Geheime dienst

Archief Forum van Eric Smit & Uitgever (http://www.debroncode.nl)

Geheime dienst

Berichtdoor Webmaster » zo 15 aug 2010, 17:28

Forum: Erikderijke

Hallo allemaal,

met grootse interesse volg ik al sinds de eerste uitzending van netwerk (enkele jaren geleden) het verhaal van sloots.
Ook het boek heb ik gelezen en het boek maakt het verhaal alleen nog maar vreemder en vreemder.
Hieronder ga ik eens even lekker speculeren en ik hoop dat jullie meedoen :-)

Wat ik niet vreemd zou vinden is als de CIA (of een andere dienst) lucht zou hebben gekregen van de vinding via een van de top-heren uit sillicon valley. Een beetje geheime dienst nestelt zich overal in en probeert uiteraard op de hoogte te zijn van alle nieuwe grote vindingen. Stel je maar eens voor dat iemand een chemische stof heeft ontwikkeld welke de kracht van springstof met een factor 3000 kan vergoten. Een van de geheime diensten van bijv. de amerikanen of de israeliers zouden er alles voor doen om die chemische formule in handen te krijgen en vooral; om die uit andere handen te houden ! Ook al zou de vinding het brandstofverbruik van iedere auto met factor 300 kunnen verkleinen en zo ons energieverbruik terugbrengen naar een aanvaardbaardere niveau.

Zo ook met de vinding van sloot (ervan uitgaande dat die werkelijk werkte).
Het amerikaanse leger zou bijv. al hun contact over satelieten en alles met een factor 2 miljoen kunnen verkleinen
en er op die manier voor zorgen dat hun spionage/communicatie gegevens door niemand (!) uitgelezen zouden kunnen worden. Ook kan bijv. een spionagevliegtuig (naar mijn idee) niet zomaar honderden mb's aan informatie per seconde uitzenden zonder dat bijv. noord-korea erachter zou kunnen komen dat dat vliegtuig er vliegt. Met sloot zijn vinding zou zo'n vliegtuigje WEL alle gemaakte video in een geheugentje op kunnen slaan om die later in enkele kilobytes naar een spionage satelliet te versturen.

Ik heb gelezen dat het amerikaanse leger een eigen internet aan het maken is voor alle millitaire doeleinden.
Dit eigen netwerk zal soldaten in staat stellen waar dan ook over de gewenste informatie te beschikken en als er 1 systeem zou zijn dat er mooi in verwerkt kan worden dan is het natuurlijk die van jan sloot. Ze zouden de vinding dan op bijv. maar 1/100ste procent kunnen laten werken om ervoor te zorgen dat alle data 20 000 keer sneller verstuurd kan worden dan nu het geval is. Iedere journalist die teveel wil weten van het systeem krijgt van meneer pentagon te horen dat het systeem uiterst geheim is en dat ze er daarom geen mededelingen over zouden doen. Ook de media zal dat slikken want natuurlijk vinden we allemaal dat dit soort systemen geheim horen te zijn.
Geen leger of terrorist kan dan op het netwerk binnen dringen of gegevens ontcijferen omdat ze simpelweg niet weten hoe jan zijn vinding werkt.

Wel eens gehord van echelon? http://www.echelonwatch.org/
zij wel van jou hoor !!!!! Reken maar dat dit systeem bestaat heeft onze overheid (of de eu) onderzoek naar gedaan
ze kwamen tot de conclusie dat dit systeem er idd is.
Maw, er zijn geheime diensten zat die al ons internet verkeer af willen luisteren en wat zou er voor hun fijner zijn dan
dat ze gewoon alles informatie die nu over satellieten en alles gaat zouden kunnen opslaan in een paar duizend gigabyte !!!!!!

------ INFORMATIE IS MACHT ------
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Keer terug naar Forum Archief (wwww.debroncode.nl)

cron