Forum: De Broncode (104 topics)
|
|
ralphs
4-3-2006 2:07:00 |
sodoku.. toepasbaar? Je onthoud de
formule waarmee je ze in het raamwerk
plaatst, je onthoud het type raamwerk
dat je gebruikt. |
|
Cugel
5-3-2006 0:36:00 |
"sodoku.. toepasbaar? Je onthoud de
formule waarmee je ze in het
raamwerk plaatst, je onthoud het
type raamwerk dat je gebruikt."
en het schaakspel, je onthoudt de regels
en je kunt oneindig veel spellen
spelen..big blue van IBM (HAL) is nog
steeds aan het rekenen. |
|
swiebertje
8-3-2006 1:07:00 |
"en het schaakspel, je onthoudt de
regels en je kunt oneindig veel
spellen spelen..big blue van IBM
(HAL) is nog steeds aan het
rekenen."
Niet oneindig, maar laten we zeggen
'genoeg' om computers heeeel lang te
laten rekenen (veel langer dan
schaakpartijen ooit zullen duren).
Misschien in een verre toekomst...
De perfecte strategie bestaat
theoretisch wel, eentje die alle
mogelijke schaakmatches kan winnen. Een
strategie niet groter dan slechts een
algoritme - geen database of gigantische
beslissingsboom nodig.
Het probleem is dat deze strategie
onmogelijk te berekenen lijkt, ongeveer
net zo moeilijk als de menselijke
hersenen kweken uit een grote soep
moleculen... misschien met veel tijd en
geduld :) |
|
ralphs
9-3-2006 13:23:00 |
Er zijn toch wel al bepaalde algoritmes
bekend. Net als Seti is het mogelijk een
open source platform te laten berekenen
welke taktiek nodig is. Het duurt met
een aantal computers jaren, maar met een
miljoen of meer een stuk minder toch?
Verder denk ik dat de kracht moet zitten
in een simpele combinatie van de diverse
spellen. De input van de 1e tien spellen
zorgt voor een combi in een 11e spel. Zo
kan je steeds verder samenvoegen. De
regels die aan de spellen gekoppeld zijn
zorgen ervoor dat je eenvoudig kan
decomprimeren in een hoge snelheid.
Sloot gebruikte hiervoor chips waardoor
de signalen gingen. Deze waren echter
heel erg simpel, maar reageerden wel op
elkaar. Hierdoor kon hij een compressie
van 8 gebruiken. Hij zei wel dat er een
oneindige compressie kon ontstaan.
Een probleem met sloots zijn theorie was
dat hij een externe database nodig had.
In dit geval zal dit ook moeten omdat
alle spellen en codering opgevraagd
moeten worden.
Een groot voordeel is dat we inmiddels
internet hebben en dat de codes hierdoor
eenvoudig kunnen worden opgevraagd. Bij
een codering gebruik je namelijk maar
1/100000000 ste van alle spellen en
codes.
|
|
Cugel
14-3-2006 22:03:00 |
"Er zijn toch wel al bepaalde
algoritmes bekend. Net als Seti is
het mogelijk een open source
platform te laten berekenen welke
taktiek nodig is. Het duurt met een
aantal computers jaren, maar met een
miljoen of meer een stuk minder
toch?
Verder denk ik dat de kracht moet
zitten in een simpele combinatie van
de diverse spellen. De input van de
1e tien spellen zorgt voor een combi
in een 11e spel. Zo kan je steeds
verder samenvoegen. De regels die
aan de spellen gekoppeld zijn zorgen
ervoor dat je eenvoudig kan
decomprimeren in een hoge snelheid.
Sloot gebruikte hiervoor chips
waardoor de signalen gingen. Deze
waren echter heel erg simpel, maar
reageerden wel op elkaar. Hierdoor
kon hij een compressie van 8
gebruiken. Hij zei wel dat er een
oneindige compressie kon ontstaan.
Een probleem met sloots zijn theorie
was dat hij een externe database
nodig had. In dit geval zal dit ook
moeten omdat alle spellen en
codering opgevraagd moeten worden.
Een groot voordeel is dat we
inmiddels internet hebben en dat de
codes hierdoor eenvoudig kunnen
worden opgevraagd. Bij een codering
gebruik je namelijk maar 1/100000000
ste van alle spellen en codes.
"
Het blijft zo klein als het groot is en
vice versa.
Maw. alle regels gelden overal.
Het is de sequentiele frequentie in alle
dimenties van 0 en 1
Geloof het....of niet
Mundus vult decipi |
|
|
|
|
|