Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:06

From: WebJaap

Ik denk dat hij iets dat de wereld zou doen veranderen ontdekt heeft.

Je gaat niet jarenlang alleen op je zolderkamertje zitten omdat je iets dat de moeite niet waard is ontdekt hebt.
Ten tweede overlijden er weleens onverwacht mensen. Dit was wel heel erg onverwacht, en waarom is er dan nooit onderzoek naar gedaan?
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:07

From: LivEliveD

RM-rf schreef:
Misschien dat hij daarop de uitspraak deed dat het traditionele filesysteem afgedaan had wat makkelijk verkeerd te interpreteren is als zou het binaire filesysteem afgedaan hebben, wat natuurlijk onzin is, aan binaire systemen zitten we nog vast totdat er quantum-computers op de consumentenmarkt verschijnen, immers er valt geen kleiner verschil nu te meten dan tussen de + of de - op elektron-niveau, waarop de huidige computer gebaseerd is ...

Kleine toevoeging: Je kan hardware maken die niet uitgaat van het binaire systeem en bijvoorbeeld in plaats van 2 toestanden (0 of 1) er 3 kent (0, 1, 2). Je hebt dan ook letterlijk geen (klasieke) bits in dat ding. Het is echter wel zo dat je het altijd kan omrekenen naar binair.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:08

From: LivEliveD

WebJaap schreef:
Ik denk dat hij iets dat de wereld zou doen veranderen ontdekt heeft.
Je gaat niet jarenlang alleen op je zolderkamertje zitten omdat je iets dat de moeite niet waard is ontdekt hebt.

Einstein heeft zo ook de laatste tijd van zijn leven doorgebracht op zoek naar de theorie van het alles (heel kort door de bocht). Helaas voor hem heeft ie niks gevonden.
Ten tweede overlijden er weleens onverwacht mensen. Dit was wel heel erg onverwacht, en waarom is er dan nooit onderzoek naar gedaan?

Wilde ze naasten niet.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:10

From: Redux

RM-rf schreef:
Sterrenstof?

Wat mij betreft. Maar jij/piet legt aan de hand van een vliegtuig uit dat sterrenstof niet bestaat.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:12

From: LivEliveD

Redux schreef:
Wat mij betreft. Maar jij/piet legt aan de hand van een vliegtuig uit dat sterrenstof niet bestaat.

Wat vind je van mijn verklaringen dan? Het lijkt erop dat je selectief leest en das toch jammer. Ik zou het ook leuk vinden als het waar is maar ik ben bang dat het er echt niet in zit.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:12

From: Pietverdriet

Redux schreef:
Trouwens, als van sloot het heeft over een het gebruik van iets anders dan het binaire stelsel, heeft ie het niet automatisch over analoog. Dat maak jij er weer van.

Ook als je trinair, quatrair of pentair, werkt, whatever, dat maakt allemaal niet uit. Wel maak je het systeem enorm (nodeloos) complex.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:13

From: RM-rf

LivEliveD schreef:
Je kan hardware maken die niet uitgaat van het binaire systeem en bijvoorbeeld in plaats van 2 toestanden (0 of 1) er 3 kent (0, 1, 2). Je hebt dan ook letterlijk geen (klasieke) bits in dat ding.

Klopt maar de methode waarop de bestaande hardware maakt is dat deze elektronen gebruikt ... hierdoor konden zij veel minder ruimte innemen,
De allereerste computers gebruikten een tientallig stelsel, maar waren onbruikbaar door hun grootte ...
alhoewel de Colossus (10-talig stelsel) idd erg krachtig was puur in decodering (werd gebruikt voor decodering van de Enigma in 1941 ) ...

Zou Sloot hardware hebben uitgevonden die dus op een miniemere ruimte verschillen kan meten tussen meer dan twee staten, kan dat enkel door quantum-computing ... niet iets dat je op je zolderkamer kan ontwikkelen als hobbyist ...
De grenzen worden puur vastgelegd door natuurkundige wetten, tenzij je werkelijk Sloot toeschrijft dat hij zowel Einstein, Bohr als Heisenberg zou kunnen werleggen ...
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:14

From: Pietverdriet

Redux schreef:
[..]
Wat mij betreft. Maar jij/piet legt aan de hand van een vliegtuig uit dat sterrenstof niet bestaat.

Nee, ik zeg dat "sterrenstof" om te vliegen een magische verklaring is, die niets uitlegt maar alleen maar een dooddoener is. Jij gebruikt sterrenstof om de dingen te verklaren die wiskundig niet kunnen. Alleen noem je het niet sterrenstof, maar "iets nieuws", sloots magische oplossing, als dooddoener. Hierop ga jij natuurlijk weer over "huidige techniek" beginnen.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:16

From: Pietverdriet

RM-rf schreef:
[..]
Klopt maar de methode waarop de bestaande hardware maakt is dat deze elektronen gebruikt ... hierdoor konden zij veel minder ruimte innemen,
De allereerste computers gebruikten een tientallig stelsel, maar waren onbruikbaar door hun grootte ...
alhoewel de Colossus (10-talig stelsel) idd erg krachtig was puur in decodering (werd gebruikt voor decodering van de Enigma in 1941 ) ...

Zou Sloot hardware hebben uitgevonden die dus op een miniemere ruimte verschillen kan meten tussen meer dan twee staten, kan dat enkel door quantum-computing ... niet iets dat je op je zolderkamer kan ontwikkelen als hobbyist ...
De grenzen worden puur vastgelegd door natuurkundige wetten, tenzij je werkelijk Sloot toeschrijft dat hij zowel Einstein, Bohr als Heisenberg zou kunnen werleggen ...

We hebben het niet over fysieke ruimte, maar over 16 films op 64 K.
Als je door de chips anders te bouwens bytes krijgt van een paar petabits, dan heb je geen wondercompressie, maar gewoon grote geheugenruimtes.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:17

From: LivEliveD

RM-rf schreef:
Zou Sloot hardware hebben uitgevonden die dus op een miniemere ruimte verschillen kan meten tussen meer dan twee staten, kan dat enkel door quantum-computing ... niet iets dat je op je zolderkamer kan ontwikkelen als hobbyist ...
De grenzen worden puur vastgelegd door natuurkundige wetten, tenzij je werkelijk Sloot toeschrijft dat hij zowel Einstein, Bohr als Heisenberg zou kunnen werleggen ...

Mja het is niet 100% uit te sluiten. De eerste stapjes van Stringtheorie is ook niet in een laberatorium ontstaan. Zelf geloof ik er geen kloot van en ergens boeit het ook niet want je lost het 64K probleem er niet mee op.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum.Fok.NL (1204)

cron