Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » wo 06 okt 2010, 07:46

From: Abeker

Uiteraard zal hierover in dit schrijven geen uitleg worden gegeven, deze berekeningen zijn door de uitvinder gepatenteerd en zullen nimmer door de uitvinder worden gepubliceerd!!

Om een uitvinding te patenteren moet je de uitvinding openbaar maken. Daarom kiezen sommige bedrijven (zoals CocaCola) ervoor om op sommige dingen géén patent te nemen!
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » wo 06 okt 2010, 07:47

From: Quistnet

Het klopt gewoon niet... het rammelt aan alle kanten... maar heb wel een aantal dingen die ik me afvraag...

Eerste, volgens mij heeft ie weinig verstand van computers/coden/algoritmes. hij weet de leuke bits en bytes erbij te halen, maar beschrijft een codering welke gewoon op standaard compressie methodes lijkt (huffman, etc). En uiteraard gewoon domme uitspraken over dataopslag in processor, en nog meer van die dingen.

Maar aan de andere kant vraag ik me toch erg af wat een eventuele andere manier van opslag zou zijn. Zo las ik hier een of ander interview waarbij gezegd werd dat er een probleem was om de database over het netwerk te verzenden.
Hier kunnen verschillende redenen voor zijn, waaronder simpelweg dat ze het moeilijk vonden om de TCP/IP stack te implementeren in het zogenaamde nieuwe OS, maar ook bijvoorbeeld dat de data inderdaad niet binair was, en het dus teveel codeer/decodeerwerk was...

En het feit dat het een tv-monteur was, zegt ook wel het een en ander, vooral als je gaat denken hoe het met de tv werkt. Ik heb hier heel erg weinig verstand van, maar ik schiet het toch maar af... Er is maar de helft aan beeldlijnen, de andere helft is interlacing. En er was iets met de kleurcodering... Was het niet zo dat er in eerste instantie maar 2 gegevens over de zwartwit-kleur werd verstuurd, en later toen de kleurentelevisie compatible moest zijn ze die gegevens preciezer hebben gemaakt zodat ze er 3 gegevens uit konden halen, en het geen RGB was. (klinkt vaag nu, maar heb er ooit les in gehad, kan dictaat ook niet echt terugvinden, of op wiki, misschien dat iemand dit kan verduidelijken)

(niet dat je zelfs met deze gegevens ook een dermate compressie kan bereiken, zeker niet met 25 frames per seconde... maar misschien was dit minder?)

Ook nog een mogelijkheid, een aangepaste versie van VHS magneetband in de database box, waar hij voor elkaar heeft gekregen ze direct in te kunnen lezen naar referentie?

Het is nogal vergezocht... Maar voor speculatie zonder specifieke referentie van dhr Sloot kan je eigenlijk niets anders dan dat. Stel dat het echt waar was (wat ik niet denk), waar gaan wij dan zo verkeerd bij het bedenken van compressies? Er zijn echt miljoenen IT-ers en non-IT-ers die er nogsteeds over nadenken, en nog lang niet dit soort claims kunnen maken (van wat we zien tenminste).

Ik kan me behoorlijk veel voorstellen tot en met magische quark-niveau codering, maar ik vind het gewoon absoluut niet plausibel om de een of andere reden...
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » wo 06 okt 2010, 07:48

From: Brent

Andere invalshoek:

Zoek eens even op google naar non-Nederlandse sites die over Sloot, SDCS of Sloot code gaan. Op 1 hand te tellen. OK, een vinding die nu dood is, is niet zo gek interessant. De implicaties zijn echter heel erg interessant, als het allemaal waar geweest zou zijn.

Kijk dan eens naar het aantal Nederlandse pagina's hierover. Honderden. En dan vooral smakelijke verhalen met, op een enkele uitzondering na, geen technische informatie over hoe dit mysterie in elkaar zou kunnen zitten.

Geen bewijs, maar toch geloof ik er het mijne van. Sloot is kul, en in het buitenland interesseren ze zich niet voor het smakelijke verhaaltje, want daar hebben de weer eigen binnenlandse gebeurtenissen voor.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » wo 06 okt 2010, 07:49

From: DeMoN

Ok, en dan nog.
Stel, hij was een oplichter.

Wat had er dan van gekomen als Pieper en de rest van de groten hier achter gekomen waren?

Ik kan zijn uitvinding moeilijk geloven maar wat zou hij met oplichting opschieten? Als ze er achter zouden komen zou hij zich er nooit uit kunnen lullen. Hij zou niks zijn tegen bedrijven zoals Oracle e.d.

Zou hij profijt hebben met oplichting?
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » wo 06 okt 2010, 07:49

From: MrSleeves

DeMoN schreef:
Zou hij profijt hebben met oplichting?

Tuurlijk, hij zorgt ervoor dat er geïnvesteerd wordt in zijn "uitvinding".
Dan is het alleen nog zaak dat hij die bankrekening plundert en snel richting een Zuid-Amerikaans land verhuist.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » wo 06 okt 2010, 07:50

From: DeMoN

MrSleeves schreef:
[...]
Tuurlijk, hij zorgt ervoor dat er geïnvesteerd wordt in zijn "uitvinding".
Dan is het alleen nog zaak dat hij die bankrekening plundert en snel richting een Zuid-Amerikaans land verhuist.

Dat zeg je makkelijker dan dat je dat doet hoor.
Dit kaartte ik dus ook voornamelijk aan omdat het hier niet om een klein iets ging maar echt over grote bedrijven die je achter je aan zou krijgen. Je belazert ze namelijk voor vele miljoenen..
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » wo 06 okt 2010, 07:52

From: Gomez12

Ik begin na het ocr-stukje juist wel te geloven in het systeem van Sloot, alleen moet je het allemaal vrij ruim nemen.
100 Speelfilms van circa 2 uur of 100 tv-programma's met een avondvullend-programma van enkele of tientallen uren, dat maakt niets uit. Elke sleutelcode, voor welk soort programma ook, vraagt een opslag van slechts 1 kilobyte. Alleen is het dan wel wenselijk om de 5 geheugens waar het algoritme zijn tijdelijke gegevens weg moet zetten, groter te maken. Op dit moment wordt door de uitvinder gewerkt aan een applicatie met een processor van meer dan 550 megaherz en 5 maal een geheugen van 74 megabyte.

Het is dus wenselijk om het tijdelijke geheugen ( waar hier gewerkt wordt met 5x74 Mb ) te vergroten als je er meer in wilt stoppen, dus als ik 2 dvd's lossless wil opslaan heb ik ( simpel gezegd want misschien gaat er wel iets van compressie overheen ) 9Gb aan tijdelijk geheugen nodig, waarna ik in een 2 keys van 1kb een begin en een end-point van elke dvd heb staan. Zo kan ik het ook... Gewoon een dbase maken en dan op de keycard alleen de referentie zetten... Dan unlocked de referentie het bestand en de media zegt dat op 1kb de hele film staat, terwijl deze nog steeds 4,5 Gb inneemt...
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » wo 06 okt 2010, 07:52

From: Brent

Je kunt natuurlijk altijd net zoals random eenen en nullen gaan generen totdat de checksum klopt. Alleen zie het RC5-64 voor de te verwachtte tijdsduur.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » wo 06 okt 2010, 07:53

From: DeMoN

Gomez12 schreef:
Ik begin na het ocr-stukje juist wel te geloven in het systeem van Sloot, alleen moet je het allemaal vrij ruim nemen.
[...]
Het is dus wenselijk om het tijdelijke geheugen ( waar hier gewerkt wordt met 5x74 Mb ) te vergroten als je er meer in wilt stoppen, dus als ik 2 dvd's lossless wil opslaan heb ik ( simpel gezegd want misschien gaat er wel iets van compressie overheen ) 9Gb aan tijdelijk geheugen nodig, waarna ik in een 2 keys van 1kb een begin en een end-point van elke dvd heb staan. Zo kan ik het ook... Gewoon een dbase maken en dan op de keycard alleen de referentie zetten... Dan unlocked de referentie het bestand en de media zegt dat op 1kb de hele film staat, terwijl deze nog steeds 4,5 Gb inneemt...

En vervolgens die referenties op je kaartje hebben staan ter grootte van een pinpas en dat je die 'pinpas' weer in een apart boxje moet stoppen wat de geheugenallocatie afhandelt. Tsja, zo is er niet erg veel aan..
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Wat was er gebeurd als de broncode was uitgekomen?

Berichtdoor Johan1951 » wo 06 okt 2010, 07:54

From: Gomez12

DeMoN schreef:
[...]
En vervolgens die referenties op je kaartje hebben staan ter grootte van een pinpas en dat je die 'pinpas' weer in een apart boxje moet stoppen wat de geheugenallocatie afhandelt. Tsja, zo is er niet erg veel aan..

Maar is het wel een theorie die ik aannemelijk vind voor de sloot encoding.Hij presenteerde gewoon een black box met een sloot aan hdd's en een goed voorbereide dbase erin. Hij stopte de pinpas in de pinpas-lezer en deze decode de dbase. Industrie-basen heel erg blij omdat zij dachten dat de films op de pinpas stonden, en er niks op de hdd van de laptop gebeurde ( uitspraak van een of andere industrieel dat het hdd-lampje van de laptop niet meer dan normaal knipperde ), dus moesten de films wel op de pinpas staan. Et voila weer een hype geboren...

Hij kan wel leuk geschermd hebben met dat hij een nieuwe manier van data-opslag had, wat niet in bits en bytes onder te brengen was, maar dit is (bijna) onmogelijk in de huidige computers. Dus dit doe ik gewoon af als mooie marketing praat. Dit verklaart ook waarom hij het heeft over dat je niet in bits en bytes moet denken als je over zijn pinpas denkt ( want de echte data staat ook niet op de 1kb van de pinpas ) maar over iets wat lekker vaag is...

Misschien dat hij ook nog wel een redelijk compressie schema gevonden heeft, maar als ik kijk naar de film-on-pc stand van 1999 en dan kijk naar wat divx / xvid / wmv tegenwoordig kan zie ik toch makkelijk 16 goed uitgezochte films op 5x74 Mb passen met redelijke kwaliteit. Hij heeft het er alleen maar over dat elke bit er uit kan komen zoals elke bit erin gegaan is. Hij zegt niet dat in zijn demonstratie dit ook zo was.

Maar zowieso, tijdens een demonstratie hoef je niet 2 uur lang 16 films tegelijkertijd af te kunnen spelen, als proof of concept is 5 minuten meer dan genoeg, en dit pas makkelijk in 350 mb met een redelijke kwaliteit.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Tweakers.net (0705)

cron