Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:18

From: RM-rf

Pietverdriet schreef:
We hebben het niet over fysieke ruimte, maar over 16 films op 64 K.
Als je door de chips anders te bouwens bytes krijgt van een paar petabits, dan heb je geen wondercompressie, maar gewoon grote geheugenruimtes.

Toch heeft fysieke ruimte er wel degelijk eveneens mee te maken, het binaire systeem overwon voornamelijk door de ruimtelijke winst, uiteindelijk zijn hierdoor in digitale opslagtechnieken meer en betere opslagmogelijkheden dan in analoge ..
een decimale computer is nooit verder ontwikkeld omdat de mogelijkheden tot ruimtewinst minimaal zijn, en het systeem enorm onflexibel is, waarbij het binaire systeem eigenlijk allereli gewenste ander stelsel kan 'emuleren' (een octaal of hexadecimaal stelsel)

Stap je af van het binaire systeem wordt ook je foutmarge groter, neem bijvoorbeeld controlebits, een trinair systeem heeft een veel grotere behoefte aan controlebits, om mogelijke corruptie in de data (of de lezer) te ondervangen..

uiteindelijk voldoet bv het binaire stelsel wel heel makkelijk omdat vanuit een binair stelsel eenvoudig een octaal of hexadecimaal stelsel te herlijden is, door 3 of 4 bits te gebruiken voor dataopslag ..
de winst die je hebt door een basis stelsel te gebruiken dat 'native octaal' is, is minimaal omdat je ermee fysiek meestal meer ruimte verliest, terwijl je er hooguit 3 of 4x ruimte/snelheid mee bespaart ...
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:18

From: Redux

Pietverdriet schreef:
[..]
Nee, ik zeg.

Ja, je zegt zoveel.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:19

From: Mylene

Clowncloon schreef:
[..]
Al die oplichting-roepers is wel leuk en aardig maar feit blijft dat met de bestaande techniek in 1999 toen het allemaal speelde het gewoonweg NIET kon...zelfs als hij een oplichter was dan had hij kennelijk ook iets revolutionairs bedacht om 7 films tegelijk te laten spelen en ook nog door te spoelen e.d. Zelfs de NatLab doktortjes konden geen frauduloze activiteiten opmerken en die jongens hebben er oog voor..kortom; ik geloof in Jan sloot en zijn techniek. Dat hij echt iets revolutionairs in zijn handen had staat als een paal boven water voor mij...my 2 cents....

Dat is niet helemaal waar hoor. Die lui van Nat Lab vroegen aan het team van Sloot of ze bereid waren om een film in een anechoische ruimte te laten afspelen. Sloot weigerde dit halstarrig.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:20

From: Redux

Dat halstarig gedeelte in je post, hoe kom je daaraan?
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:21

From: Mylene

Redux schreef:
Dat halstarig gedeelte in je post, hoe kom je daaraan?

Ik heb het even gecheckt, en nee, het klopt niet helemaal :).

Dat die lui van Nat Lab geen fraudeloze activiteiten opmerkten is niet waar omdat ze eerst nog een test wilden doen waarbij onomstotelijk vastgesteld kon worden dat hetgeen wat Sloot beweerde klopte.

Het team rondom Sloot voelde daar niets voor.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:22

From: LivEliveD

Mylene schreef:
anechoische ruimte

Sorry? :?
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:23

From: Mylene

LivEliveD schreef:
[..]
Sorry? :?

Een ruimte die elektromagnetisch dicht is.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:24

From: Redux

Wat ik niet begrijp is dat men hier van sloot afschildert als een oplichter. Ik ken de hele man niet, heb veel gelezen over de uitvinding en heb niks kunnen lezen waaruit ik kan opmaken dat van sloot de zaak aan het flessen was. Hij stond achter z'n uitvinding, en was daar oprecht in. Dat hij wantrouwend was naar anderen is niet raar, zou ik ook zijn als ik iets had uitgevonden waar anderen op zaten te azen. Toch maak ik uit veel posts in dit topic op dat men van sloot ziet als een gemeen mannetje wat niet zuiver bezig was. Klopt niet.
Wat wel zou kunnen kloppen is dat pieper en andere 'kopstukken' de zaak aan het bedonderen waren. Maar zelfs oplichting van de kant van pieper betekent niet dat de uitvinding van van sloot niet zou kunnen. van sloot en pieper zijn 2 verschillende aspecten in dit verhaal, en de mogelijke oplichtingspraktijken van pieper tonen niet aan dat de uitvinding van van sloot niet mogelijk was.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:25

From: Clowncloon

Mylene schreef:
[..]
Dat is niet helemaal waar hoor. Die lui van Nat Lab vroegen aan het team van Sloot of ze bereid waren om een film in een anechoische ruimte te laten afspelen. Sloot weigerde dit halstarrig.

Klopt maar de wilde verhalen dat het dan met geheugen of een harde schijf te maken heeft, of dat alleen het beginstukje van optimale kwaliteit is en dat soort gewauwel; dat hadden die mannetjes toch allang doorgehad? Ik blijf erbij dat zelfs ALS Jan Sloot fraude pleegde (wat ik niet geloof) hij dat op een zeer geraffineerde manier deed dat mij inziens hij eerder ECHT iets in handen had en daarom ook zo paranoide was....en terecht bleek achteraf. helaas.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Het Jan Sloot mysterie (Deel 5)

Berichtdoor Michael1954 » di 28 sep 2010, 07:26

From: HenryHill

Redux schreef:
Wat ik niet begrijp is dat men hier van sloot afschildert als een oplichter. Ik ken de hele man niet, heb veel gelezen over de uitvinding en heb niks kunnen lezen waaruit ik kan opmaken dat van sloot de zaak aan het flessen was. Hij stond achter z'n uitvinding, en was daar oprecht in. Dat hij wantrouwend was naar anderen is niet raar, zou ik ook zijn als ik iets had uitgevonden waar anderen op zaten te azen. Toch maak ik uit veel posts in dit topic op dat men van sloot ziet als een gemeen mannetje wat niet zuiver bezig was. Klopt niet.

Ah, kom op man...

Die kerel was een electromonteur, die 20 jaar tervergeefs naar de heilige graal heeft gezocht omdat hij de kennis niet had om in te zien dat zijn methode niet haalbaar was. Ik vermoed dat 'ie na 18, 19 jaar tevergeefs zoeken geirriteerd is geraakt en heeft gedacht: "Ik wil geld voor alle tijd en moeite die ik hierin heb gestoken - en als ik daarvoor moet liegen, so be it, ik heb het verdiend".

En dus heeft 'ie een mooi verhaal in elkaar gestoken over onbeperkte compressie, hoe zijn methode eigenlijk geen compressie was, geen gebruik maakte van het binaire stelsel en nog wat van die revolutionaire kreten. En daarbij heeft 'ie een goede presentatie voor elkaar gebokst die mensen zou moeten overtuigen dat zijn methode daadwerkelijk zou bestaan. Als ik die verhalen hoor over die presentatie doet Sloot niet onder voor een illusionist.

En overal waar jij bij Sloot wantrouwen ziet omdat hij bang is om zijn uitvinding prijs te geven, zie ik vooral angst voor het bekend worden van zijn scam voordat hij zijn uitvinding zou hebben verkocht.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum.Fok.NL (1204)

cron