11e spel. Zo kan je steeds verder samenvoegen. De regels die aan de spellen gekoppeld zijn zorgen ervoor dat je eenvoudig kan decomprimeren in een hoge snelheid.

Sloot gebruikte hiervoor chips waardoor de signalen gingen. Deze waren echter heel erg simpel, maar reageerden wel op elkaar. Hierdoor kon hij een compressie van 8 gebruiken. Hij zei wel dat er een oneindige compressie kon ontstaan.

Een probleem met sloots zijn theorie was dat hij een externe database nodig had. In dit geval zal dit ook moeten omdat alle spellen en codering opgevraagd moeten worden.

Een groot voordeel is dat we inmiddels internet hebben en dat de codes hierdoor eenvoudig kunnen worden opgevraagd. Bij een codering gebruik je namelijk maar 1/100000000 ste van alle spellen en codes.


Het blijft zo klein als het groot is en vice versa.

Maw. alle regels gelden overal.

Het is de sequentiele frequentie in alle dimenties van 0 en 1

Geloof het....of niet

Mundus vult decipi