Analyse & Denk mee!

Archief Forum van Eric Smit & Uitgever (http://www.debroncode.nl)

Re: Analyse & Denk mee!

Berichtdoor Webmaster » zo 15 aug 2010, 17:46

From: Marinusprins

Reactie op martijn:

Misschien week ik een beetje af.
Maar de video was af tespelen op mediaplayer en op powerdvd5.
Mogen we er van uit gaan dat dit een mpeg standaard is?

Tijdens het afspelen brandje het lampje van de hd niet.(en dit kan er bij mij niet in)
Hoeveel MB heb je nodig om Windows in het geheugen te laden en dan ook nog een toepassing te starten?

Die pas ,was dat niet gewoon een soort van beveiligingspas?
Op een pas kun je alleen binair opslaan.
Dus het encoderen gebeurd software matig.

De persoon inkwestie was geen ict-er,hij werkte hoofdzakelijk met anologe signalen.

Mijn visie tot nu toe:

Hij had de videos op hd staan,hij activeerde het kastje met zijn kaart.
De hd lamp ging uit via de kaart.
Ik denk dat hij de mensen op het verkeerde been wilde zetten met het kastje.
Hij heeft inderdaad iets spectaculairs uitgevonden,maar wilde de mensen nog niet laten weten hoe,dus zet je mensen
op het verkeerde been.
Ik denk dat hij zijn kracht uit de processor haalde ipv van het encoderen,daar komt zoveel bij kijken en aangzien hij er
al 20 jaar mee bezig was ,video bewerken op de pc is iets van de laatste paar jaar.
Als ik in zijn schoenen zou staan 20 jaar geleden zou ik gaan voor de c64 of amiga
Want het al wel 20 jaar bekent dat de x86 processor in efficient werkt.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Analyse & Denk mee!

Berichtdoor Webmaster » zo 15 aug 2010, 17:48

From: Luycksm

[reactie op marinusprins]

Van players heb ik niet zoveel kaas gegeten, maar er staat me iets bij dat je gewoon codecs zelf kan installeren en dat mediaplayer vervolgens ook bestanden gecodeerd met de bedoelde nieuw geinstalleerde codec kan decoderen. Ik durf dus niet te stellen dat er met mpeg standaarden werd gewerkt, maar het zou natuurlijk kunnen.

Qua benodigde ruimte om windows te starten en een toepassing te runnen volledig in het geheugen: dit is zondermeer mogelijk op DIT moment. Maar of dat TOEN al kon.. (geheugen was toen veel schaarser, dus duurder dan nu)...
Verder hangt dit natuurlijk van veel meer dingen af zoals de windows versie en de aangepaste configuratie van windows om swappen naar een pagefile op een fysiek opslagmedium aan te passen naar swappen naar het geheugen.

Je theorie over de pas zou kunnen, dit is in elk geval een raadsel en er zijn oneindig veel goede theorieen mogelijk.

Dat de persoon in kwestie geen ict-er was maar voornamelijk met analoge signalen werkte is een zeer belangrijk feit. Zoals ik al eerder schreef werd Sloot niet gehinderd door informatietheorie en misschien heeft dat er wel toe geleid dat hij wel degelijk een revolutionair codeersysteem heeft verzonnen.

Over jouw visie:

Er is niet alleen gekeken naar het hdlampje, maar er was ook geen geluid te horen uit het kastje, hetgeen erop duidt dat er geen bewegende delen in zaten. Deze constatering ben ik op meerdere plekken tegengekomen, dus dat zal wel kloppen. Dit zegt natuurlijk nog niks, want misschien werd er wel een radiozendertje oid gebruikt om draadloos gegevens naar het kastje te zenden. Dat maakt voor zover ik weet geen geluid ;-).
Alle manieren om het publiek voor de gek te houden gaan opsommen zou echter een oneindig lange lijst opleveren. Mij gaat het er in deze post om om ervan uit te gaan dat er geen truuks werden uitgehaald en om met zijn allen te proberen een soort brainstorm te doen om te kijken of de de oplossing van Sloot kunnen reconstrueren. Niet op dezelfde manier (want voor elk 'probleem' zijn oneindig veel oplossingen, dus de kans dat we dezelfde oplossing vinden is zo goed als nihil) maar wel met hetzelfde resultaat.
Mijn vraag blijft dus staan: ervan uitgaand dat er geen truuks in het spel zijn: hoe kan er dan zoveel data op zo weinig opslagmedium gestaan hebben? Zodra ik idiote creatieve ingevingen heb zal ik ze posten, maar tot op heden houdt mijn referentiekader me tegen creatief te zijn. Mijn verstand roept bij elke gedachtenkronkel direct: KAN NIET, is in strijd met.. enz.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Analyse & Denk mee!

Berichtdoor Webmaster » zo 15 aug 2010, 17:48

From: RutgerK

Nou ja, de oplossing zullen we op dit forum wel nooit zien verschijnen. Degene die de oplossing wel heeft zou wel gek zijn om dat hier op te schrijven. Je kan er immers minimaal een goede boterham mee verdienen. :-)

Wat volgens mij alle speculatie gemeen hebben is dat er weinig problemen zijn met het verzenden. Welke techniek komen in aanmerking die niet verzendbaar zijn. De chipcard was een medium maar het kastje ook. De informatie opde chipkaart kan volgens mij prima verzonden worden (of vergis ik mij hierin als leek). De crux lijkt mij in de informatie in het kastje te zitten.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Analyse & Denk mee!

Berichtdoor Webmaster » zo 15 aug 2010, 18:08

From: Lymon

Ik denk dat hij zijn kracht uit de processor haalde ipv van het encoderen,daar komt zoveel bij kijken en aangzien hij er al 20 jaar mee bezig was ,video bewerken op de pc is iets van de laatste paar jaar.
Als ik in zijn schoenen zou staan 20 jaar geleden zou ik gaan voor de c64 of amiga
Want het al wel 20 jaar bekent dat de x86 processor in efficient werkt.


Dat was aanvankelijk ook mijn eerste gedachte maar uit verslagen van ooggetuigen blijkt dat zijn laptop een doodnormale Toshiba laptop was (met Pentium 1 processor) .
Met deze laptop kon hij alles wat hij later ook met het kastje demonstreerde.
Maar ook met een ander OS (dus geen windows) kun je al verbluffende snelheidswinsten halen op dezelfde hardware.
(zie BeOS, Linux, AmiOS)

En mijn vermoeden werd bevestigd door een interview in het boek met Dick Vesters (Bijlage 2) :
"toen ik hem vroeg of hij inderdaad een eigen OS had ontwikkeld, waarmee de computer onder andere met de kaartlezer communiceerde, beaamde hij dat. Hij zei ook dat het een van de problemen was waarmee hij het
langst had geworsteld"

Dit "Sloot OS" is (in mijn ogen) de werkelijke sleutel tot SCDS..niet de chipcards en kastjes ed.
Opmerkelijk (?) is dat ook de vergelijkbare uitvinding van Defosse gebruik maakt van een eigen OS.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Analyse & Denk mee!

Berichtdoor Webmaster » zo 15 aug 2010, 18:09

From: MatrixView

Misschien week ik een beetje af.
Maar de video was af tespelen op mediaplayer en op powerdvd5.
Mogen we er van uit gaan dat dit een mpeg standaard is?


Ahum... je bedoelt toch niet dat stukje film in netwerk waarin een aantal video's in verschillende windowtjes draaiden, hè? leek mij nogal in scene gezet... Er draaide ook Windows XP... en dat feit lijkt mij nogal onverenigbaar met het jaar 1999...

Maar goed...

Het diende volgens mij dus gewoon als voorbeeld; om kijkers van de reportage enigszins een beeld te geven hoe het er toen uitgezien moet hebben tijdens Sloot's demo's...

CU
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Analyse & Denk mee!

Berichtdoor Webmaster » zo 15 aug 2010, 18:10

From: Marinusprins

Ahum... je bedoelt toch niet dat stukje film in netwerk waarin een aantal video's in verschillende windowtjes draaiden, hè? leek mij nogal in scene gezet... Er draaide ook Windows XP... en dat feit lijkt mij nogal onverenigbaar met het jaar 1999...


Nee ,dit is gezegd door de de zoon van sloot en een investeerder
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Analyse & Denk mee!

Berichtdoor Webmaster » zo 15 aug 2010, 18:12

From: Marinusprins

Ahum... je bedoelt toch niet dat stukje film in netwerk waarin een aantal video's in verschillende windowtjes draaiden, hè? leek mij nogal in scene gezet... Er draaide ook Windows XP... en dat feit lijkt mij nogal onverenigbaar met het jaar 1999...


Nee ,dit is gezegd door de de zoon van sloot en een investeerder


"Met een aangepaste speler zijn er nog betere resultaten te behalen"
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Analyse & Denk mee!

Berichtdoor Webmaster » zo 15 aug 2010, 18:13

From: Marinusprins

Hoeveel data kun je per seconde verzenden op een uhf/vhf band op één frequentie?
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Analyse & Denk mee!

Berichtdoor Webmaster » zo 15 aug 2010, 18:15

From: MatrixView

Nee ,dit is gezegd door de de zoon van sloot en een investeerder


De zoon van Sloot? Waar staat dat stukje?
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: Analyse & Denk mee!

Berichtdoor Webmaster » zo 15 aug 2010, 18:15

Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum Archief (wwww.debroncode.nl)

cron