Broncode uitvinding van de eeuw..

Broncode uitvinding van de eeuw..

Re: Broncode uitvinding van de eeuw..

Berichtdoor Michael1954 » di 01 feb 2011, 09:32

From: Dragonstorm

misschien moeten mensen eens gaan bedenken dat *misschien* sloot wel geen gelijk had, dit *misschien* een broodje aap verhaal is en *misschien* de wiskundigen het bij het goede eind hebben.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Broncode uitvinding van de eeuw..

Berichtdoor Michael1954 » di 01 feb 2011, 09:32

From: Ulfheðin

Maar daar is helemaal geen behoefte aan, want wie wil nu niet Lizze mcGuire the movie in 3 sec. willen downloaden?
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Broncode uitvinding van de eeuw..

Berichtdoor Michael1954 » di 01 feb 2011, 09:34

From: Hannibal

Prophecy schreef:
Please elaborate?

Zie mijn quote
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Broncode uitvinding van de eeuw..

Berichtdoor Michael1954 » di 01 feb 2011, 09:35

From: Hatefukk

Dragonstorm schreef:
misschien moeten mensen eens gaan bedenken dat *misschien* sloot wel geen gelijk had, dit *misschien* een broodje aap verhaal is en *misschien* de wiskundigen het bij het goede eind hebben.

Welke wiskundigen? Die paar studentjes die hier hun mening spuien? Als een investeerder als Roel Pieper bereid is miljoenen te investeren in een product dan kun je mij niet wijs maken dattie zich er niet van verzekerd heeft dat het ook daadwerkelijk was wat het pretendeerde te zijn.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Broncode uitvinding van de eeuw..

Berichtdoor Michael1954 » di 01 feb 2011, 09:37

From: ILUsion

Hatefukk schreef:
Welke wiskundigen? Die paar studentjes die hier hun mening spuien? Als een investeerder als Roel Pieper bereid is miljoenen te investeren in een product dan kun je mij niet wijs maken dattie zich er niet van verzekerd heeft dat het ook daadwerkelijk was wat het pretendeerde te zijn.

En een investeerder is altijd perfect geïnformeerd; dat is een waarheid als een koe :roll: Veel investeerders weten juist niet wat de techniek precies inhoudt. In de presentaties gebruikte Sloot trouwens vaak niet zijn uitvinding! Hij twijfelde zelf aan het functioneren van zijn uitvinding, in izjn presentaties gebruikte hij een gesloten doosje, waarin hij een smartcard (bankkaart ofzo) stopte, het apparaatje las een code uit van de kaart en ging zogezegd in de 400 megabyte bibliotheek met patronen kijken, maar in werkelijkheid had het systeem een harde schijf waar de film opstond "als noodoplossing voor als zijn systeem niet werkte" (hij had blijkbaar ook de eerste Windows98-pc gekeken met de weinige BSOD's; toch kwam er als eerste scherm een BSOD).
Veel mensen kunnen een idee zo geanimeerd brengen dat iedereen hen gelooft en Sloot kan zeker zo iemand geweest zijn.
Daarnaast staan veel wetenschappers sceptisch tegenover dergelijke technologiën, want Sloot is geen alleenstaand geval; er zijn nog mensen die beweren een soortgelijke techniek te hebben ontworpen. Wiskundig gezien is dergelijke technologie niet te verklaren (enkel die broncode zou de tegenstelling kunnen bewijzen; blijkbaar is de hardware ook spoorloos verdwenen of zit die in een kluis die niet geopend wordt door de eigenaar, vreemd)
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Broncode uitvinding van de eeuw..

Berichtdoor Michael1954 » di 01 feb 2011, 09:46

From: Beuk

Hatefukk schreef:
Welke wiskundigen? Die paar studentjes die hier hun mening spuien? Als een investeerder als Roel Pieper bereid is miljoenen te investeren in een product dan kun je mij niet wijs maken dattie zich er niet van verzekerd heeft dat het ook daadwerkelijk was wat het pretendeerde te zijn.

:roll:
Ik mag hopen dat dit óf sarcastisch is, óf dat je nog 10 jaar oud bent.
Ik toonde aan dat het niet kan, zonder uberhaupt in te gaan op de eigenlijke werking van het systeem, simpelweg omdat dat niet relevant is. Speculeren over de werking is niet dus nodig. Argumenten als "ja maar het is geen gebruikelijke manier van comprimeren" verdwijnen daarmee als sneeuw voor de zon.
Als je mijn uitleg (paar replies eerder) niet begrijpt, wil ik het best nóg simpeler uitleggen, maar vraag er dan om.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Broncode uitvinding van de eeuw..

Berichtdoor Michael1954 » di 01 feb 2011, 09:48

From: Hatefukk

Beuk schreef:
:roll:
Ik mag hopen dat dit óf sarcastisch is, óf dat je nog 10 jaar oud bent.
Ik toonde aan dat het niet kan, zonder uberhaupt in te gaan op de eigenlijke werking van het systeem, simpelweg omdat dat niet relevant is. Speculeren over de werking is niet dus nodig. Argumenten als "ja maar het is geen gebruikelijke manier van comprimeren" verdwijnen daarmee als sneeuw voor de zon.
Als je mijn uitleg (paar replies eerder) niet begrijpt, wil ik het best nóg simpeler uitleggen, maar vraag er dan om.

Ik ben geen wiskundige (sterker nog, ik verwerp de fundamentele geldigheid van het systeem an sich), maar ik sluit me hierin aan bij hanibal: indien deze broncode werkelijk bestond moet je het zien als een verdieping naar een nieuw niveau: het verschil tussen de eerste en tweede dimensie dat hanibal aanhaalt is een prima voorbeeld. Hiermee zou de geldigheid van de logica die je hier gebruikt allerminst verzekerd zijn.

Oh, en bespaar me je offensieve retoriek. Je punt komt ook wel aan zonder mijn intelligentie in twijfel te trekken.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Broncode uitvinding van de eeuw..

Berichtdoor Michael1954 » di 01 feb 2011, 09:49

From: Beuk

Hatefukk schreef:
Oh, en bespaar me je offensieve retoriek. Je punt komt ook wel aan zonder mijn intelligentie in twijfel te trekken.

Ik trek je intelligentie niet in twijfel, wel je manier van discussieren. Als je weigert op mijn oorspronkelijke argument in te gaan denk ik dat we uitgepraat zijn.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Broncode uitvinding van de eeuw..

Berichtdoor Michael1954 » di 01 feb 2011, 09:50

From: Energie

misschien werkt de code ofzo op iets anders dan bits :) , maar had als toevoeging weer iets waardoor het toch omgezet kon worden waardoor de rest van de apparaten konden werken ?

Enigste wat ik hierboven zie zijn antwoorden die niet verder uitreiken dan op de dingen die we al hebben uitgevonden, misschien moeten jullie verder proberen te kijken.

Zoniet dan bewijst de onderzoek, dat mensen niet in staat zijn dingen te begrijpen die ze niet al op voorhand is toegewezen :). had ik tijd geleden nog een topic over geopent.
Korte voorbeeld: als een volk op een eiland ofzo niet al heeft geleerd te tellen dan zullen ze verder wanneer ze ouder zijn nooit kunnen tellen en dan ook gewoon niet zelf kunnen aanleren want ze begrijpen het niet.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Broncode uitvinding van de eeuw..

Berichtdoor Michael1954 » di 01 feb 2011, 09:51

From: Nare man

Het feit dat Roel Pieper wilde investeren is geen enkele aanwijzing dat het misschien wel eens 'waar' zou kunnen zijn. Als je in een discussie niet begrijpt wat drogredenen zijn moet je ophouden.

De stelling dat die methode 'met iets anders dan bits' werkt is misschien te verdedigen maar daar moet dan heel wat meer onderbouwing bij. Verder stuit het me nogal tegen de borst hoe naïef en goedgelovig sommige mensen zijn en hoe simpel ze argumenten verwerpen met de holle frase 'je moet verder kijken'.

En ohja, Energie: leer Nederlands, in hemelsnaam.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Scholieren.com (1104)

cron