Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Berichtdoor Johan1951 » zo 03 okt 2010, 19:14

From: Hatross377

Het komt allemaal hier op neer:

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Als iets te mooi is om waar te zijn, is het ook niet waar\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

Tweakers ontwaakt! Er is G-E-E-N broncode !!!
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Berichtdoor Johan1951 » zo 03 okt 2010, 19:15

From: BlackStar2k

Ok, dit is mijn eerste post op tweakers, ik lees hier bijna altijd alle comments, maar nu ben ik het even pisbeu.
Jonges, jullie geven aan dat jullie allemaal de tweaker zijn die alles weten, jullie weten nix. Tenminsten, sommigen hier zeggen zonder na te denken zomaar 'dat kan niet.'
Hier mooi linkje voor diegenen :
http://www.theprodukkt.com/
Download KKRIEGER dat is een 3D shooter in 96 KB. 96K ja? Dat is zeker ook onmogelijk? (update, mijn collega's hier beweerden dit inderdaad, totdat ze de executable opstarten, toen vielen hun monden ook open net als die van Piepers) Dat is generatie van data, en die Jan Sloot kan goed een of ander geniaal algoritme hebben gevonden. Als we gaan beginnen over wiskundig / natuurkundig onmogelijk zeg ik :
kijk naar zwarte gaten, de ringen rond saturnus e.d. die zijn NIET mogelijk volgens onze wetten, conclusie, onze wetten kloppen niet.
Roteer formule 1/x van domein [1->oneindig> rond de X-yas en bereken de inhoud, die zal in de trant zijn van 0.5pi, en NIET oneindig. De wortel uit -1 ? I
want i^2 is -1, dus het zijn ook afspraken, Ik blijf zeggen, als Roel Pieper die gast persoonlijk naar SV brengt is er echt wel iets, en voor alle tweakers die nog in de demoscene zijn geinteresseerd :
www.scene.org kijk bij de viewing tips, en let vooral op de 64k / 4k demos. Ik weet niet hoeveel coders er zijn, maar coders, geef commentaar, want 1.3 TeraBytes in 64K dat is toch zeker wel onmogelijk, niet?
Inmiddels heb ik het artikel ook gelezen, en ik ben er nu vrijwel zeker van dat Jan Sloot iets had wat veel geld waard was. Voor iedereen die zegt dat het niet kan, eerst alle artikelen lezen, en vooral de special bekijken van Netwerk, die kan je vast wel op een P2P netwerk ofzo vinden (anders op de site van netwerk)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Berichtdoor Johan1951 » zo 03 okt 2010, 19:16

From: Hatross377

Een animatie is toch wel iets anders dan een film,d8 ik zo. Hier worden beelden gegeneerd, terwijl ze in een film bestaande beelden gecomprimeerd moeten worden, wat toch meer ruimte kost. Maar toch, KKrieger is zeer fraai gemaakt. :P
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Berichtdoor Johan1951 » zo 03 okt 2010, 19:17

From: Phyxion

Voor de mensen die eens echt GOEDE compressie willen zien, visit www.theprodukkt.com eens.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Berichtdoor Johan1951 » zo 03 okt 2010, 19:20

From: Hatross377

Very Impressive indeed :D
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Berichtdoor Johan1951 » zo 03 okt 2010, 19:22

From: Zero1Infinity

Gewoon een hoax.

Ten eerste zoals ik eerder zag in de reacties, betekent dit doordat je 1 bit verandert dat je een compleet nieuwe film hebt.

Als je alle video materiaal ooit gemaakt en nog gemaakt zullen worden (plus alle varianten) kunt beschrijven met 1 kB is dat erg ongeloofwaardig. Dit houdt namelijk is dat er een limiet is aan het aantal beeldmateriaal in de universe, wat erg ongeloofwaardig is.

Als laatste ben ik benieuwd of het pure ruis van zeg 2 minuten kan comprimeren en reproduceren. Dacht het niet als ik zo\\\\\\\'n beetje zijn techniek lees.

Voor een gedetaileerd uitleg hoe compressies werken en waarom het niet waar kan zijn, zie voor meer info: http://01infinity.blogspot.com/2004/12/ ... oding.html

Terugkomend op die hele kleine demos en de scene daarom heen. Vergelijk geen peren met appels zou ik zeggen . Voorgeprogammeerde demos hebben niets met willekeurige beeldmateriaal te maken en idd het is knap wat die gasten doen maar laat ze maar in de demo ook een filmpje van 2 minuten op dvd kwaliteit en surround sound maar eens proberen in 64k te proppen binnen 2 seconden. Wedden dat het niet lukt :)

Ik moet toegeven toch knap van die Sloot om zoveel mensen te doen geloven dat het echt kon. De houdini van digitale video :)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Berichtdoor Johan1951 » zo 03 okt 2010, 19:24

From: The Moon

Wie zegt dat het hier gaat om een compressie methode?

Mensen die nu zeggen dat het niet kan, wil ik over pak weg 10 jaar nog wel eens horen!

Ooit wel eens een 3d shooter gezien van nog geen
0,1 MB? http://kk.kema.at/files/kkrieger-beta.zip

(je hebt wel een aardig systeem nodig)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Berichtdoor Johan1951 » zo 03 okt 2010, 19:25

From: The Moon

Mensen die nu zeggen dat het niet kan, wil ik over pak weg 10 jaar nog wel eens horen!

Ooit wel eens een 3d shooter gezien van nog geen
0,1 MB? http://kk.kema.at/files/kkrieger-beta.zip

(je hebt wel een aardig systeem nodig)

Komt Nvidia of ATI aan met een demo van 300MB!
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Berichtdoor Johan1951 » zo 03 okt 2010, 19:25

From: BlackStar2k

Ik blijf bij mijn mening dat dit mogelijk zou moeten zijn, als je 1 of ander geniaal wiskundig algoritme hebt, zou je aan de hand van een formule de data kunnen genereren. Stel die forumule op, en sla de variabelen op in de 'sleutel' beeldmateriaal :
reken maar uit, je hebt 16,7 miljoen kleuren, TV heeft een vaste resolutie, reken maar uit hoeveel mogelijkheden je hebt als je een resolutie hebt van 320*240 met 25 fps, van 3 seconden lang. Aantal mogelijke filmpjes : 96636764160000, reken maar uit hoeveel films je dan kan maken van 90 minuten. Bijna oneindig veel, wat er uiteindelijk op neer zal komen dat zodra je resolutie oneindig is, je aantal films pas oneindig zijn (dus alleen in de werkelijkheid) Het is geen compressie, maar datageneratie. En nogmaals voor diegenen die nog steeds beweren dat dit niet kan. Het menselijke gezicht is op te slaan in een zeer ingewikkelde formule met slechts _2_ variabelen.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Boek 'De Broncode' over Jan Sloot wordt verfilmd

Berichtdoor Johan1951 » zo 03 okt 2010, 19:26

From: Zero1Infinity

Waar baseer je op dat je het menselijk gezicht kan opslaan in 2 variabelen? Ik weet wel dat er formules zijn om het perfecte gezicht te berekenen maar een formule die het menselijk gezicht tot in de details kan beschrijven (met beharing, littekens en andere misvormingen, etc) met 2 variabelen? Als je een link hebt naar dit onderwerp zou ik dat graag willen weten, lijkt mij zeker interessant om dit door te nemen.

Volgens mijn klopt jou berekening ook niet helemaal van 3 sec film dat dat 96.636.764.160.000 mogelijkheden oplevert. Je hebt gewoon alles met elkaar vermenigvuldigt, zo werkt dat niet. Het zou een beetje handig zijn voordat je dingen beweert om eerst wat je zegt eens logisch te testen.

Ik zal het simpel uitleggen, zodat je het snapt:
Stel je voor dat een frame uit 2 pixels bestaat dan heb je al 16.7 mln * 16.7 mln (=278 mln) mogelijkheden. De volgende frame bevat ook zoveel 278 mln mogelijkheden die weer eens met 278 mln mogelijkheden gecombineerd worden dus het aantal mogelijkheden voor 2 frames met 2 pixel is dus 278 * 278 = 77.284 mln. Oftewel voor 1 seconde zijn we 278 mln ^ 25 combinaties mogelijk, dat is een 1 met zeg maar 200 nullen en dan hebben we het nog over een 2 pixels per frame.

En nu met een resolutie can 320x240 (wat al erg laag is). Dan hebben we over ongeveer 75.000 pixels, dus per frame hebben we 16.700.000 ^ 75.0000, per frame en voor een seconde film moet je dit resultaat van 1 frame nog eens tot de macht 25 doen. Nog volgens mij als je dit getal wilt uitschrijven
ben je wel ff mee bezig.... en dan hebben we over 25 frames, laat staan over wat 2500 frames wel niet oplevert. Je hebt gelijk, het is niet oneindig maar ik denk dat niemand het erg zal vinden als ik zeg dat het bijna oneindig is.

By the way, datagenaratie kan niet werken voor video, omdat video ook pure ruis kan bevatten, en daar is geen enkele algoritme voor, anders zou het ook geen ruis heten :)
Dus als je datageneratie zou gebruiken voor zoiets, dan heb je een systeem die niet universeel is en in sommige gevallen niet werkt, dus bagger en nogmaals hoax.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Tweakers.net (1204)

cron