Goeden avond Quote
Ik hoef niet te bewijzen dat het echt is op deze forum .
Er is een wereldweit patent ingediend ook is het nagekeken
Door mensen die er verstand van hebben en is het goed gekeurd
Maar er zijn nu altijd mensen die nooit iets geloven die gewoon rechtdoor
Kijken en niet kijken naar anderen mogelijkheden .
50 jaar geleden konden ze nog niet op de maan het zou onmogelijk
zijn.nog niet zo lang geleden was in startrek een telefoon te zien zonder draden
toen ficksie genoemd nu blijkt het normaal te zijn. ga gewoon met de tijd mee
er zijn natuurlijk grenzen dat besef ik ook wel.
Voor de rest volg ik gewoon het gerecht die mij verbied iets maar op het internet te zetten
En mijn eer is niet geschonden maar wel van die mij tegen houden wat ze niet
Kunnen tegen houden is dat ik nu nieuwe dingen heb ontwikkeld die ook nooit
Zullen aanvaard worden dus vernietig ik de nieuwe ontwikkelingen
Voor mij is het genoeg iets te doen dat zogezegd niet kan .
Maar een ding word vergeten .als men niet gelooft dat het kan.Kan het probleem
Nooit opgelost worden ?
Groeten
Defosse Guillaume
ERICS BVBA - Concept Licensing
Eric Parein - Managing Director
Boomsesteenweg 259/8 - 2020 Antwerp - Belgium
e-mail: eric@erics.be - http://www.erics.be
Joseph From
GVA 12.11.01 – DAGTHEMA – Nieuwe professors Gobelijn
VONDST – Happy Cube begin van succesverhaal ZOERSEL, Berchem – In
1086 vond Dirk Laureyssens uit Zoersel de Happy Cube uit. Drie jaar
later was het speelgoedje een absolute hit. De man is één van de
meest succesrijke en gedreven uitvinders van België. Hij kon er
zelfs zijn beroep van maken.
Laureyssens deponeert zo’n dertig patenten per jaar. Hij kan zonder
te slapen zeventig uren doorwerken aan een uitvinding. De minst
interessante patenten laat Dirk verlopen, omdat anders de kosten te
hoog worden. Achteraf gezien soms spijtig, want zo liet hij het
patent voor de double Magnum (de frisco) verlopen. Iemand anders
ging met zijn idee aan de haal en verdiende er veel geld aan.
De essentie van Dirks werk is dat je je als uitvinder nooit mag
neerleggen bij de bestaande wereld. Weinigen weten het, maar
eigenlijk is de Furby een Belgische uitvinding. “Met mijn
interactieve pop Kelly ben ik in 1994 naar de speelgoedbedrijven
gegaan. Toen waren ze zogezegd niet geïnteresseerd, maar vorig jaar
brachten ze zelf de Furby uit. Bijna exact hetzelfde als Kelly. In
mijn geval was het een pop, maar ik hield de mogelijkheid open om er
een pluchen beest van te maken.”
Dirk Laureyssens ging zelfs nog een stap verder. Via internet konden
er talen op de pop worden gedownload, zodat ze de kinderen kon leren
spreken. Op dit moment is hij bezig met een totaal nieuw goksysteem
via internet. Als je weet dat on line casino’s vorig jaar een waarde
van een triljoen dollar vertegenwoordigde en Laureyssens zeker weet
dat zijn uitvinding zal slagen, is zijn bedje weer gespreid.
GVA 20.11.01 – HAPPY CUBE, Eric Parein, Antwerpen
TOT MIJN ontzetting las ik hoe Dirk Laureyssens zich nogmaals de
uitvinder van de Happy Cube noemt (GAZET van Antwerpen 12 november).
Al jaren heb ik de bewijzen in handen dat dit niet het geval is. Hij
bezit het octrooi niet. Ere wie ere toekomt, de Happy Cube heeft
vele vaders. Gerald Freedman (USA, 1974), Sukeo Tsurumi (Japan,
1975) en Joseph From (Belgie, 1981) ontwierpen gelijkaardige blokjes
in mousse. In een oud interview gaf Laureyssens zelfs toe dat hij de
Happy Cube maakte naar het ontwerp van de Brusselaar (J.From). De
rechtszaak die ik in 1996 tegen Laureyssens inspande werd
geseponeerd, wat nog niet wil zeggen dat de man zich uitvinder van
de Happy Cube mag blijven noemen en daardoor mensen blijft misleiden
om hem in vertrouwen te nemen.
GVA 24.11.01 – HAPPY CUBE, Dirk Laureyssens, Zoersel
MET HET vallen van het blad zijn sommige mensen niet te houden. Zo
ook Eric Parein. Op mijn naam en op Happy Cube reageert Parein in
een lezersbrief (Gazet van Antwerpen 20 november) als een stier op
een rode lap. Het zij zo. Wat hij vergeet te vertellen is dat het
zogenaamde patent Fromm door een beëdigde vertaler werd vertaalt uit
het Frans. Er is sprake van ‘identieke’ stukken. En het betreft een
constructie-spel, geen puzzel.Er was geen volledige kubus mee te
maken. Na het seponeren van de rechtzaak heb ik met Fromm gesproken.
Hij vertelde hoe Parein samen met Mr.G.V. (een berucht Nederlandse
vervalser) een tijdelijke licentie kreeg om het Fromm
constructie-spel te commercialiseren. Hun einddoel was echter de
Happy Cubes in te pikken via de licentie. Hun dossier: drijfzand.
Qua inpikken van andermans idee heeft Parein inderdaad ervaring.
Zijn ‘uitvinding’ 953 kwam van zijn toenmalige vriend Kris Burm.
Twee dagen nadat Kris hem het idee vertelde deponeerde Parein het op
zijn eigen naam. Ik investeerde en verloor circa 5 miljoen fr. aan
‘zijn’ 953-uitvinding.
GVA - HAPPY CUBE, Eric Parein , Antwerpen
HET ANTWOORD van Dirk Laureyssens op mijn rechtzetting van 20
november tracht enkel mij verdacht te maken en te ridiculiseren.
Laat het ons eenvoudig houden: Laureyssens, als jij de uitvinder
bent van die leuke Happy Cube, waar is uw octrooi dan?… Wel,
Laureyssens heeft geen octrooi! Hij heeft, en dit naar eigen zeggen,
zijn wijsheid gehaald uit het octrooi van iemand anders, n.l. dat
van Joseph From. En je kan geen octrooi bekomen op iets dat iemand
anders reeds heeft uitgevonden. Bewijzen hiervan zijn te vinden op
www.erics.be., onderdeel "dossiers”. Meer, het octrooi kon niet in
stand gehouden worden door de oorspronkelijke uitvinder en daardoor
was iedereen vrij deze techniek te gebruiken. Als ambtenaar bij het
Ministerie van Economische Zaken wist Laureyssens dit ook maar al te
goed. Daarom is hij zich als uitvinder gaan voordoen om de markt te
kunnen monopoliseren. Dat laatste is hem even gelukt en zodoende
heeft hij mij toen kunnen misleiden om hem in vertrouwen te nemen
voor het commercialiseren van mijn 953-spel... De Happy Cube geniet,
mijn inziens, zelfs onterecht auteursrecht en/of modelrecht. Om
auteursrecht te genieten dient het werk een onafhankelijke schepping
te zijn of mag er geen ontlening zijn van een ander werk. Voor het
modelrecht staat het octrooi in de weg als voorbekendheid, en totaal
uitgesloten zijn vormen die noodzakelijk zijn voor het verkrijgen
van een technisch effect.
Bijkomende repliek op de door Dirk ingebrachte derden.
‘G.V.’ zou volgens Dirk Laureyssens een berucht Nederlandse
vervalser zijn waarmee ik zou samengewerkt hebben. Wel, Ger
Verschoor is mij voorgesteld geweest door Dirk zelf, en dit op de
speelgoedbeurs van Neurenberg. Hierna gaf Ger mij stiekem de raad
vooral niet met Dirk in zee te gaan. Helaas was er reeds een
samenwerkingsakkoord. Dat Ger een berucht vervalser is laat ik voor
Dirk’s rekening. Ger is steeds een potentiële klant voor mij
geweest, meer niet.
Voor KRIS BURM, die mij was komen opzoeken, heb ik mij vroeger
ingezet om voor zijn fascinerend ‘hoofdbrekenspel’ licentienemers te
vinden. Dit was juist na het succes van de Rubics Cube. Mijn deel
zou bij een succesvolle deal 20% zijn. De resterende 80% zouden voor
Kris zijn. Zijn ontwerp was uiteindelijk véél te moeilijk om te
spelen en daarvoor zocht ik een oplossing. Deze oplossing kwam er in
de vorm van héél eenvoudige kubusjes, maar met aparte eigenschappen
die ik had bedacht (potje met anders gekleurd dekseltje). Aangezien
deze kubusjes een gans nieuw begrip in de spellenwereld waren, en
waarvan ik de uitvinder was, heb ik er inderdaad octrooi op genomen.
Dit met medeweten en akkoord van Kris. Ik wou toen mijn vinding
toepassen op Kris zijn spel en stelde voor als vergoeding voor de
aldus bekomen meerwaarde dat we voortaan op 50-50 basis zouden voort
werken. Kris was daar niet mee akkoord en vroeg plots al zijn
rechten schriftelijk terug. Ik was maar al te blij hem daarbij
gewillig te zijn. Mijn gemaakte investeringen heb ik dan benut om
van mijn kubusjes een nieuw, totaal anders, gezelschapsspel te
maken. De enige gelijkenis die overbleef met het hoofdbrekenspel dat
Kris had bedacht en mijn gezelschapsspel was dat er kubusjes werden
gebruikt. Voor zover ik weet is Kris Burm niet de uitvinder van de
kubus. Later kwam ik verschillende versies van Kris zijn spel tegen
die reeds al geruime tijd bestonden… « previous 1 2 3 4 5 next