Broncode uitvinding van de eeuw..

Broncode uitvinding van de eeuw..

Re: Broncode uitvinding van de eeuw..

Berichtdoor Michael1954 » di 01 feb 2011, 08:45

From: Nare man

Niemand het stukje van Ronald Plasterk gelezen, een of anderhalve week geleden in de Volkskrant? Daarin maakte hij ook even korte metten met deze onzin op een humoristische wijze.

Verder zegt het feit dat Pieper miljoenen aan privé-vermogen in die broncode wilde investeren, meer over het beoordelingsvermogen van Pieper dan over de waarschijnlijkheid van de uitvinding. Pieper is ook een enorme zak
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Broncode uitvinding van de eeuw..

Berichtdoor Michael1954 » di 01 feb 2011, 08:46

From: Orion2003

Nare man schreef:
Niemand het stukje van Ronald Plasterk gelezen, een of anderhalve week geleden in de Volkskrant? Daarin maakte hij ook even korte metten met deze onzin op een humoristische wijze.

Verder zegt het feit dat Pieper miljoenen aan privé-vermogen in die broncode wilde investeren, meer over het beoordelingsvermogen van Pieper dan over de waarschijnlijkheid van de uitvinding. Pieper is ook een enorme zak hooi.

Ik heb dat bericht helaas niet gelezen, maar na wat zoekwerk kwam ik hem wel tegen in het archief op volkskrant.nl . Het bericht heeft de kop 'Broodje Sloot' en komt uit de krant van 24-09-2004. Nu heb ik geen abonnement dus kon ik het verhaal niet lezen, echter staat erboven een artikel 'Code Sloot geen broodje aap' gedateerd van 28-09-2004, naar aanleiding van het bovengenoemde artikel...

Het artikel stuit dus op nogal wat discussie en is dus niet doorslaggevend. Kan je misschien ook kort zeggen welke argumenten hij naar voren haalt en hoe hij er dan precies 'korte mette' mee maakte?

Verder is Pieper een van de vele investeerders geweest, en mag je van b.v. van een investeerder als ABN wel verwachten dat ze dit soort zaken eerst goed uitzoeken (wat ze ook hebben gedaan) voordat ze miljoenen gaan investeren.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Broncode uitvinding van de eeuw..

Berichtdoor Michael1954 » di 01 feb 2011, 08:56

From: Acpon

Het is op zich wel apart, jarenlang jat microsoft wat iedereen bij elkaar heeft kunnen bedenken en maakt er windows van, is er één zo'n man die het ineens allemaal supersnel maakt en dus in principe overtreft, :)

ik vraag me af wat het voor consequenties zou kunnen hebben voor de wereld :|
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Broncode uitvinding van de eeuw..

Berichtdoor Michael1954 » di 01 feb 2011, 08:57

From: Nare man

Het gaat erom dat je de redenering niet mag omdraaien. Dat ABN Amro en Pieper c.s. bereid zouden zijn er geld in te steken, betekent niet 'dus' dat het wel waar moet zijn. Dat is een ongeldige redenatie.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Broncode uitvinding van de eeuw..

Berichtdoor Michael1954 » di 01 feb 2011, 08:58

From: JCG

Acpon schreef:
Het is op zich wel apart, jarenlang jat microsoft wat iedereen bij elkaar heeft kunnen bedenken en maakt er windows van, is er één zo'n man die het ineens allemaal supersnel maakt en dus in principe overtreft, :)

ik vraag me af wat het voor consequenties zou kunnen hebben voor de wereld :|

HIj is vermoord door Bill Gates :roll:
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Broncode uitvinding van de eeuw..

Berichtdoor Michael1954 » di 01 feb 2011, 08:59

From: Acpon

JCG schreef:
HIj is vermoord door Bill Gates :roll:

Nee, Philips heeft zijn computer gejat, (omdat die tenminste er buiten zijn gehouden), en toen heeft hij een hartaanval gehad.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Broncode uitvinding van de eeuw..

Berichtdoor Michael1954 » di 01 feb 2011, 09:00

From: Love.the.sunset

Dit senario, dat hij twee dagen voor de openbaring van zijn ontdekking overleed doet me een beetje denken aan een stuk uit de ontdekking van de hemel... op een gegeven moment doet Max een memorabele ontdekking in de astrologie en op dat moment valt er een meteoriet op hem, omdat die ontdekking anders te vergaande gevolgen zou hebben...

een gedachte die bij mij op kwam bij het lezen van dit topic,

heb de documantaire laatst op netwerk ofzo gezien
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Broncode uitvinding van de eeuw..

Berichtdoor Michael1954 » di 01 feb 2011, 09:02

From: GVR

Even antwoord op de vraag of het kan:

Nee. En waarom? Dat is vrij simpel. Stel we nemen een film op 320x200 pixels en 24 bits kleur (ja, het is geen topkwaliteit). Deze film maken we 2'000'000 frames lang (fps is niet interessant). Deze film is dan 320*200*3*2000000=384000000000 bytes ongecodeerd.

dat is 256^(384000000000) mogelijkheden.

met 128 kB hebben wij:

256^(131072) mogelijkheden.

Gezien er beweert wordt dat 256^(384000000000)=256^(131072) (alle filmpjes worden in 128kB gencodeerd) is het duidelijk ONZIN.

Wat een iets geloofwaardigere bewering is, dat hij filmpje kan encoderen met 128kB per seconde, maar ook dat is nog een bijna onmogelijkheid.

Ook zeker gezien de 'net-alsof' technische termen die ik zag is het duidelijk ook niet waar.

De inpact van het encoderen van een video op 128kB dat kan iedereen zelf bedenken: iedereen gaat als een gek films van internet plukken :)

de collega's van sloot(engels):

http://groups.google.nl/groups?hl=nl&lr ... .com#link1

en nog meer onder [9] (engels),:
http://www.faqs.org/faqs/compression-faq/part1/
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Broncode uitvinding van de eeuw..

Berichtdoor Michael1954 » di 01 feb 2011, 09:03

From: GVR

sorry, nog een paar vergeten:

http://datacompression.info/IncredibleClaims.shtml
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Broncode uitvinding van de eeuw..

Berichtdoor Michael1954 » di 01 feb 2011, 09:04

From: Prophecy

Het Sloot Digital Coding System (SDCS) zou de wereld opschudden: een nieuw alfabet voor digitale informatieopslag dat niet langer meer gebruikmaakt van het binaire stelsel van nulletjes en eentjes, maar een veel efficiëntere methode hanteert. Het principe werkte ogenschijnlijk simpel. Net zoals er voor een stuk tekst maar een beperkt aantal karakters beschikbaar is, wordt een film uit een eindig aantal kleuren en geluiden opgebouwd. Al die basisgegevens werden in vijf algoritmes in vijf verschillende geheugens opgeslagen. Bij de opslag van films zou ieder algoritme een maximale omvang van 74 megabyte krijgen. In totaal dus 370 megabyte: de motor van de vinding. Het enige wat nodig was om die te starten was een passende sleutel. Sloot berekende voor iedere bladzijde van een boek, of ieder beeld van een film, een unieke code waarvan het geheel ook weer resulteerde in een unieke code. Die laatste code, de sleutel, nam slechts één kilobyte geheugen in beslag, ongeacht de lengte van de film of de dikte van het boek. Op één simpele chipkaart konden op die manier tientallen sleutels worden opgeslagen. Iemand zou bijvoorbeeld, tegen betaling, met een gsm binnen enkele seconden de sleutels van een aantal films kunnen verkrijgen om die thuis via een afspeler met de basisalgoritmes te bekijken. Een technologie kortom, met een onvoorstelbaar potentieel voor creatieve destructie. Alle geluidsdragende industrieën - cd, dvd, tape, diskette - zouden niet lang meer bestaan. Bedrijven die miljarden investeren in glasvezelnetwerken evenmin. Het aloude koperdraadje zou plotseling weer goud waard zijn. Hetzelfde geldt voor gsm. En wat te denken van alle denkbare vormen van consumentenelektroni-ca die beeld en geluid of andere informatie voortbrengen? Niets zou hetzelfde blijven. Het bedrijf met de licenties op SDCS zou, zo stelde Roel Pieper handenwrijvend vast, honderden miljarden dollars waard zijn.

Bron: www.stelling.nl/divers/pieper.htm
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Scholieren.com (1104)